RESOLUCIÓ de 9 de juliol de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Font Vella, SA, (administració, oficines centrals de Barcelona) per als anys 2001 i 2002 (codi de conveni núm. 0805440).

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyResolució

de 9 de juliol de 2001, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l’empresa Font Vella, SA, (administració, oficines centrals de Barcelona) per als anys 2001 i 2002 (codi de conveni núm. 0805440).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l’empresa Font Vella, SA, (administració, oficines centrals de Barcelona) subscrit pels representants de l’empresa i dels seus treballadors el dia 27 de juny de 2001, i de conformitat amb el que disposen l’article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors; l’article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l’article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l’Estatut d’autonomia de Catalunya, i altres normes d’aplicació,

Resolc:

—1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l’empresa Font Vella, SA, (administració oficines centrals de Barcelona) per als anys 2001 i 2002 al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

—2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 9 de juliol de 2001

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l’empresa Font Vella, SA (administració) per als anys 2001 i 2002

Capítol 1

Estipulacions generals

Article 1

Objecte

Aquest Conveni té per objecte regular les condicions de treball entre Font Vella, SA, i el personal inclòs en el seu àmbit d’aplicació.

Article 2

Àmbit territorial

Les estipulacions del Conveni seran d’aplicació en el centre de treball que l’empresa té a 08036 Barcelona - Compte Urgell, 240 8è.

Article 3

Àmbit personal

El Conveni afecta la totalitat del personal administratiu de l’empresa que, inclòs en el seu àmbit territorial d’aplicació, s’hi trobi lligat per contracte de treball, sigui quina sigui la seva categoria, professió, especialitat, edat, sexe o condició, amb les excepcions següents:

a) El personal al qual es refereixen els articles 1.3.c) i 2.1.a) de l’Estatut dels treballadors, i

b) El personal que acompleixi en l’empresa càrrecs anàlegs al de cap de departament o superiors.

Article 4

Àmbit temporal

El Conveni tindrà 2 anys de durada, des de l’1 de gener de 2001 fins al 31 de desembre de 2002, a excepció dels efectes econòmics que s’hi reflecteixen, que per als quals s’estarà al que es disposa a l’apartat 1r. de les disposicions finals del present conveni. Els esmentats conceptes econòmics s’aplicaran exclusivament al personal que es trobi d’alta en l’empresa en el moment de la signatura del Conveni, i a aquells que s’incorporin a l’àmbit territorial i personal d’aplicació d’aquest Conveni després d’aquesta data.

Article 5

Pròrroga

La duració del Conveni s’entendrà prorrogada d’any en any per tàcita reconducció si no hi ha denuncia de cap de les parts de la manera i amb les condicions que s’estableixen en l’article següent.

Article 6

Denúncia, revisió i manteniment del règim de Conveni

La denúncia per proposar la rescissió o revisió del Conveni, l’hauran de presentar les parts implicades davant l’autoritat laboral competent a efecte de registre, amb una antelació d’1 mes respecte a la data d’expiració del termini de vigència previst o de qualsevol de les seves pròrrogues.

L’escrit de denúncia inclourà un certificat de l’acord adoptat per a aquest efecte per la representació legal dels treballadors o de la direcció, i s’hi raonaran els motius que determinin la revisió o rescissió sol·licitades.

En el cas de sol·licitar la revisió del Conveni, s’hi adjuntarà un projecte raonat sobre els punts que cal revisar, per tal que puguin iniciar-se immediatament les converses. El plantejament de qualsevol situació de conflicte col·lectiu basat en la pretensió de revisió del Conveni es durà a terme sota les condicions i d’acord amb el procediment previst en el Reial decret llei 17/1977, de 4 de març, sobre relacions de treball, o en la norma reguladora en cada moment del tràmit legal per a les anomenades situacions.

Si en finalitzar el termini de vigència del Conveni se n’instés la rescissió, s’hi mantindrà el règim establert fins que les comunitats laborals afectades es regeixin per un nou Conveni, sense perjudici de les facultats reservades a l’autoritat i a la jurisdicció laboral en el Reial decret llei esmentat i en el Reial decret llei 1/1995, de 24 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors.

Article 7

Compensació, absorció i garanties personals

En matèria de compensació i absorció es farà el que disposen en les normes legals d’aplicació al cas, sense perjudici d’allò que amb caràcter específic determina concretament aquest Conveni.

Les retribucions que s’estableixen amb caràcter mínim, compensaran i absorbiran totes les que hi hagi en el moment de l’entrada en vigor d’aquest Conveni o aquelles que es poguessin establir en un futur, sigui quina sigui la seva naturalesa o el seu origen.

Computades sobre la base anual, les quantitats rebudes legalment o convencionalment per tots els conceptes, les diferències -si n’hi haguessin- es mantindran amb el mateix caràcter amb el qual es van concedir, i seran susceptibles d’absorció en possibles modificacions salarials que poguessin esdevenir en el futur.

Es respectaran les situacions personals que en el seu conjunt siguin, des del punt de vista de la percepció, més beneficioses que les convingudes en aquest Conveni, mantenint-se estrictament ad personam.

La interpretació del que disposa aquest article correspon a la Comissió Paritària, sense perjudici de la competència dels organismes administratius o contenciosos en la matèria.

Article 8

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades constitueixen un tot orgànic i indivisible i, a efecte de la seva aplicació pràctica, es consideraran globalment.

Atès el cas que la jurisdicció competent declarés la il·legalitat o ineficàcia de qualsevol dels pactes del Conveni, aquest quedarà sense eficàcia pràctica en la seva globalitat, i se n’haurà de reconsiderar el seu contingut.

Article 9

Comissió Paritària

Es crea la Comissió Paritària d’interpretació i vigilància del Conveni com a element d’interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu acompliment.

Estarà integrada per 2 vocals per part de la representació dels treballadors i 2 vocals per part de la representació de la direcció.

El funcionament de la Comissió Paritària es regirà pel que disposen les normes legals dictaminades sobre la matèria. Els acords, en cada representació, es prendran per majoria simple.

Article 10

Garantia de conveni

Les parts del Conveni acorden no sol·licitar cap altre Conveni, ni adherir-s’hi, sigui quin sigui el seu àmbit d’aplicació, i s’hi comprometen formalment, durant la vigència del present.

Capítol 2

Organització del treball

Article 11

Principi general

L’organització del treball, en cadascuna de les seccions i dependències de l’empresa, és facultat exclusiva de la direcció, conforme amb el que s’ha prescrit a tal efecte a la Llei de l’Estatut dels treballadors i la resta de disposicions legals, concordants i complementàries.

La direcció assumeix el deure de portar-la a terme de manera que pugui assolir-se el màxim rendiment dins del límit racional i humà dels elements que té al seu servei, i per dur-ho a terme disposarà de la necessària col·laboració i suport del personal.

Article 12

Facultats de la direcció

Són facultats -entre altres- de la direcció de l’empresa, amb subjecció a les normes legals d’observança obligada i a les estipulacions d’aquest Conveni:

a) La determinació i implantació dels processos i mètodes operatius i administratius.

b) La determinació de les normes i nivells de qualitat admissibles en els diferents processos de treball.

c) L’execució dels estudis i proves pràctiques que calguin per millorar la producció en general i, en particular, dels processos i dels mètodes operatius, nivells de rendiment, canvi de funcions, variacions tècniques dels mitjans.

d) La implantació de les càrregues correctes de treball i del rendiment mínim exigible, atesos, degudament, els nivells de qualitat fixats, per aquest efecte podran utilitzar-se qualsevol de les tècniques d’observació, mesura i control internacionalment admeses. La no-exigència de l’esmentat rendiment, en un moment determinat, no podrà interpretar-se mai com a renúncia o abandonament d’aquest dret.

e) L’assignació de tasques a cada treballador, de manera que la càrrega del treball que se li ha encomanat representi l’efectiva saturació de la jornada a l’esmentat rendiment mínim exigible, encara que per això sigui necessari l’acompliment, en el mateix local o en un altre, de treballs diferents dels que habitualment tingui encomanats.

f) L’adaptació de les càrregues de treball i dels rendiments a les noves circumstàncies que derivin de modificar els mètodes operatius, variacions de mitjans, modificació de la normativa legal, o bé altres fonaments de significació anàloga.

g) La determinació i l’establiment de les plantilles que proporcionin un índex de productivitat, d’acord amb les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR