ORDRE ASC/363/2009, de 21 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'obre convocatòria parcial per a l'any 2009 per a la concessió dels ajuts econòmics sotmesos al nivell d'ingressos de la unitat familiar per a les famílies en què s'hagi produït un part, adopció, tutela o acolliment múltiple i/o adopció internacional fins al 30 de setembre de 2009.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Accio Social i Ciutadania
Rango de LeyOrdre

BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">

ORDRE

ASC/363/2009, de 21 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'obre convocatòria parcial per a l'any 2009 per a la concessió dels ajuts econòmics sotmesos al nivell d'ingressos de la unitat familiar per a les famílies en què s'hagi produït un part, adopció, tutela o acolliment múltiple i/o adopció internacional fins al 30 de setembre de 2009.

El títol 1 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya (EAC), a l'article 16 recull expressament el dret de totes les persones a rebre prestacions socials i ajuts públics per atendre les càrregues familiars, d'acord amb els requisits que estableix la Llei; alhora preveu, com a principi rector de l'article 40, el mandat per als poders públics de promoure les mesures econòmiques i normatives de suport a les famílies, adreçades a garantir la conciliació de la vida laboral i familiar i a tenir descendència. Així mateix, l'Estatut estableix a l'article 166.4 la competència exclusiva de la Generalitat en matèria de promoció de les famílies i de la infància.

El Departament d'Acció Social i Ciutadania, mitjançant el Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, té designat l'exercici de les atribucions sobre les famílies, tasca que duu a terme mitjançant la Secretaria de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania, creada pel Decret 572/2006, de 19 de desembre, de reestructuració parcial del Departament d'Acció Social i Ciutadania.

La Llei 18/2003, de 4 de juliol, de suport a les famílies, determina els drets i les prestacions destinats a donar suport a les famílies, per tal de millorar-los el benestar i la qualitat de vida i la protecció dels seus membres.

Convé destacar l'article 12 de la Llei esmentada, que estableix un ajut per a les famílies que adoptin un infant. Pel que fa a l'ajut per a famílies en què s'hagi produït un part, adopció, tutela o acolliment múltiple, sotmès als ingressos de la unitat familiar, també cal tenir en compte el que preveuen l'article 40, relatiu als principis informadors de les mesures de protecció de famílies amb persones en situació de risc d'exclusió social, i la disposició addicional 5, sobre l'extensió de les prestacions econòmiques a altres col·lectius familiars i a altres franges d'edat, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries.

Igualment, la Llei recull diverses disposicions que convé tenir en consideració: l'article 3 de la Llei, que considera que les disposicions de la Llei també són aplicables a l'acolliment i a les altres situacions jurídiques a les quals les lleis atribueixen o reconeixen els mateixos efectes jurídics que a la família; la disposició addicional 3, que preveu que en el desplegament reglamentari s'ha de tenir en compte la problemàtica específica de les famílies monoparentals i famílies nombroses; i finalment, la disposició addicional 4, relativa a la perspectiva de gènere, perspectiva que s'ha d'introduir en el desplegament reglamentari de la Llei. En aquest sentit, la perspectiva de gènere queda reflectida en aquesta Ordre en diversos aspectes, dels quals destaquen la monoparentalitat i la conciliació de la vida laboral, personal i familiar.

La protecció econòmica familiar es configura com un element per encarar les noves necessitats que l'arribada d'un fill o filla implica per a la família, com també per ajudar a conciliar la vida familiar i laboral. En alguns supòsits, a més, les famílies han de rebre protecció addicional per poder reduir les situacions de pobresa infantil i evitar el perill d'exclusió social. Al llarg d'aquests darrers anys s'ha constatat que, com a criteri general, hi ha una relació significativa entre el nombre d'infants nascuts i l'augment, en el si de les famílies, de les dificultats econòmiques. Així, com més infants tenen les famílies, més problemes caràcter econòmic han d'encarar.

Atès el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya;

Atesa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament de desplegament aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, ambdós de caràcter parcialment bàsic;

Atesa la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials;

Atesa la Llei 15/2008, del 23 de desembre, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2009;

En ús de les facultats que m'atorga la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la Presidència de la Generalitat i del Govern,

Ordeno:

Article 1

Objecte

S'obre la convocatòria parcial per a la concessió dels ajuts econòmics sotmesos al nivell d'ingressos de la unitat familiar següents:

  1. Ajut econòmic per part, adopció, tutela o acolliment múltiple sotmès al nivell d'ingressos.

  2. Ajut per adopció internacional sotmès al nivell d'ingressos.

Article 2

Partida pressupostària i quantia

2.1 La partida del pressupost de la Generalitat per al 2009 amb càrrec a la qual s'imputen els ajuts per a les famílies és la BE05 D/480000100/313A.

2.2 La quantia inicial disponible és de 1.000.000 d'euros. D'aquesta, 700.000 euros és destina a l'ajut per part, adopció, tutela o acolliment múltiple sotmès al nivell d'ingressos i 300.000 euros a l'ajut per adopció internacional sotmès al nivell d'ingressos.

Article 3

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds s'inicia l'endemà de la data de publicació de l'Ordre en el DOGC i finalitza el 31 d'octubre de 2009.

Article 4

Tramitació, valoració, resolució i pagament

4.1 La tramitació de les sol·licituds correspon a la Secretaria de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania del Departament d'Acció Social i Ciutadania (d'ara en endavant .Secretaria de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania.) i la resolució, a la persona titular de la Secretaria de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania.

4.2 La Secretaria de Polítiques Familiar i Drets de Ciutadania valorarà les sol·licituds presentades, d'acord amb els requisits, documentació i valoració de la renda ponderada que s'estableix en la present Ordre.

Una vegada valorades les sol·licituds que compleixen el requisits, la Secretaria de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania les puntuarà d'acord amb els criteris de puntuació que s'estableixen en el present article, als efectes de sotmetre-les a concurrència competitiva.

4.3 Criteris de puntuació per a la concurrència:

Les sol·licituds valorades positivament és puntuaran fins un màxim de 75 punts d'acord amb el criteris següents:

  1. En funció de la renda ponderada de la unitat familiar i l'IRSC anual:

    Si la renda ponderada és inferior o igual a l'IRSC anual, 35 punts.

    Si la renda ponderada és superior a l'IRSC anual i inferior o igual a dues vegades l'IRSC anual, 30 punts.

    Si és superior a dues vegades l'IRSC anual i inferior o igual a tres vegades l'IRSC anual, 25 punts.

    Si és superior a tres vegades...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR