ORDRE SLT/513/2006, de 26 d'octubre, per la qual es fa pública la convocatòria del procés d'acreditació per part del Departament de Salut de tutors d'especialistes en formació metges, farmacèutics, químics, biòlegs, bioquímics, psicòlegs i radiofísics de centres sanitaris acreditats per a la formació d'especialistes en ciències de la salut de...

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyOrdre

ORDRE

SLT/513/2006, de 26 d'octubre, per la qual es fa pública la convocatòria del procés d'acreditació per part del Departament de Salut de tutors d'especialistes en formació metges, farmacèutics, químics, biòlegs, bioquímics, psicòlegs i radiofísics de centres sanitaris acreditats per a la formació d'especialistes en ciències de la salut de la xarxa sanitària de Catalunya.

La promoció de les activitats d'investigació i docència constitueix un element essencial per al progrés del sistema sanitari i dels seus professionals. En aquest sentit, tant la Llei 14/1986, de 15 d'abril, general de sanitat, com la Llei 44/2003, de 21 de novembre, d'ordenació de les professions sanitàries, disposen que tota l'estructura assistencial del sistema sanitari ha d'estar en disposició de ser utilitzada per a la investigació sanitària i per a la docència dels professionals.

El sistema de formació especialitzada mitjançant residència implica per als metges i metgesses residents el desenvolupament de les activitats previstes en el programa de formació corresponent a l'especialitat de què es tracti de manera tutelada i subjecta a les avaluacions que es determinin reglamentàriament. A aquests efectes els centres sanitaris o, si escau, les unitats docents acreditats per a la formació d'especialistes a través de la seva comissió de docència o la comissió assessora organitzen la formació, supervisen la seva aplicació pràctica i controlen el compliment dels objectius que s'especifiquen als programes. També correspon a aquestes comissions proposar actuacions en relació amb el reconeixement de l'acció tutorial.

A aquests efectes els tutors i les tutores d'especialistes en formació tenen assignades les responsabilitats d'orientar, guiar, vetllar, organitzar, gestionar, fer el seguiment i avaluar el procés de formació i proposar, si escau, mesures de millora del programa de formació dels especialistes en formació assignats.

D'acord amb la Llei d'ordenació de les professions sanitàries, precitada, les funcions de tutoria i d'organització de la formació especialitzada s'han d'avaluar tant pel centre sanitari corresponent, com pel servei de salut i pel conjunt del sistema sanitari, en la forma que cada Comunitat Autònoma determini.

L'avaluació dels professionals que participen de la funció docent postgraduada, en funció dels seus coneixements i experiència en les tasques assistencials, docents i de recerca, com també del grau de compliment dels objectius assistencials i investigadors del centre sanitari en què presten els seus serveis i, associat a aquesta avaluació, el reconeixement individual d'una compensació econòmica per l'acció tutorial desenvolupada d'acord amb uns criteris de qualitat, ha de contribuir a l'objectiu de millora progressiva en la formació integral dels especialistes en formació i, en conseqüència, contribuir també a la millora del sistema sanitari.

Mitjançant l'Ordre del Departament de Salut de 28 de setembre de 2005 es va fer pública la convocatòria per a l'any 2005 per a l'acreditació per part d'aquest Departament de tutors d'especialistes en formació metges, farmacèutics, químics, biòlegs, bioquímics, psicòlegs i radiofísics de centres sanitaris acreditats per a la formació d'especialistes en ciències de la salut de la xarxa sanitària de Catalunya.

Atesa la conveniència de continuar amb aquest sistema d'avaluació de tutors especialistes en formació escau que el Departament de Salut, mitjançant un sistema de convocatòria pública, procedeixi a avaluar i reconèixer, en el seu cas, el dret a percebre la compensació econòmica inherent a una avaluació considerada satisfactòria, d'acord amb el barem de mèrits de la convocatòria, d'una manera homogènia per a tots els centres sanitaris acreditats per a la formació d'especialistes en ciències de la salut de la xarxa sanitària de Catalunya. La resolució final d'aquest procediment és l'acreditació per a la funció tutorial per part del Departament de Salut.

Atès el que disposa l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya,

Ordeno:

Article 1

Objecte

L'objecte d'aquesta Ordre és fer pública la convocatòria per a l'any 2006 per a l'acreditació per part del Departament de Salut de tutors d'especialistes en formació metges, farmacèutics, químics, biòlegs, bioquímics, psicòlegs i radiofísics de centres sanitaris acreditats per a la formació d'especialistes en ciències de la salut de la xarxa sanitària de Catalunya.

Article 2

Definicions

2.1 S'entén per tutor d'especialistes en formació el facultatiu (metge, farmacèutic, químic, biòleg, bioquímic, psicòleg i radiofísic) d'un centre acreditat per a la formació especialitzada que té assignades les responsabilitats de planificar, gestionar, supervisar i avaluar tot el procés de formació i proposar, si escau, mesures de millora del programa de formació dels especialistes en formació.

2.2 S'entén per acreditació interna la que atorga la Comissió de docència o assessora del propi centre o Unitat docent, i per acreditació externa la que realitza el Departament de Salut, mitjançant l'Institut d'Estudis de la Salut, i comporta un...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR