ORDRE EMO/153/2011, de 7 de juliol, per la qual es determinen els preus públics en matèria de formació de l'Agència Catalana del Consum.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'EMPRESA I OCUPACIÓ
Rango de LeyOrdre

ORDRE

EMO/153/2011, de 7 de juliol, per la qual es determinen els preus públics en matèria de formació de l'Agència Catalana del Consum.

L'article 1.3.2 del Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny, disposa que la creació, la modificació i la derogació dels preus públics, llevat d'aquells referits a l'ensenyament universitari que s'han de fer per decret, s'han de dur a terme mitjançant una ordre del conseller o consellera per raó de la matèria de conformitat amb el procediment establert per la normativa de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

L'Agència Catalana del Consum, que fou creada per la Llei 9/2004, de 24 de desembre, com a organisme autònom administratiu que defineix, planifica, impulsa i executa les polítiques de la Generalitat de Catalunya en l'àmbit de defensa i protecció de les persones consumidores, té, entre d'altres, la funció de promoure'n la formació, amb una atenció especial als col·lectius especialment protegits, amb necessitats específiques, i també dels agents econòmics i socials que posen al mercat els productes i els serveis.

A banda d'això, l'article 121.2 de la Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya, disposa que el dret a la informació, l'educació i la formació és un dret protegit de les persones consumidores. En aquest sentit, l'article 126.18 de la norma esmentada recull que correspon al Govern garantir la formació contínua i permanent de les persones consumidores amb l'impuls i el foment, entre d'altres, de la formació contínua dels professionals del consum de les administracions públiques i de les organitzacions de persones consumidores catalanes que fan tasques en matèria de consum, així com de la formació dels agents econòmics que posen al mercat els béns i els serveis i de les seves associacions empresarials i professionals i dels seus gremis sobre els requisits de la seva activitat relacionats amb els drets i deures de les persones consumidores, amb una incidència especial a les afectacions a les persones amb discapacitat.

Mitjançant l'Ordre TIC/416/2003, de 23 de setembre, es va crear un preu públic que, en el seu moment, gestionava l'Institut Català del Consum, el qual mitjançant la Llei 9/2004, de 24 de desembre, passà a integrar-se dins de l'Agència Catalana del Consum. Concretament, el preu públic fa referència a la quantia...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR