RESOLUCIÓ de 27 de juliol de 1999, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Font Vella, SA, d'Amer, per a 1999-2000 (codi de conveni núm. 1700141).

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

de 27 de juliol de 1999, per la qual s’ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l’empresa Font Vella, SA, d’Amer, per a 1999-2000 (codi de conveni núm. 1700141).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l’empresa Font Vella, SA, d’Amer, subscrit d’una part per la representació de l’empresa i de l’altra per la dels treballadors el dia 10 de maig de 1999, i d’acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s’aprova el Text refós de l’Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 326/1998, de 24 de desembre; l’article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l’Estatut d’autonomia de Catalunya, i altres normes d’aplicació,

Resolc:

—1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l’empresa Font Vella, SA, d’Amer, per a 1999-2000 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Girona.

—2 Ordenar-ne el dipòsit a l’oficina corresponent d’aquesta Delegació.

—3 Disposar que l’esmentat Conveni es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió negociadora del Conveni.

Girona, 27 de juliol de 1999

Montserrat González i Falcó

Delegada territorial en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de Font Vella, SA, d’Amer, per a 1999-2000

Capítol 1

Estipulacions generals

Article 1

Objecte

Aquest Conveni té per objecte regular les condicions de treball entre Font Vella, SA, i el personal inclòs en el seu àmbit d’aplicació.

Article 2

Àmbit territorial

L’aplicació de les estipulacions del Conveni s’ha de fer en el centre de treball que l’empresa té a Amer (Girona).

Article 3

Àmbit personal

El Conveni afecta la totalitat del personal de l’empresa que, inclòs en el seu àmbit territorial d’aplicació, s’hi trobi lligat per contracte de treball, sigui quina sigui la seva categoria, professió, especialitat, edat, sexe o condició, amb les excepcions següents:

  1. El personal al qual es refereixen els articles 1.3.c) i 2.1.a) de l’Estatut dels treballadors, i

  2. El personal que acompleixi en l’empresa càrrecs anàlegs al de cap de departament o superiors.

Article 4

Àmbit temporal

El Conveni té 2 anys de durada, des de l’1 de gener de 1999 fins a 31 de desembre del 2000, a excepció dels conceptes econòmics que s’hi reflecteixen, els quals s’han d’atenir al que es disposa en la disposició final 1 del present Conveni. Els esmentats conceptes econòmics s’han d’aplicar exclusivament al personal que es trobi d’alta en l’empresa en el moment de la signatura del Conveni, i a aquells que s’incorporin a l’àmbit territorial i personal d’aplicació d’aquest Conveni després d’aquesta data.

Article 5

Pròrroga

La durada del Conveni s’entén prorrogada d’any en any per tàcita reconducció si no hi ha denuncia de cap de les parts de la manera i amb les condicions que s’estableixen en l’article següent.

Article 6

Denúncia, revisió i manteniment del regim de Conveni

La denúncia per proposar la rescissió o revisió del Conveni, l’han de presentar les parts implicades davant l’autoritat laboral competent a efecte de registre, amb una antelació de 3 mesos respecte a la data d’expiració del termini de vigència previst o de qualsevol de les seves pròrrogues.

L’escrit de denúncia ha d’incloure un certificat de l’acord adoptat per aquest efecte per la representació legal dels treballadors o de la direcció, i s’hi han de raonar els motius que determinin la revisió o rescissió sol·licitades.

Atès el cas que se sol·liciti la revisió del Conveni, s’hi ha d’adjuntar un projecte raonat sobre els punts que cal revisar, per tal que puguin iniciar-se immediatament les converses. El plantejament de qualsevol situació de conflicte col·lectiu basat en la pretensió de revisió del

Conveni, s’ha de dur a terme sota les condicions i d’acord amb el procediment previst en el Reial decret llei 17/1977, de 4 de març, sobre relacions de treball, o en la norma reguladora en cada moment del tràmit legal per a les situacions anomenades.

Si en finalitzar el termini de vigència del Conveni, se n’instés la rescissió, s’hauria de mantenir el règim establert fins que les comunitats laborals afectades es regissin per un nou Conveni, sense perjudici de les facultats reservades a l’autoritat i a la jurisdicció laboral en el Reial decret llei esmentat i en el Reial decret llei 1/95, de 24 de març, a través del qual s’aprova el text refós de la llei de l’Estatut dels treballadors.

Article 7

Compensació, absorció i garanties personals

En matèria de compensació i absorció s’ha de fer el que disposen les normes legals d’aplicació al cas, sens perjudici del que amb caràcter específic determina concretament aquest Conveni.

Les retribucions que s’estableixen amb caràcter mínim, compensen i absorbeixen totes les que hi hagi en el moment de l’entrada en vigor d’aquest Conveni.

Computades sobre la base anual, les quantitats rebudes legalment o convencionalment per tots els conceptes, les diferències, si n’hi haguessin, s’han de mantenir amb el mateix caràcter amb el qual es van concedir, i són susceptibles d’absorció en possibles modificacions salarials que poguessin esdevenir en el futur.

S’han de respectar les situacions personals que en el seu conjunt siguin, des del punt de vista de la percepció, més beneficioses que les convingudes en aquest Conveni; s’han de mantenir estrictament com a personals.

La interpretació del que disposa aquest article correspon a la Comissió Paritària, sense perjudici de la competència dels organismes administratius o contenciosos en la matèria.

Article 8

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades constitueixen un tot orgànic i indivisible i, a efecte de la seva aplicació pràctica, es consideren globalment.

Atès el cas que la jurisdicció competent declarés la il·legalitat o ineficàcia de qualsevol dels pactes del Conveni, aquest quedaria sense eficàcia pràctica en la seva globalitat, i se n’hauria de reconsiderar el contingut.

Article 9

Comissió Paritària

Es crea la Comissió Paritària d’Interpretació i Vigilància del Conveni com a element d’interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu acompliment.

Està integrada per 3 vocals per part de la representació dels treballadors, i 3 vocals per part de la representació de la Direcció

El funcionament de la Comissió Paritària s’ha de regir pel que disposen les normes legals dictaminades sobre la matèria. Els acords, en cada representació, s’han de prendre per majoria simple.

Article 10

Garantia de Conveni

Les parts del Conveni acorden no sol·licitar cap altre Conveni, ni adherir-s’hi, sigui quin sigui el seu àmbit d’aplicació, i s’hi comprometen formalment.

Capítol 2

Organització del treball

Article 11

Principi general

L’organització del treball, en cadascuna de les seccions i dependències de l’empresa, és facultat exclusiva de la Direcció. Aquesta assumeix el deure de portar-la a terme de manera que pugui assolir-se el màxim rendiment dins

del límit racional i humà dels elements que té al seu servei, i per dur-ho a terme ha de disposar de la necessària col·laboració i suport del personal.

Article 12

Facultats de la Direcció

Són facultats, entre altres, de la Direcció de l’empresa, amb subjecció a les normes legals d’observança obligada i a les estipulacions d’aquest Conveni:

  1. La determinació i implantació dels processos i mètodes operatius industrials i administratius.

  2. La determinació de les normes i nivells de qualitat admissibles en els diferents processos de fabricació, i també la fixació dels índexs de deixalles tolerables al llarg dels processos esmentats.

  3. L’execució dels estudis i proves pràctiques que calguin per millorar la producció en general i, en particular, els processos i els mètodes operatius, nivells de rendiment, canvi de funcions, variacions tècniques de la maquinària, instal·lacions, estris i materials.

  4. La implantació de les càrregues correctes de treball i del rendiment mínim exigible, atesos, degudament, els nivells de qualitat fixats; per aquest efecte poden utilitzar-se qualsevol de les tècniques d’observació, medició i control internacionalment admeses. La no exigència de l’esmentat rendiment, en un moment determinat, no pot interpretar-se mai com a renúncia o abandonament d’aquest dret.

  5. L’assignació del nombre de tasques a cada treballador, de manera que la càrrega del treball que se li ha encomanat representi l’efectiva saturació de la jornada a l’esmentat rendiment mínim exigible, encara que per això

    sigui necessari l’acompliment, en el mateix local o en un altre, de treballs diferents dels que habitualment tingui encomanats.

  6. L’adaptació de les càrregues de treball i dels rendiments a les noves circumstàncies que derivin de modificar els mètodes operatius, variacions en els programes de producció, canvis de matèries primeres o de

    característiques del treball que calgui efectuar, modificacions de la capacitat de producció, de la maquinària, o bé altres fonaments de significació anàloga.

  7. La vigilància, atenció i neteja de la maquinària, estris, eines i instal·lacions assignades que s’hagin tingut en compte en la determinació de les càrregues de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR