RESOLUCIÓ EDU/706/2010, de 10 de març, per la qual s'aproven les bases generals i les bases específiques per a la concessió dels ajuts del fons d'acció social per al personal funcionari docent no universitari dependent de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i s'obre la convocatòria corresponent a l'any 2009.

SecciónDiversos
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

EDU/706/2010, de 10 de març, per la qual s'aproven les bases generals i les bases específiques per a la concessió dels ajuts del fons d'acció social per al personal funcionari docent no universitari dependent de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i s'obre la convocatòria corresponent a l'any 2009.

El III Acord general sobre condicions de treball del personal de l'àmbit d'aplicació de la Mesa general de negociació de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, per als anys 2005-2008, publicat al DOGC núm. 4517, de 24.11.2005, preveu als seus apartats 3.1 i 5.4 la continuïtat del fons d'acció social.

D'altra banda, l'Acord de la Comissió d'acció social de la Mesa sectorial de negociació del personal docent no universitari, de 8 de febrer de 2010, aprova la proposta de les bases reguladores de la convocatòria per a la concessió d'ajuts del fons d'acció social corresponents a l'any 2009.

Per això, en ús de les competències que m'atribueix la normativa vigent, a proposta de la Direcció General de Recursos del Sistema Educatiu,

Resolc:

-1 Aprovar les bases generals i les bases específiques per a la concessió dels ajuts del fons d'acció social per al personal funcionari docent no universitari dependent de l'Administració de la Generaliat, les quals consten a l'annex d'aquesta Resolució.

-2 Obrir la convocatòria per a la concessió dels ajuts del fons d'acció social per al personal funcionari docent no universitari dependent de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, corresponents a l'any 2009, la qual es regeix per les bases que s'aproven.

-3 Destinar a la concessió d'aquests ajuts fins a un import màxim de 6.129.505,61 euros a càrrec de la partida pressupostària EN03/233000100/4210 del pressupost de la Generalitat de Catalunya per a l'any 2010.

Als ajuts concedits se'ls aplicaran les retencions legals que siguin procedents.

-4 El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al DOGC.

-5 Delegar la competència per resoldre aquesta convocatòria en el director general de Recursos del Sistema Educatiu.

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu competent, en el termini de dos mesos a comptar a partir de l'endemà de la seva publicació al DOGC, de conformitat amb el que preveu l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Així mateix, poden interposar potestativament recurs de reposició, previ al recurs contenciós administratiu, davant el conseller d'Educació, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació al DOGC, segons el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Barcelona, 10 de març de 2010

Ernest Maragall i Mira

Conseller d'Educació

Annex

I Bases generals

  1. Objecte

    És objecte d'aquestes bases la regulació del contingut, procediment de gestió i resolució dels ajuts del fons d'acció social per al personal funcionari docent no universitari dependent de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, corresponents a l'any 2009.

  2. Modalitats

    Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria es classifiquen en les modalitats següents:

    001- Ajut per a persones amb discapacitat.

    002- Ajut per a ascendents dependents.

    003- Ajut per a tractament odontològic.

    004- Ajut per a pròtesis.

    005- Ajut per a intervenció quirúrgica per reducció de diòptries.

    006- Ajut per a tractament de foniatria i logopèdia.

    007- Ajut per a tractament de psicoteràpia.

    008- Ajut per a tractament de persones afectades de malaltia celíaca.

    009- Ajut per a tractament de fertilitat.

    010- Ajut per a tràmits d'adopció.

    011- Ajut per a naixences i adopcions.

    012- Ajut per a llars d'infants.

    013- Ajut per a colònies d'esplai.

    014- Ajut per a estudis universitaris.

    015- Ajut per defunció.

    016- Ajut per sepeli.

  3. Contingut

    Aquests ajuts tenen caràcter de prestació econòmica, amb la finalitat de restablir la salut o compensar una part de les despeses que la persona sol·licitant hagi sufragat, durant l'any 2009, per cadascuna de les modalitats objecte de la convocatòria, i en cap cas no superaran les despeses ocasionades pel fet causant.

    Aquests ajuts són incompatibles amb altres prestacions o indemnitzacions que ja cobreixin la totalitat de la despesa.

  4. Comissió d'acció social

    La Comissió d'acció social del personal docent no universitari (CASD) té caràcter paritari i hi estan representades l'Administració de la Generalitat de Catalunya i les organitzacions sindicals que formen part de la Mesa sectorial de negociació del personal docent no universitari.

    La CASD és l'òrgan responsable del procés de valoració de les sol·licituds i la proposta de la resolució de la convocatòria, i com a tal atén les reclamacions i interpreta aquestes bases.

  5. Contingut econòmic

    Les quanties destinades a les diferents modalitats d'ajut les determinarà la CASD d'acord amb les disponibilitats pressupostàries del fons establert.

  6. Participants, beneficiaris i requisits

    6.1 Poden participar en aquesta convocatòria:

    1. El personal funcionari docent no universitari al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, previst als articles 11 i 13 del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de Funció Pública, que hagin prestat els seus serveis a l'Administració de la Generalitat de Catalunya durant l'any 2009.

      A aquest efecte, s'assimila a la situació de servei actiu la incapacitat temporal.

      També hi pot participar el personal funcionari que es trobi en la situació d'excedència voluntària per tenir cura d'un fill o filla o d'un familiar fins al segon grau mentre perduri el dret a reserva del lloc de treball, o en situació d'excedència per violència masclista.

    2. En el cas de defunció de l'empleat/ada públic/a, els seus familiars i altres persones legitimades, sempre que en el moment de la seva mort el causant complís els requisits per ser beneficiari de l'ajut.

      La persona beneficiària es derivarà de l'ordre excloent que s'estableix a continuació:

      b.1) El/La cònjuge vidu o vídua, o parella de fet i, en els casos de separació legal, divorci o declaració de nul·litat del matrimoni, el cònjuge separat o la cònjuge separada i l'excònjuge, si no hi haguessin núpcies posteriors i si, per sentència judicial ferma, tenen atribuïda la tutela del fills menors o incapacitats o filles menors o incapacitades, o s'hagués condemnat el causant al pagament de la pensió alimentària. En els casos en què no hi hagi declaració judicial de la qual derivi l'obligació de pagar pensió alimentària o l'atribució de tutela, així com en els casos de separació de fet, serà beneficiari el cònjuge si percep ingressos menors al doble del salari mínim interprofessional.

      b.2) Els fills o les filles menors d'edat o majors incapacitats o incapacitades, o en situació d'atur sense subsidi que convisquessin amb la persona causant i a càrrec seu.

      b.3) Ascendents de la persona causant, del seu cònjuge o de la parella de fet que convisquessin amb aquella i a càrrec seu.

      b.4) Altres parents i assimilats que convisquessin amb la persona causant i a càrrec seu.

      En cas de concurrència de persones beneficiàries del mateix grau, es preferirà el més pròxim al més remot.

      6.2 Per tenir dret als ajuts s'han de complir també els altres requisits que determinin les bases específiques de cada modalitat d'ajut.

      6.3 En el cas que hi hagi més d'un membre de la unitat familiar treballant al servei de la Generalitat de Catalunya, només un d'ells podrà demanar l'ajut per a un mateix supòsit i beneficiari.

      6.4 En el cas de sol·licitar un ajut per a fills o filles, s'hauran de fer constar obligatòriament els cognoms, el nom i el NIF del pare o de la mare no sol·licitant, en l'apartat corresponent a prestacions per fills/filles del model de sol·licitud.

      6.5 Totes les referències genèriques als fills i filles en les bases específiques s'entendran fetes tant als fills biològics o filles biològiques com als adoptats o adoptades, o en règim d'acolliment o tutela.

      6.6 Proporcionalitat

      El personal que d'acord amb les bases tingui dret als ajuts, però no hagi completat un temps de 6 mesos de serveis durant l'any 2009, percebrà l'import de l'ajut aplicant els coeficients següents:

    3. Fins a 90 dies de serveis: el 33% de l'import de l'ajut.

    4. De 91 dies fins a 180 dies de serveis: el 66% de l'import de l'ajut.

      Per la naturalesa i forma d'adjudicació dels ajuts, no serà aplicable aquesta clàusula de proporcionalitat a les modalitats d'ajut per sepeli ni als ajuts atorgats a persones beneficiàries en cas de defunció del/de la titular l'any 2009.

  7. Sol·licituds

    Les persones interessades poden emplenar la sol·licitud per via telemàtica, accedint al portal de l'empleat EPOCA, a l'adreça electrònica epoca.intranet o http://epoca.gencat.cat, o en suport paper, segons el model disponible al web del Departament d'Educació, http://www.gencat.cat/educacio. També es pot obtenir i presentar la sol·licitud a la seu del Departament d'Educació, als seus serveis territorials, a les oficines gestores i al Consorci d'Educació de Barcelona.

  8. Documentació

    8.1 Amb caràcter general s'han de presentar fotocòpies compulsades dels documents. En el seu defecte, s'ha de presentar la documentació original. Qualsevol document amb esmenes o modificat manualment no tindrà validesa.

    8.2 En el cas de defunció del titular o de la titular, la persona sol·licitant que resulti beneficiària d'acord amb la base 6.1.b) haurà d'aportar:

    Documentació que acrediti suficientment la seva condició de persona beneficiària.

    Fotocòpia del NIF de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR