ORDRE EDU/484/2009, de 2 de novembre, del procediment i els documents i requisits formals del procés d'avaluació del segon cicle de l'educació infantil.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament D'Educacio |
Rango de Ley | Ordre |
ORDRE
EDU/484/2009, de 2 de novembre, del procediment i els documents i requisits formals del procés d'avaluació del segon cicle de l'educació infantil.
D'acord amb l'article 131.3.c de l'Estatut d'autonomia, correspon a la Generalitat, en matèria de ensenyament no universitari, l'establiment dels plans d'estudi corresponents, incloent-hi l'ordenació curricular.
L'article 52 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació, disposa que el currículum comprèn els criteris d'avaluació. Concretament, d'acord amb l'article 56.8, durant l'educació infantil, l'avaluació del desenvolupament personal i de l'aprenentatge ha de verificar el grau d'assoliment dels objectius educatius i ha de facilitar l'adaptació de l'ajut pedagògic a les característiques individuals de cada infant.
El Decret 181/2008, de 9 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments del segon cicle de l'educació infantil, en defineix les finalitats, així com els objectius i els continguts a desenvolupar en cada àrea i les característiques i criteris per a l'avaluació dels aprenentatges de l'alumnat.
D'acord amb les disposicions esmentades, s'estableixen els aspectes procedimentals dels criteris materials d'avaluació previstos al Decret 181/2008. Així, l'avaluació ha de ser contínua i global. L'observació, la documentació pedagògica i l'anàlisi sistemàtica del procés d'ensenyament i aprenentatge han de ser els mitjans que permetran conèixer les condicions inicials de cada infant, els progressos efectuats en el seu desenvolupament i el grau d'assoliment dels objectius establerts.
L'avaluació és un procés que ha de considerar-se com a part integrant de les activitats educatives. Les eines fonamentals per a l'avaluació són l'observació que permet disposar d'informació sobre els comportaments i les actuacions dels infants mitjançant instruments diferents. L'observació i la documentació pedagògica permet reconstruir l'experiència educativa, fer visibles els processos dels infants, la relació que mantenen amb els altres i la seva activitat, i documentar aspectes de les activitats quotidianes que han d'ajudar a regular el seu procés d'aprenentatge.
Els centres han de garantir l'atenció a la diversitat de tot el seu alumnat i han d'adequar l'ensenyament a les característiques, els ritmes d'aprenentatge i les singularitats de cada infant.
Per tal de facilitar la informació sobre l'evolució del desenvolupament i l'aprenentatge dels infants i per a la presa de decisions en la pràctica educativa, s'orienten i regulen els aspectes formals i de registre.
A proposta del director general de l'Educació Bàsica i el Batxillerat, d'acord amb l'article 39.3 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, de conformitat amb el procediment que estableixen els articles 61 i següents de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat, i d'acord amb el dictamen del Consell Escolar de Catalunya;
D'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,
Ordeno:
Objecte i àmbit d'aplicació
El procediment i els documents i requisits formals del procés d'avaluació en el segon cicle de l'educació infantil, s'apliquen als centres educatius públics i privats en l'àmbit de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació, i del Decret 181/2008, de 9 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments del segon cicle de l'educació infantil.
Criteris generals
2.1 Els centres educatius, en el projecte educatiu, han de desenvolupar i concretar el currículum i els criteris metodològics, organitzatius i d'avaluació i fixar les mesures necessàries per atendre la diversitat de l'alumnat.
...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba