ORDRE EDU/484/2009, de 2 de novembre, del procediment i els documents i requisits formals del procés d'avaluació del segon cicle de l'educació infantil.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyOrdre

ORDRE

EDU/484/2009, de 2 de novembre, del procediment i els documents i requisits formals del procés d'avaluació del segon cicle de l'educació infantil.

D'acord amb l'article 131.3.c de l'Estatut d'autonomia, correspon a la Generalitat, en matèria de ensenyament no universitari, l'establiment dels plans d'estudi corresponents, incloent-hi l'ordenació curricular.

L'article 52 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació, disposa que el currículum comprèn els criteris d'avaluació. Concretament, d'acord amb l'article 56.8, durant l'educació infantil, l'avaluació del desenvolupament personal i de l'aprenentatge ha de verificar el grau d'assoliment dels objectius educatius i ha de facilitar l'adaptació de l'ajut pedagògic a les característiques individuals de cada infant.

El Decret 181/2008, de 9 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments del segon cicle de l'educació infantil, en defineix les finalitats, així com els objectius i els continguts a desenvolupar en cada àrea i les característiques i criteris per a l'avaluació dels aprenentatges de l'alumnat.

D'acord amb les disposicions esmentades, s'estableixen els aspectes procedimentals dels criteris materials d'avaluació previstos al Decret 181/2008. Així, l'avaluació ha de ser contínua i global. L'observació, la documentació pedagògica i l'anàlisi sistemàtica del procés d'ensenyament i aprenentatge han de ser els mitjans que permetran conèixer les condicions inicials de cada infant, els progressos efectuats en el seu desenvolupament i el grau d'assoliment dels objectius establerts.

L'avaluació és un procés que ha de considerar-se com a part integrant de les activitats educatives. Les eines fonamentals per a l'avaluació són l'observació que permet disposar d'informació sobre els comportaments i les actuacions dels infants mitjançant instruments diferents. L'observació i la documentació pedagògica permet reconstruir l'experiència educativa, fer visibles els processos dels infants, la relació que mantenen amb els altres i la seva activitat, i documentar aspectes de les activitats quotidianes que han d'ajudar a regular el seu procés d'aprenentatge.

Els centres han de garantir l'atenció a la diversitat de tot el seu alumnat i han d'adequar l'ensenyament a les característiques, els ritmes d'aprenentatge i les singularitats de cada infant.

Per tal de facilitar la informació sobre l'evolució del desenvolupament i l'aprenentatge dels infants i per a la presa de decisions en la pràctica educativa, s'orienten i regulen els aspectes formals i de registre.

A proposta del director general de l'Educació Bàsica i el Batxillerat, d'acord amb l'article 39.3 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, de conformitat amb el procediment que estableixen els articles 61 i següents de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat, i d'acord amb el dictamen del Consell Escolar de Catalunya;

D'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,

Ordeno:

Article 1

Objecte i àmbit d'aplicació

El procediment i els documents i requisits formals del procés d'avaluació en el segon cicle de l'educació infantil, s'apliquen als centres educatius públics i privats en l'àmbit de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació, i del Decret 181/2008, de 9 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments del segon cicle de l'educació infantil.

Article 2

Criteris generals

2.1 Els centres educatius, en el projecte educatiu, han de desenvolupar i concretar el currículum i els criteris metodològics, organitzatius i d'avaluació i fixar les mesures necessàries per atendre la diversitat de l'alumnat.

...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR