DECRET 241/2001, de 12 de setembre, pel qual es regula la situació de segona activitat del personal al servei del cos de bombers de la Generalitat.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

241/2001, de 12 de setembre, pel qual es regula la situació de segona activitat del personal al servei del cos de bombers de la Generalitat.

La Llei 5/1994, de 4 de maig, de regulació dels serveis de prevenció i extinció d’incendis i de salvaments de Catalunya, preveu, dins el règim estatutari del cos de bombers de la Generalitat (articles 39 i 40), la situació de segona activitat. D’acord amb l’article 39 d’aquesta disposició legal, el personal al servei del cos de bombers de la Generalitat que, segons dictamen mèdic, tingui disminuïda la seva capacitat per complir el servei ordinari pot ser rellevat de les funcions operatives i passar a la situació de segona activitat.

Amb aquest reglament es pretén donar compliment al mandat legal esmentat i regular el sistema per fer efectiva la segona activitat en la situació prevista per la llei, sens perjudici que en un futur i amb les previsions legals pertinents, altres supòsits puguin determinar el pas a la segona activitat.

La segona activitat és una situació administrativa especial, que té com a objecte fonamental garantir una adequada aptitud psicofísica del personal del cos de bombers de la Generalitat mentre romangui en actiu i assegurar així l’eficàcia en el servei.

La norma citada en el paràgraf primer autoritza, en la seva disposició final, el Govern per dictar les disposicions necessàries per al seu desplegament reglamentari. En aquest sentit, amb la present disposició es pretén desenvolupar i concretar el conjunt de prescripcions, relatives a la segona activitat, recollides en els preceptes corresponents de l’esmentada Llei 5/1994.

Així, aquesta disposició de caràcter general defineix en el seu article 1 la segona activitat i les situacions excloses. Els articles 2 a 5 regulen de manera pormenoritzada el procediment de declaració d’aquesta situació especificant, entre altres aspectes, com s’inicia el procediment i a quin òrgan correspon la seva resolució.

L’article 6 incorpora la possibilitat de tramitar un procediment de revisió de la situació de segona activitat i el retorn al servei operatiu.

Finalment, els articles 7 i 8 regulen, respectivament, els efectes de la declaració de segona activitat i de la declaració de retorn al servei operatiu.

D’acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller d’Interior i amb la deliberació prèvia del Govern,

Decreto:

Article 1

Definició de la segona activitat i situacions excloses

1.1 El personal del cos de bombers de la Generalitat que, segons el dictamen mèdic a què fa referència l’article 4, tingui disminuïda de manera previsiblement permanent la seva capacitat per complir el servei ordinari relatiu a la realització de les tasques operatives d’intervenció directa en sinistres corresponents a la seva escala i categoria, d’acord amb l’article 16 de la Llei 5/1994, de 4 de maig, pot desenvolupar altres tasques de l’àmbit de referència en situació de segona activitat.

1.2 La Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil, prèvia anàlisi de totes les tasques a desenvolupar pel cos de bombers, proposarà els llocs de treball de segona activitat del cos de bombers i les seves característiques, per tal que siguin identificats en la relació de llocs de treball, d’acord amb el procediment que estableix l’article 5.f) del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre, pel qual s’aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública.

1.3 El pas a la situació de segona activitat es produirà sempre que del dictamen mèdic no es desprenguin situacions recuperables o d’incapacitat permanent en els graus d’absoluta o gran invalidesa, supòsits aquests darrers en els quals s’haurà de remetre l’expedient al Departament de Sanitat i Seguretat Social per tal que segueixi la tramitació fixada per la legislació laboral vigent.

1.4 Durant la tramitació de l’expedient la persona funcionària pot ser rellevada de l’actuació directa en sinistres i temporalment se li poden assignar funcions adequades a la seva capacitat, preferentment en el mateix parc. Aquesta assignació temporal pot comportar, a part del canvi de funcions, un canvi d’horari.

1.5 Correspon a la persona titular de la Secretaria General del Departament d’Interior la declaració d’aquesta situació.

Article 2

Inici del procediment

2.1 El procediment de declaració de segona activitat s’iniciarà per resolució de la persona titular de la Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil atesa la decisió motivada dels serveis mèdics de la Direcció General d’Emergències i Seguretat Civil o a sol·licitud de la persona interessada, la qual haurà d’aportar, juntament amb la seva sol·licitud, certificat mèdic oficial que faci constar la presumpta incapacitat per acomplir les funcions a què fa referència l’article 1.1, corresponents a la seva escala i categoria, i la resta dels documents que es considerin adients. L’esmentada resolució d’inici del procediment es notificarà a la persona interessada en el termini màxim de cinc dies a comptar a partir de la seva adopció.

2.2 Iniciat el procediment de declaració de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR