DECRET 400/2004, de 5 d'octubre, d'estructuració de la Direcció General d'Habitatge del Departament de Medi Ambient i Habitatge.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Medi Ambient i Habitatge
Rango de LeyDecret

DECRET

400/2004, de 5 d'octubre, d'estructuració de la Direcció General d'Habitatge del Departament de Medi Ambient i Habitatge.

El Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya va modificar el marc competencial dels diferents departaments. Això va fer necessari definir les noves estructures dels departaments afectats, per la que la cosa es va dictar el Decret 68/2004 de 20 de gener, d'estructuració i reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat.

El Decret 68/2004 crea, dins del Departament de Medi Ambient i Habitatge, la Secretaria d'Habitatge i, depenent d'aquesta, la DireccióGeneral d'Habitatge, que assumeix les competències en matèria d'habitatge de l'antiga Direcció General d'Arquitectura i Habitatge, i a la qual s'adscriuen determinats òrgans de l'esmentada Direcció General. Per a l'adequat funcionament de la nova Direcció General d'Habitatge és necessari establir la seva estructura orgànica.

D'altra banda, les línies estratègiques del Pla pel dret a l'habitatge, on es creen noves competències i noves formules de gestió i foment de l'habitatge, obliguen a definir una nova estructura i funcions de les unitats orgàniques de la Direcció General d'Habitatge.

Per tot això, de conformitat amb eel que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller de Medi Ambient i Habitatge i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Direcció General d'Habitatge

1.1 Corresponen a la Direcció General d'Habitatge, sota la dependència de la Secretaria d'Habitatge, les funcions següents:

a) Definir, executar i fer el seguiment i control de la política d'habitatge, tant de nova construcció com de rehabilitació i mobilització del parc vacant existent.

b) Definir i executar la política de foment i la programació de l'oferta d'habitatge de protecció pública.

c) Participar en la definició i la regulació del sistema d'accés als habitatges de protecció pública.

d) Participar en la definició i fer el seguiment de les polítiques d'adjudicació dels habitatges de protecció pública.

e) Definir, executar i fer el seguiment dels sistemes de control de la qualitat de processos i dels productes de l'edificació residencial destinada a habitatge.

f) Definir, executar i fer el seguiment de les polítiques de foment de la sostenibilitat i habitabilitat en l'edificació residencial destinada a habitatge, tant en l'obra nova com en la rehabilitació.

g) Definir, executar i fer el seguiment de les mesures de foment de la rehabilitació de l'edificació residencial destinada a habitatge.

Tot això sens perjudici de les competències que el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i reestructuració de diversos departaments l'Administració de la Generalitat atribueix al Departament de Política Territorial i Obres Públiques en matèria d'edificació, sòl i rehabilitació urbana i al Departament de Benestar i Família en matèria d'habitatge social.

1.2 La Direcció General d'Habitatge s'estructura en les unitats següents:

a) Subdirecció General deCoordinació i Seguiment dels Programes d'Habitatge.

b) Subdirecció General de Promoció de l'Habitatge Protegit.

c) Subdirecció General de Qualitat, Sostenibilitat i Rehabilitació de l'Habitatge.

Article 2

Subdirecció General de Coordinació i Seguiment dels Programes d'Habitatge

2.1 Corresponen a la Subdirecció General de Coordinació i Seguiment dels Programes d'Habitatge les funcions següents:

a) La coordinació i el seguiment dels programes d'ajuts per a la promoció d'habitatges protegits, de foment de l'accés a l'habitatge i de la rehabilitació, sens perjudici de les competències del Departament de Política Territorial i Obres Públiques i del Departament de Benestar i Família

b) La coordinació i el suport general als serveis territorials d'Habitatge, sens perjudici de la dependència orgànica d'aquests de les direccions dels serveis territorials del Departament de Medi Ambient i Habitatge.

c) L'impuls i la coordinació de les actuacions arbitrals i dels convenis amb altres administracions en matèria d'habitatge.

d) La tutela de les accions jurídiques i dels recursos en la gestió dels diversos programes d'habitatge de la Direcció General.

e) L'assessorament jurídic a tots els òrgans de la Direcció General, sense perjudici de les funcions de l'Assessoria Jurídica del Departament de Medi Ambient i Habitatge.

f) L'elaboració de les propostes de resolució dels recursos presentats davant la Direcció General.

g) El seguiment del compliment del pressupost de la Direcció General.

h) L'organització dels processos administratius i informàtics de la Direcció General.

2.2 La Subdirecció General de Coordinació i Seguiment dels Programes d'Habitatge s'estructura en les unitats següents:

a) Servei de Coordinació de Programes.

b) Servei Jurídic, de Qualitat dels Processos i d'Atenció Ciutadana.

c) Servei de Gestió de Recursos.

2.3 La Subdirecció General de Coordinació i Seguiment dels Programes d'Habitatge coordina els serveis territorials d'Habitatge de Girona, de Lleida, de Tarragona i de les Terres de l'Ebre.

Article 3

Servei de Coordinació de Programes

Corresponen al Servei de Coordinació de Programes les funcions següents:

a) Donar suport a la Direcció General en la coordinació interna de les diverses línies de la política d'habitatge.

b) Coordinar les relacions institucionals externes de la Direcció General.

c) El manteniment dels indicadors de seguiment de les actuacions de la Direcció General.

d) El disseny i la planificació de les estadístiques que mantingui la Direcció General.

e) La coordinació de l'elaboració de publicacions.

f) El manteniment de la biblioteca i centre de documentació de la Direcció General.

g) L'elaboració de la memòria anual de la Direcció General.

h) Laimplantació dels sistemes informàtics en la gestió administrativa.

Article 4

Servei Jurídic, de Qualitat dels Processos i d'Atenció Ciutadana

4.1 Corresponen al Servei Jurídic, de Qualitat dels Processos i d'Atenció Ciutadana les funcions següents:

a) Fer propostes per a l'elaboració de projectes de llei i el seu desenvolupament reglamentari.

b) Emetre dictàmens i informes sobre les disposicions d'altres departaments i d'altres administracions que afectin les competències de la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR