ORDRE CMC/253/2008, de 8 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions estructurals a publicacions periòdiques en suport paper en català o en aranès.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Cultura i Mitjans de Comunicacio
Rango de LeyOrdre

BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">

ORDRE CMC/253/2008, de 8 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions estructurals a publicacions periòdiques en suport paper en català o en aranès. Els mitjans de comunicació que utilitzen la llengua catalana o aranesa han d'enfrontar-se diàriament a un desavantatge competitiu respecte als mitjans de la competència fets en altres llengües i, per tant, amb moltes més expectatives de mercat. Per aquest motiu, i considerant la funció que desenvolupen aquests mitjans per afavorir la cohesió social i territorial i l'enriquiment del patrimoni cultural del país, cal tenir present la seva viabilitat en la vertebració de l'espai català de comunicació, tot això sense oblidar la realitat empresarial del sector. En aquest sentit, es considera oportú establir una línia d'ajuts a les empreses periodístiques editores de premsa en suport paper en català o aranès, de gestió privada. Actualment, les competències en matèria de mitjans de comunicació són responsabilitat del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, d'acord amb el Decret 421/2006, de 28 de novembre de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. La Secretaria de Mitjans de Comunicació fa una política de suport als projectes que tenen per objecte la viabilitat i consolidació de les empreses del sector dels mitjans de comunicació en català i en aranès, i la vertebració de l'espai català de comunicació. En conseqüència, d'acord amb el que disposen els articles 7 i 27 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística, pels quals el Govern i les corporacions locals poden subvencionar les publicacions periòdiques de difusió general, les d'àmbit local o comarcal redactades totalment o majoritàriament en llengua catalana, i en aranès per a Era Val d'Aran; Vistos els articles 87 i següents del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i els preceptes de caràcter bàsic de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, Ordeno: Article únic S'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions estructurals a empreses periodístiques de titularitat privada, editores de publicacions periòdiques en suport paper, en català o en aranès, que consten a l'annex d'aquesta Ordre. Disposició final Aquesta Ordre entra en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC. Barcelona, 8 de maig de 2008 Joan Manuel Tresserras i Gaju Conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació Annex Bases generals .1 Objecte 1.1 L'objecte d'aquestes bases és la concessió de subvencions estructurals a publicacions periòdiques en suport paper en català o en aranès, per contribuir a la vertebració de l'espai català de comunicació, a l'enriquiment del patrimoni cultural del país i a l'enfortiment de la cohesió social. 1.2 La percepció d'aquestes subvencions és incompatible amb la percepció d'altres ajuts per al mateix objecte atorgats per part de qualsevol altre organisme depenent de la Generalitat de Catalunya, durant l'any de la convocatòria. No obstant això, sí és compatible amb l'obtenció d'altres ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions o ens públics o privats, nacionals, estatals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. .2 Persones destinatàries Poden optar a aquestes subvencions les persones físiques o jurídiques que tinguin com a activitat, única o entre d'altres, l'edició de publicacions periòdiques, que es posen a disposició del públic en suport paper i estan realitzades amb mitjans d'impremta. .3 Exclusions En cap cas no poden optar a aquestes subvencions: a) Les publicacions editades o coeditades per institucions públiques o per entitats privades amb participació majoritària en el seu finançament per institucions públiques b) Les publicacions corporatives, butlletins i totes les que pel seu objectiu o contingut s'adrecen principalment als membres d'una entitat. c) Els reclams publicitaris, les guies comercials i, en general, totes les publicacions el contingut de les quals sobrepassi el 50% de publicitat pròpia o aliena. d) Els suplements de publicacions. e) Les publicacions que es comercialitzen de forma encartada o de manera condicionada a l'adquisició d'una altra. .4 Definicions 4.1 Als efectes de les subvencions previstes en aquestes bases, s'estableixen les definicions següents: a) Empresa periodística: persona física o jurídica que té com a activitat, única o entre d'altres, l'edició de publicacions periòdiques reconeguda en el seu objecte social i si es tracta d'una persona física per mitjà de l'alta en l' impost d'activitats econòmiques. b) Publicació periòdica: la que s'edita un mínim de dues vegades l'any en suport paper i utilitzant mitjans d'impremta, sota un mateix títol i en sèrie contínua, amb numeració correlativa i data de publicació, que apareix amb propòsit de durada indefinida i inclou el peu d'impremta amb les dades que estableix la legislació vigent. c) Publicació corporativa: la que reflecteix d'una manera destacada en el seu contingut informacions i/o opinions sobre les activitats d'una institució, entitat o empresa, siguin públiques o privades o els seus components. d) Publicació de pagament: la que es posa a disposició del públic contra pagament específic per a la seva adquisició, per canals comercials de distribució (subscripció o punts de venda al públic). e) Publicació gratuïta: la que es posa ordinàriament a disposició del públic sense pagament específic. f) Revista: publicació no diària de paper, format i característiques d'impressió diferents a les del diari, cosida i/o enquadernada, i amb coberta. g) Suplement: la publicació que distribueix ordinàriament els exemplars de manera conjunta amb una altra, encara que disposi de preu, numeració, data i capçalera pròpies. h) Edició territorial: cadascuna de les publicacions que s'editen sota una mateixa capçalera i presenten variacions per incloure els continguts...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR