RESOLUCIÓ EDU/3285/2008, de 30 d'octubre, de convocatòria de concurs específic de mèrits per tal de proveir llocs de treball docent de caràcter singular en centres públics d'ensenyaments no universitaris que tenen autoritzat un pla estratègic per a la promoció de l'autonomia del centre educatiu.

SecciónDiversos
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

EDU/3285/2008, de 30 d'octubre, de convocatòria de concurs específic de mèrits per tal de proveir llocs de treball docent de caràcter singular en centres públics d'ensenyaments no universitaris que tenen autoritzat un pla estratègic per a la promoció de l'autonomia del centre educatiu.

L'article 120 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix que els centres educatius han de disposar de la necessària autonomia pedagògica, d'organització i de gestió per afavorir la millora contínua en l'educació, i que les administracions educatives hauran d'afavorir l'autonomia dels centres de manera que els seus recursos econòmics, materials i humans s'adeqüin als plans de treball i organització que elaborin, d'acord amb les condicions que concreti la pròpia Administració. L'article 39.5 de la norma esmentada fa referència a la Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional, que estableix en el seu article 17.2 que les administracions públiques han de garantir, en els seus àmbits respectius, la qualitat de les ofertes formatives. D'altra banda, el Decret 132/2001, de 29 de maig, pel qual es regulen els plans estratègics, fomenta l'autonomia dels centres.

El Departament d'Educació, tenint en compte els objectius educatius plantejats per la Unió Europea per al 2010, el contingut del Pacte Nacional per a la Educació, el pla PROA i el pla de cooperació per al suport a la implantació de la LOE, del Ministeri d'Educació i Ciència, i els objectius del Pla de Govern 2007-2010, promou el Projecte per a la millora de la qualitat dels centres educatius públics (PMQCE), pla de plans, que té com a finalitat incrementar els resultats educatius i la cohesió social en els centres educatius públics a través de l'impuls de l'autonomia i la millora de la qualitat. El Projecte per a la millora de la qualitat dels centres educatius públics (PMQCE) es concreta en un pla estratègic per a la promoció de l'autonomia dels centres educatius públics.

La lluita contra el fracàs escolar i la millora de la formació són objectius cercats per l'autonomia de centres i que coincideixen també amb els expressats en l'Acord estratègic per a la internacionalització, la qualitat de l'ocupació i la competitivitat de l'economia catalana, de 16 de febrer de 2005, que signaren el Govern i les organitzacions sindicals i empresarials.

La planificació i l'avaluació són bons instruments de gestió al servei de l'autonomia atès que confereixen la possibilitat de definir les finalitats educatives pròpies i les estratègies que, en funció del context i dels objectius del sistema educatiu, considerin més adequades. La planificació estratègica facilita la participació de la comunitat educativa, orienta l'activitat de tot el centre cap als objectius fixats integrant la gestió de les diferents parts en un pla global de centre, ordena la informació necessària per al seguiment dels objectius i, afavoreix la presa de decisions i la rendició de comptes.

L'elaboració i aplicació dels plans estratègics corresponen al centre educatiu, i el seguiment, assessorament i la dotació de recursos corresponen al Departament d'Educació. Ambdues parts concreten el seu compromís en un acord a mig termini i fan un seguiment de l'aplicació del pla i de l'assoliment de les seves finalitats a través d'un sistema d'indicadors.

L'exercici de l'autonomia per part dels centres educatius públics demana un canvi cultural complex que exigeix tractar singularment la diversitat dels centres amb l'objectiu d'aconseguir uns resultats educatius mínims per a tot l'alumnat, resultats que ens han d'apropar a la societat del coneixement i als objectius de la Unió Europea. L'autonomia comporta per als centres una assumpció de responsabilitats més àmplia en àmbits tradicionalment establerts i regulats per l'administració educativa, i requereix un suport especial als equips directius dels centres per tal que puguin esdevenir motors del canvi que proposa el projecte.

En un context com el descrit en els paràgrafs anteriors, els centres per al desenvolupament de les seves estratègies orientades a l'assoliment dels objectius de millora dels resultats educatius i de la cohesió social, han de poder definir llocs de treball docent de caràcter singular, marge d'autonomia que ajuda a donar resposta a la igualtat d'oportunitats i al dret de l'alumnat a rebre un servei educatiu de qualitat.

Les resolucions EDU/2344/2006, d'11 de juliol (DOGC núm. 4678, de 18.7.2006) i EDU/2716/2007, de 14 d'agost (DOGC núm. 4966, de 12.9.2007) van relacionar els centres docents públics que disposen d'un pla estratègic per a la promoció de l'autonomia del centre educatiu, i la Resolució EDU/28/2008, de 3 de gener, va donar publicitat dels centres educatius, amb plans estratègics per al desenvolupament de l'autonomia de centre, que han formalitzat una addenda sobre la durada del pla (DOGC núm. 5050, de 17.1.2008). Aquesta addenda establia que per als centres relacionats a la Resolució EDU/2344/2006, el període d'aplicació del pla és del curs 2006-2007 al curs 2009-2010, i per als centres relacionats a la Resolució EDU/2716/2007, el període d'aplicació del pla és del curs 2007-2008 al curs 2010-10-2011. Finalment, la Resolució EDU/2641/2008, de 4 d'agost (DOGC núm. 5205, de 29.8.2008), va donar publicitat a la relació de centres educatius del Departament d'Educació amb els quals s'ha formalitzat documentalment l'aplicació d'un pla estratègic per als cursos 2008-2009 a 2011-2012.

El Decret 132/2001, de 29 de maig, regula els plans estratègics dels centres docents sostinguts amb fons públics (DOGC núm. 3401, d'1.6.2001). A l'article 7 del seu capítol 2, determina que el Departament d'Educació pot definir com a llocs de caràcter singular determinats llocs de treball vacants de la plantilla pressupostada dels centres docents públics com instrument per desenvolupar les estratègies previstes al pla estratègic i possibilitar l'assoliment dels seus objectius. Aquests llocs de treball s'han de cobrir d'acord amb el procediment que estableix l'article 9 de la norma esmentada.

En conseqüència, escau anunciar una nova convocatòria de concurs específic de mèrits per tal de proveir els llocs de treball docent de caràcter singular per dur a terme les activitats que afavoreixin l'assoliment dels objectius previstos en els centres que tenen autoritzat un pla estratègic per a la promoció de l'autonomia del centre educatiu.

Per tant, a proposta de la Direcció General de Recursos del Sistema Educatiu,

Resolc:

.1?Anunciar la convocatòria del concurs específic de mèrits per proveir els llocs de treball docent de caràcter singular en centres públics d'ensenyaments no universitaris que tenen autoritzat un pla estratègic per a la promoció de l'autonomia del centre educatiu, que es regirà per les bases que s'inclouen a l'annex 1 d'aquesta Resolució.

.2?Els llocs de treball docent es defineixen com de caràcter singular i, d'acord amb l'article 7.1 del Decret 132/2001, figuren en les plantilles de personal docent dels centres corresponents al curs acadèmic 2008-2009.

.3?D'acord amb l'article 10 del Decret 132/2001, el personal que se seleccioni segons el procediment que estableix aquesta Resolució ocuparà el lloc de treball amb caràcter provisional durant els dos primers cursos de l'aplicació del pla estratègic corresponent: en comissió de serveis, si té una destinació amb caràcter definitiu, i en cas de no tenir destinació definitiva, amb adscripció provisional.

Un cop transcorreguts els dos primers cursos de l'aplicació del pla estratègic, per a cada lloc de treball obtingut per la resolució del concurs específic, es farà l'avaluació del compliment dels objectius que preveu el pla estratègic esmentat. Aquesta avaluació s'iniciarà amb l'informe de la direcció, avalat pel consell escolar del centre, i la completarà la Inspecció d'Educació, que emetrà l'informe corresponent. El/La director/a dels serveis territorials elevarà la proposta d'avaluació al director general de Recursos del Sistema Educatiu, que emetrà la resolució que correspongui.

El personal que hagi superat l'avaluació que preveu el paràgraf anterior podrà optar entre romandre amb caràcter definitiu al mateix lloc de treball o continuar ocupant el lloc de treball amb caràcter provisional. La durada de l'ocupació d'un lloc de treball de caràcter singular serà, com a mínim, la mateixa que la durada del pla estratègic, llevat del cas del personal que no superi l'avaluació esmentada al paràgraf anterior.

La situació d'adscripció provisional a un lloc de treball de caràcter singular no eximeix l'interessat de la seva obligació de participar als concursos generals de trasllats que es convoquin mentre es mantingui aquesta situació, en el cas que per la convocatòria d'aquests i atesa la seva situació administrativa sigui considerat participant forçós. En cas d'obtenir adjudicació definitiva en el concurs de trasllats, aquesta li serà reservada i mantindrà l'adscripció provisional en comissió de serveis al lloc de pla estratègic fins a la finalització del pla.

El personal que no superi l'avaluació a què s'ha fet esment cessarà del lloc de treball adjudicat i, en conseqüència, haurà d'incorporar-se al lloc de treball que tingui amb caràcter definitiu, o bé haurà de participar en el procediment d'assignació de destinacions provisionals per al curs següent.

.4?El desenvolupament de l'activitat docent d'aquests llocs de treball singulars ha de permetre assolir els objectius i dur a terme les activitats establertes en el pla estratègic per a aquest lloc de treball.

Les destinacions adjudicades en aquest concurs de mèrits seran irrenunciables. El professorat que superi aquest concurs de mèrits haurà d'incorporar-se efectivament al lloc de treball obtingut amb data d'1.9.2009, i cessarà, amb data de 31.8.2009, de qualsevol adjudicació provisional de què disposés; tanmateix, en cas de tractar-se d'un professor amb una destinació definitiva...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR