DECRET 198/1999, de 13 de juliol, pel qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior de so.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

DECRET

198/1999, de 13 de juliol, pel qual s’estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior de so.

El Reial decret 2036/1995, de 22 de desembre, ha establert el títol de tècnic superior en so i els corresponents ensenyaments mínims, en consonància amb el Reial decret 676/1993, de 7 de maig, el qual fixa les directrius generals sobre els títols de formació professional i els seus ensenyaments mínims.

El Reial decret 777/1998, de 30 d’abril, ha desplegat determinats aspectes de l’ordenació de la formació professional en l’àmbit del sistema educatiu; alguns d’aquests aspectes modifiquen el Reial decret que va establir el títol corresponent a aquest cicle formatiu.

De conformitat amb l’article 4 de la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, d’ordenació general del sistema educatiu, correspon a les administracions educatives competents establir el currículum del cicle formatiu corresponent.

D’acord amb el Decret 332/1994, de 4 de novembre, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments de formació professional específica a Catalunya, correspon al Govern de la Generalitat de Catalunya l’establiment del currículum dels ensenyaments de formació professional.

El currículum dels cicles formatius de formació professional específica s’estableix tenint present les necessitats generals de qualificació de cada àmbit professional detectades a Catalunya i les diverses mesures que permeten adequacions del currículum a les necessitats específiques de l’àmbit socioeconòmic dels centres docents.

L’autonomia pedagògica i organitzativa dels centres i el treball en equip del professorat permeten desenvolupar actuacions flexibles i possibiliten concrecions particulars del currículum en cada centre docent. El currículum establert en aquest Decret ha de ser desplegat en les programacions elaborades per l’equip docent, les quals han de potenciar les capacitats clau de l’alumnat i han de respondre al requisit d’integració dels continguts del cicle formatiu.

En virtut d’això, a proposta del conseller d’Ensenyament, amb l’informe del Consell Escolar de Catalunya, d’acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora i amb la deliberació prèvia del Govern,

Decreto:

Article 1

Aquest Decret estableix el currículum per a l’ensenyament de formació professional vinculat al títol de tècnic superior en so regulat pel Reial decret 2036/1995, de 22 de desembre, pel qual s’aproven els ensenyaments mínims.

Article 2

2.1 La denominació, el nivell i la durada del cicle formatiu són els que s’estableixen a l’apartat 1 de l’annex d’aquest Decret.

2.2 El perfil professional és el que s’indica a l’apartat 2 de l’annex.

2.3 Els objectius generals del cicle formatiu són els que s’estableixen a l’apartat 3.1 de l’annex.

2.4 Els continguts del currículum s’estructuren en els crèdits que s’estableixen a l’apartat 3.2 de l’annex.

2.5 Els objectius terminals són els criteris que serveixen de referència per a l’avaluació.

2.6 Les hores a disposició del centre s’estableixen a l’apartat 3.3 de l’annex.

Article 3

La relació dels crèdits en què s’estructuren els mòduls professionals de l’ensenyament corresponent al títol de tècnic superior en so s’estableix a l’apartat 3.4 de l’annex.

Article 4

Les especialitats exigides al professorat que imparteix els crèdits corresponents a aquest cicle formatiu són les que s’expressen a l’apartat 4 de l’annex.

Article 5

5.1 Els mòduls susceptibles de convalidació per estudis de formació professional ocupacional o de correspondència amb la pràctica laboral són els que s’especifiquen, respectivament, en els apartats 5.1 i 5.2 de l’annex.

5.2 Els estudis universitaris als quals dóna accés aquest títol són els indicats a l’apartat 5.3 de l’annex.

Disposicions addicionals

—1 El professorat de l’especialitat de processos i mitjans de comunicació del cos de professors d’ensenyament secundari podrà impartir la matèria d’imatge del batxillerat.

—2 El conseller d’Ensenyament pot desplegar el currículum a què es refereix aquest Decret tant en la modalitat d’educació presencial com en la d’educació a distància, el pot adequar a les característiques dels alumnes amb necessitats educatives especials i el pot adaptar a les característiques singulars de col·lectius d’alumnat.

—3 El conseller d’Ensenyament pot autoritzar la realització d’experimentacions sobre aquest currículum d’acord amb el que disposa el capítol 6 del Decret 332/1994, de 4 de novembre, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments de formació professional específica a Catalunya.

Disposició final

Aquest Decret entra en vigor l’endemà de la seva publicació en el DOGC.

Barcelona, 13 de juliol de 1999

Jordi Pujol

President de la Generalitat de Catalunya

Josep Xavier Hernández i Moreno

Conseller d’Ensenyament

Annex

—1 Identificació del títol.

1.1 Denominació: so.

1.2 Nivell: formació professional de grau superior.

1.3 Durada del cicle formatiu: 2.000 hores.

1.3.1 Formació en el centre educatiu: 1.620 hores (crèdits de l’1 al 14 i 16).

1.3.2 Formació en centres de treball: 380 hores (crèdit 15).

—2 Perfil professional.

2.1 Competència general.

És competència general d’aquest tècnic definir, coordinar i fer la captació, enregistrament, tractament i reproducció de so en produccions audiovisuals, radiofòniques, musicals, espectacles i actes, i controlar i assegurar la qualitat tècnica i formal.

2.2 Competències professionals.

Les competències i les realitzacions més rellevants que ha de manifestar el professional són:

a) Definir i dur a terme la captació i l’enregistrament de so en produccions audiovisuals:

  1. Determinar les característiques tècniques i narratives del so de la producció audiovisual en la qual intervé, analitzar el guió i tenir en compte els objectius i els criteris establerts amb el director/realitzador.

  2. Determinar els recursos humans, tècnics i materials necessaris, atenent els requeriments de la producció audiovisual, i elaborar la documentació gràfica necessària.

  3. Coordinar i supervisar el muntatge/desmuntatge dels elements tècnics establerts en el projecte.

  4. Realitzar/supervisar els processos de so definits, utilitzant les tècniques i els procediments fixats, les indicacions del director/realitzador i la planificació establerta.

  5. Supervisar la qualitat tècnica i artística del so al llarg de tot el procés, comprovar la seva adequació tècnica i expressiva al projecte audiovisual definit i efectuar les proves i les comprovacions tècniques necessàries.

    b) Coordinar i realitzar la captació, gravació i emissió de so en produccions radiofòniques:

  6. Identificar les característiques tècniques i narratives del so de la producció radiofònica en la qual intervé, i analitzar el guió tenint en compte els objectius i els criteris establerts amb el director del programa.

  7. Organitzar i programar els processos i els treballs d’elaboració del programa, en estudi o exteriors, i supervisar la posada a punt dels equips i dels materials.

  8. Elaborar programes de ràdio per emetre en directe o en diferit segons el guió establert.

  9. Supervisar la qualitat del so i comprovar que s’ajusta als paràmetres tècnics i artístics establerts.

  10. Gestionar els documents utilitzats i generats, seguint els procediments establerts.

    c) Coordinar i realitzar la captació, gravació i tractament de produccions musicals:

  11. Identificar les característiques tècniques i artístiques, analitzant la informació del producte musical que cal obtenir.

  12. Determinar els recursos humans, tècnics i materials necessaris, atenent els requeriments de la producció musical i elaborant la documentació gràfica necessària.

  13. Coordinar i supervisar el muntatge/desmuntatge dels elements tècnics establerts en el projecte.

  14. Supervisar o executar la gravació i el tractament, utilitzant les tècniques i els procediments adequats.

  15. Comprovar que la qualitat del so s’ajusta als paràmetres establerts.

  16. Gestionar i documentar el material sonor utilitzat i generat.

    d) Definir, coordinar i realitzar sonorització industrial, d’espectacles o actes socials:

  17. Identificar les característiques dels espais o els actes que cal sonoritzar, tenint en compte el tipus d’espectacle, la representació escènica, els actes socials o l’activitat professional o industrial.

  18. Determinar els recursos tècnics, establint la seva ubicació i interconnexió, i realitzar la documentació gràfica necessària.

  19. Coordinar i supervisar el muntatge/desmuntatge dels elements tècnics establerts en el projecte.

  20. Verificar la qualitat del so i comprovar que s’ajusta al que està establert.

    e) Definir i realitzar els processos de postproducció d’àudio en produccions audiovisuals:

  21. Analitzar els documents audiovisuals que cal postproduir, identificant les seves característiques i necessitats, i elaborar la documentació tècnica que cal utilitzar.

  22. Preparar els equips de postproducció d’àudio, atenent les necessitats del procés establert.

  23. Editar o efectuar el muntatge de la banda sonora del producte audiovisual i ajustar-se a les instruccions de temps i forma establertes.

  24. Realitzar la mescla final de tots els elements sonors que conformen la banda sonora, controlant-ne la qualitat.

  25. Arxivar i documentar la mescla final.

    f) Realitzar l’administració, gestió i comercialització en una petita empresa:

  26. Avaluar la possibilitat d’implantació d’una petita empresa o taller segons la seva activitat, volum de negoci i objectius.

  27. Determinar les formes de contractació més idònies segons la grandària, activitat i objectius d’una petita empresa.

  28. Elaborar, gestionar i organitzar la documentació necessària per a la constitució d’una petita empresa i la generada pel desenvolupament de la seva activitat econòmica.

  29. Promoure la venda de productes o serveis, a través de mitjans o relacions adequats, segons l’activitat comercial requerida.

  30. Negociar amb proveïdors i clients...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR