DECRET 318/2004, de 22 de juny, pel qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior de salut ambiental.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyDecret

DECRET

318/2004, de 22 de juny, pel qual s'estableix el currÌculum del cicle formatiu de grau superior de salut ambiental.

El Reial decret 540/1995, de 7 d'abril, ha establert el tÌtol de tËcnic superior en salut ambiental.

El Reial decret 777/1998, de 30 d'abril, ha desenvolupat determinats aspectes de l'ordenaciÛ de la formaciÛ professional en l'‡mbit del sistema educatiu; alguns d'aquests aspectes modifiquen el Reial decret abans esmentat que va establir el tÌtol corresponent a aquest cicle formatiu.

De conformitat amb l'article 8 de la Llei org‡nica 10/2002, de 23 de desembre, de qualitat de l'educaciÛ, correspon a les administracions educatives competents establir el currÌculum del cicle formatiu corresponent.

D'acord amb el Decret 332/1994, de 4 de novembre, pel qual s'estableix l'ordenaciÛ general dels ensenyaments de formaciÛ professional especÌfica a Catalunya, correspon al Govern de la Generalitat de Catalunya l'establiment del currÌculum dels ensenyaments de formaciÛ professional.

El currÌculum dels cicles formatius de formaciÛ professional especÌfica s'estableix tenint presents les necessitats generals de qualificaciÛ de cada ‡mbit professional detectades a Catalunya i les diverses mesures que permeten adequacions del currÌculum a les necessitats especÌfiques de l'‡mbit socioeconÚmic dels centres docents.

L'autonomia pedagÚgica i organitzativa dels centres i el treball en equip del professorat permeten desenvolupar actuacions flexibles i possibiliten concrecions particulars del currÌculum en cada centre docent. El currÌculum que estableix aquest Decret ha de ser desplegat en les programacions elaborades per l'equip docent, les quals han de potenciar les capacitats clau de l'alumnat i han de respondre al requisit d'integraciÛ dels continguts del cicle formatiu.

En virtut d'aixÚ, a proposta de la consellera d'EducaciÛ, amb l'informe del Consell Escolar de Catalunya, d'acord amb el dictamen de la ComissiÛ JurÌdica Assessora i amb la deliberaciÛ prËvia del Govern,

Decreto:

Article 1

Aquest Decret estableix el currÌculum per a l'ensenyament de formaciÛ professional vinculat al tÌtol de tËcnic superior en salut ambiental regulat pel Reial decret 540/1995, de 7 d'abril.

Article 2

2.1††La denominaciÛ, el nivell i la durada del cicle formatiu sÛn els que s'estableixen a l'apartat 1 de l'annex d'aquest Decret.

2.2††El perfil professional Ès el que s'indica a l'apartat 2 de l'annex.

2.3††Els objectius generals del cicle formatiu sÛnels que s'estableixen a l'apartat 3.1 de l'annex.

2.4††Els continguts del currÌculum s'estructuren en els crËdits que s'estableixen a l'apartat 3.2 de l'annex.

2.5††Els objectius terminals sÛn els criteris que serveixen de referËncia per a l'avaluaciÛ dels crËdits.

2.6††Les hores a disposiciÛ del centre s'estableixen a l'apartat 3.3 de l'annex.

Article 3

La relaciÛ dels crËdits en quË s'estructuren els mÚduls professionals de l'ensenyament corresponent al tÌtol de tËcnic superior en salut ambiental s'estableix a l'apartat 3.4 de l'annex.

Article 4

Les especialitats exigides al professorat que imparteix els crËdits corresponents a aquest cicle formatiu sÛn les que s'expressen a l'apartat 4 de l'annex.

Article 5

5.1††Els mÚduls susceptibles de convalidaciÛ per estudis de formaciÛ professional ocupacional o de correspondËncia amb la pr‡ctica laboral sÛn els que s'especifiquen, respectivament, en els apartats 5.1 i 5.2 de l'annex.

5.2††Els estudis universitaris a quË dÛna accÈs aquest tÌtol sÛn els indicats a l'apartat 5.3 de l'annex.

Disposicions addicionals

.1††La consellera d'EducaciÛ pot desplegar el currÌculum a quË es refereix aquest Decret, tant en la modalitat d'educaciÛ presencial com en la d'educaciÛ a dist‡ncia, adequar-lo a les caracterÌstiques de l'alumnat amb necessitats educatives especials i adaptar-lo a les caracterÌstiques singulars de col∑lectius d'alumnat.

.2††La consellera d'EducaciÛ pot autoritzar la realitzaciÛ d'experimentacions sobre aquest currÌculum d'acord amb el que disposa el capÌtol 6 del Decret 332/1994, de 4 de novembre, pel qual s'estableix l'ordenaciÛ general dels ensenyaments de formaciÛ professional especÌfica a Catalunya.

Barcelona, 22 de juny de 2004

Pasqual Maragall i Mira

President de la Generalitat de Catalunya

Marta Cid i PaÒella

Consellera d'EducaciÛ

Annex

.1††IdentificaciÛ del tÌtol

1.1††DenominaciÛ: salut ambiental.

1.2††Nivell: formaciÛ professional de grau superior.

1.3††Durada del cicle formatiu: 2.000 hores.

1.3.1†FormaciÛ en el centre educatiu: 1.590 hores (crËdits de l'1 al 8 i el 10).

1.3.2†FormaciÛ en centres de treball: 410 hores (crËdit 9).

.2††Perfil professional

2.1††CompetËncia general.

…s competËncia general d'aquest/a tËcnic/a realitzar les operacions d'inspecciÛ necess‡ries per identificar, controlar, vigilar, avaluar i, si escau, corregir els factors de risc ambiental per a la salut, i desenvolupar programes d'educaciÛ i promociÛ de la salut de les persones en la seva interacciÛ amb el medi ambient, sota la supervisiÛ corresponent.

2.2††CompetËncies professionals.

Les competËncies i les realitzacions mÈs rellevants que ha de manifestar el/la professional sÛn:

a)†Organitzar i gestionar la unitat de salut ambiental:

  1. †Organitzar els recursos materials i inventariar i controlar les existËncies, segons normes de rËgim intern.

  2. †Realitzar el manteniment preventiu i d'˙s, controlar les reparacions, comprovar el funcionament i realitzar calibratges de rutina dels equips al seu c‡rrec, i seguir el procediment establert i la fitxa de manteniment.

  3. †Organitzar i desenvolupar els arxius i la documentaciÛ tËcnica de la unitat segons les normes i els procediments establerts.

  4. †Obtenir els informes i resumsd'activitats mitjanÁant el tractament de la informaciÛ de la base de dades.

  5. †Interpretar la informaciÛ cientÌfica i tËcnica (processos d'an‡lisi, qualitat, manuals de procediments i equips) i adaptar els procediments, produint la informaciÛ oral i escrita que permeti l'execuciÛ de l'activitat amb els nivells de qualitat establerts, optimant els recursos assignats.

  6. †Organitzar, preparar i programar el treball amb la prevenciÛ, l'assignaciÛ i la distribuciÛ de les tasques, els equips, els recursos i el temps d'execuciÛ.

    b)†Identificar, controlar i vigilar els riscos per a la salut de la poblaciÛ general associats a l'˙s de l'aigua:

  7. †Inspeccionar els sistemes d'abastament i producciÛ d'aigua potable, detectar i caracteritzar les deficiËncies tËcniques i sanit‡ries que existeixen i vigilar el compliment de les normes legals establertes.

  8. †Inspeccionar les zones de bany naturals (continentals i marines) i els recintes tancats (piscines), detectar i caracteritzar les deficiËncies tËcniques i sanit‡ries existents i vigilar el compliment de les normes legals establertes.

  9. †Inspeccionar els sistemes de recollida, evacuaciÛ, tractament i abocament d'aig¸es residuals i de reg, detectar i caracteritzar les deficiËncies tËcniques i sanit‡ries existents i vigilar el compliment de les normes legals establertes.

  10. †Prendre mostres d'aigua per controlar i vigilar la qualitat, en condicions i quantitat adients i amb els mitjans i instrumental precisos.

  11. †Realitzar an‡lisis insitu per determinar les caracterÌstiques higiËniques i sanit‡ries de les distintes aig¸es, que permetin determinar la qualitat de l'aigua de consum, bany, control d'abocaments i vigil‡ncia dels sistemes de tractament i depuraciÛ.

    c)†Identificar, controlar i vigilar els riscos per a la salut de la poblaciÛ general associats a l'aire i a les distintes fonts d'energia:

  12. †Detectar els nivells de contaminaciÛ de l'aire i el compliment de les normes legals establertes.

  13. †Prendre mostres, substituir elements captadors i obtenir registres de contaminants atmosfËrics en estacions sensores manuals i autom‡tiques, segons els protocols normalitzats de treball i les normes legals.

  14. †Realitzar an‡lisis in situ i mesures de contaminants atmosfËrics per vigilar els nivells d'immissiÛ perjudicials per a la salut.

    d)†Identificar, controlar i vigilar els riscos per a la salut de la poblaciÛ general associats a productes quÌmics i vectors d'interËs en salut p˙blica:

  15. †Inspeccionar els processosde comercialitzaciÛ i utilitzaciÛ de plaguicides, detectar i caracteritzar les deficiËncies tËcniques i sanit‡ries existents i vigilar el compliment de les normes legals establertes.

  16. †Prendre mostres de plaguicides, vectors i productes quÌmics, en condicions i quantitat adients i amb els mitjans i instrumental precisos.

  17. †Col∑laborar en la identificaciÛ, el seguiment i l'avaluaciÛ dels sistemes de control de plagues instaurats, segons el protocol normalitzat de treball i les normes legals.

    e)†Identificar, controlar i vigilar els riscos per a la salut de la poblaciÛ general associats a la gestiÛ de residus sÚlids i d'un medi construÔt:

  18. †Inspeccionar els sistemes de gestiÛ de residus sÚlids, tÚxics i perillosos, detectar i caracteritzar les deficiËncies tËcniques i sanit‡ries existents i vigilar les normes establertes.

  19. †Inspeccionar, caracteritzar i detectar les deficiËncies en les condicions tËcniques i sanit‡ries del medi construÔt i vigilar el compliment de les normes legals establertes.

  20. †Prendre mostres de residus sÚlids i dels elements del medi construÔt, en condicions i quantitat adients i amb els mitjans i instrumental precisos.

  21. †Realitzar an‡lisis in situ per determinar les caracterÌstiques higiËniques i sanit‡ries de la gestiÛ de residus sÚlids i els elements del medi construÔt que permetin el control i la vigil‡ncia del seu ˙s.

    f)†Identificar, caracteritzar, controlar i vigilar els riscos per a la salut de la poblaciÛ general associats a la contaminaciÛ dels aliments:

  22. †Inspeccionar els processos de transformaciÛ i consum d'aliments, detectar i caracteritzar les deficiËncies tËcniques i sanit‡ries existents i vigilar les normes legals establertes.

  23. †Prendre mostres d'aliments...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR