ORDRE JUS/552/2006, de 30 d'octubre, per la qual es constitueix i es regula la Junta d'Expurgació de la Documentació Judicial de Catalunya i s'aproven les normes i els models de relacions documentals de transferència de documentació judicial.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyOrdre

ORDRE

JUS/552/2006, de 30 d'octubre, per la qual es constitueix i es regula la Junta d'Expurgació de la Documentació Judicial de Catalunya i s'aproven les normes i els models de relacions documentals de transferència de documentació judicial.

El Reial decret 937/2003, de 18 de juliol, de modernització dels arxius judicials, té per objecte modernitzar i regular l'organització i el funcionament dels arxius judicials, i estableix el procediment mitjançant el qual s'ha de fer l'expurgació de la documentació judicial quan els expedients ja no estan pendents de cap actuació processal.

Amb aquesta finalitat, l'article 14 dissenya les anomenades juntes d'expurgació, a les quals s'han de remetre els expedients relatius als assumptes que s'han executat definitivament o respecte dels quals han transcorregut els terminis de caducitat o prescripció, i que l'esmentat precepte configura com a òrgans col·legiats de naturalesa administrativa que tenen per finalitat determinar, per compte de l'òrgan responsable de l'arxiu judicial de gestió, l'exclusió o l'eliminació dels expedients processals o governatius del patrimoni documental o bé la seva transferència a l'Administració competent en matèria de patrimoni històric, si es considera que tenen un valor cultural, social o històric suficient que en justifiqui la conservació.

El mateix precepte disposa la constitució d'una junta d'expurgació a cada comunitat autònoma, que exercirà les seves competències en el respectiu àmbit territorial i que estarà presidida per un magistrat/ada i integrada, en tot cas, per un/una membre de la carrera fiscal, un secretari/ària judicial i un tècnic/a superior especialista en arxius designat per l'Administració competent en matèria de patrimoni històric.

El Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, mitjançant la Direcció General de Relacions amb l'Administració de Justícia, té assignades pel Decret 129/1996, de 16 d'abril, les funcions i els serveis que, en virtut dels reials decrets 966/1990, de 20 de juliol, 409/1996, d'1 de març, i 441/1996, d'1 de març, van ser traspassats al seu dia de l'Estat a la Generalitat en matèria de mitjans personals, materials i econòmics al servei de l'Administració de justícia.

Per la seva banda, correspon al Departament de Cultura, mitjançant la Direcció General de Patrimoni Cultural, l'exercici de les competències que, en matèria de cultura i de patrimoni cultural, l'article 127 de l'Estatut d'autonomia atribueix en exclusiva a la Generalitat.

Escau ara constituir la Junta d'Expurgació de la Documentació Judicial de Catalunya, com també aprovar les normes i els models de relacions documentals que regulen la transferència de documentació judicial entre els diferents arxius judicials i la Junta.

Per tot això, de conformitat amb el que estableixen els articles 12.d) i 62.3 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat,

Ordeno:

Capítol I

Junta d'Expurgació de la Documentació Judicial de Catalunya

Article 1

Creació, finalitat i seu

1.1 Es crea la Junta d'Expurgació de la Documentació Judicial de Catalunya com un òrgan col·legiat de naturalesa administrativa adscrit al Departament de Justícia, mitjançant la Direcció General de Relacions amb l'Administració de Justícia, la qual aporta els mitjans materials i el suport administratiu i tècnic necessaris per al seu funcionament.

1.2 La Junta d'Expurgació de la Documentació Judicial de Catalunya té per finalitat determinar, per compte de la persona responsable del respectiu arxiu judicial de gestió, l'exclusió o l'eliminació de la documentació processal o governativa produïda o rebuda de l'Administració de justícia a Catalunya del patrimoni documental o, en cas contrari, la seva transferència a la Direcció General de Patrimoni Cultural del Departament de Cultura, com també determinar les condicions per accedir-hi.

1.3 La Junta té la seva seu al Departament de Justícia.

Article 2

Funcions

2.1 Correspon a la Junta d'Expurgació de la Documentació Judicial de Catalunya rebre i examinar les relacions de procediments que les persones responsables dels arxius judicials de gestió, centrals o territorials li remetin dels quals s'hagi finalitzat l'execució o dictat una resolució que en declari la prescripció o la caducitat, i decidir sobre la seva ulterior destinació. La Junta d'Expurgació ha de procedir a la destrucció física dels expedients sempre que la Direcció General de Patrimoni Cultural, l'informe de la qual és vinculant, consideri que no tenen valor cultural, social o històric suficient per ser conservats.

A aquests efectes, la Junta ha d'elaborar la seva proposta d'avaluació i tria dels expedients o documents judicials que se li remetin i del règim aplicable per accedir-hi, i traslladar-la a la Comissió Nacional d'Accés, Avaluació i Tria Documental del Departament de Cultura, per tal que aquesta elabori un informe de caràcter vinculant que ha de comprendre aquells expedients o documents judicials que, pel seu valor historicodocumental, s'han de conservar.

2.2 La Junta ha d'acordar la transferència a la Direcció General de Patrimoni Cultural d'aquells expedients o documents judicials que, de conformitat amb l'informe previ vinculant elaborat per aquesta, hagin de ser conservats pel seu interès historicodocumental.

2.3 La Junta pot delegar...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR