DECRET 142/1991, de 17 de juny, pel qual es determina l'estructura territorial del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca. (Correcció d'errades en el DOGC núm. 1504, pàg. 5202, d'11.10. 1991).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC.

Amb la finalitat de millorar els serveis que presta el Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca es va iniciar un procés de descentralització de funcions i racionalització de l'estructura organitzativa en l'àmbit territorial, que s'ha anat plasmant en diferents decrets i normes de desplegament;

Assolit l'objectiu de descentralització, es creu convenient refondre la normativa i introduir en l'estructura organitzativa les variacions que facilitin una correcta coordinació de totes les unitats encarregades de l'execució dels programes del Departament i que, al mateix temps, garanteixin la prestació de serveis d'acord amb les característiques de l'entorn on es presten.

En conseqüència, a proposta del conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Els òrgans territorials del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca Els òrgans territorials del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca són: els serveis territorials, les oficines d'àrea i les oficines comarcals amb seu a cadascuna de les comarques de Catalunya.

Article 2

Els serveis territorials 2.1 Els serveis territorials del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca tenen la seva seu a les ciutats de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. 2.2 Correspon als serveis territorials dirigir i executar a nivell territorial els programes aprovats pel Departament i elaborar les propostes dels plans anuals i programes de treball de les seves unitats.

Article 3

Funcions del delegat territorial 3.1 Al capdavant de cadascun dels serveis territorials hi ha el delegat territorial, que és de lliure designació i cessament. 3.2 Els delegats territorials del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca depenen del secretari general del Departament. 3.3 Són funcions dels delegats territorials: Representar el Departament dins el seu àmbit territorial. Participar en els òrgans de direcció del Departament i proposar els plans anuals i programes de treball del seu àmbit territorial. Dirigir i impulsar el desplegament de les actuacions del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca a nivell territorial d'acord amb els plans i programes aprovats.

Article 4

Estructura dels serveis territorials Els serveis territorials del Departament s'estructuren en les unitats següents: Servei de Coordinació. Secció de Secretaria. Secció de Programes i Estadística. Secció d'Enginyeria i Millora Rural. Secció d'Agricultura. Secció de Protecció dels Vegetals. Secció de Ramaderia i Sanitat Animal. Secció d'Indústries i Comercialització Agrària. Secció de Modernització de l'Empresa Agrària. Secció d'Extensió Agrària. Secció de Conservació de la Natura. Secció d'Ordenació i Gestió de Recursos Forestals. Secció de Pesca Marítima, en els serveis territorials costaners.

Article 5

El Servei de Coordinació 5.1 Es crea dins dels serveis territorials el Servei de Coordinació, depenent directament del delegat territorial. 5.2 El Servei de Coordinació té les funcions següents: Coordinar i donar suport a les oficines del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca ubicades en el seu territori pel que fa a l'execució dels plans d'actuació, i posar al seu abast els mitjans necessaris per elaborar-los i executar-los. Supervisar l'elaboració dels plans d'actuació territorial i impulsar-ne l'execució. Coordinar amb els altres òrgans territorials i departamentals les actuacions necessàries per a l'elaboració i execució dels plans comarcals. 5.3 Del Servei de Coordinació i Suport depenen les oficines comarcals i les d'àrea, si escau. 5.4 El cap del Servei de Coordinació és de lliure designació i cessament, d'acord amb el que preveu l'article 47 de la Llei 17/1985.

Article 6

Funcions de la Secció de Secretaria La Secció de Secretaria té com a funcions: Coordinar i supervisar l'organització i el funcionament administratiu de la Delegació Territorial. Realitzar el control de la gestió i l'administració del seu personal, i gestionar-ne i controlar-ne l'habilitació. Donar suport jurídic a les diferents unitats que depenen de la Delegació Territorial, actuar com a instructor en els expedients sancionadors que s'hi tramitin i informar els recursos i altres qüestions que se'ls plantegin. Qualsevol altra de naturalesa anàloga que li pugui ser encomanada pel delegat territorial.

Article 7

Funcions de la Secció de Programes i Estadística La Secció de Programes i Estadística té com a funcions: Coordinar l'obtenció de dades estadístiques i dirigir la realització d'enquestes en el seu àmbit territorial, la ponderació i/o contrastació de les dades i el seu resum. Coordinar a nivell territorial les propostes de l'avantprojecte del...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR