DECRET 21/2009, de 10 de febrer, dels Premis Nacionals de Comunicació de la Generalitat de Catalunya.

Fecha de Entrada en Vigor12 de Febrero de 2009
SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

DECRET

21/2009, de 10 de febrer, dels Premis Nacionals de Comunicació de la Generalitat de Catalunya.

Mitjançant el Decret 85/1999, de 23 de març, es van crear els Premis Nacionals de Radiodifusió, de Televisió i de Telecomunicacions de la Generalitat de Catalunya. El Decret esmentat va ser modificat pel Decret 114/2000, de 20 de març, per afegir-hi el Premi Nacional d'Internet i per preveure la possibilitat de premiar una trajectòria professional.

L'avanç constant de les tecnologies de la comunicació i la necessitat de donar una visió integrada de la cultura, els mitjans de comunicació i les tecnologies de la informació i la comunicació requereixen replantejar la concepció d'aquests Premis Nacionals, de manera que puguin donar cabuda, d'una banda, a tots els mitjans de comunicació .publicacions impreses i digitals, emissores de ràdio i televisió i producció de continguts periodístics i audiovisuals. i, de l'altra, a les entitats vinculades amb les telecomunicacions, les comunicacions electròniques i la societat de la informació dins l'àmbit de Catalunya o en llengua catalana. Tots aquests mitjans i entitats integren l'espai català de comunicació, la consolidació i enfortiment del qual està actualment en una fase crucial i estava ja en la raó d'ésser d'aquests Premis Nacionals des de la seva creació.

En conseqüència, cal donar una nova configuració a aquests premis, que faci possible encabir-hi les diferents modalitats que fins ara l'han integrat. Radiodifusió, Televisió, Internet i Telecomunicacions. i incloure'n de noves, com són les de Premsa, Publicitat i Comunicació de Proximitat. Amb aquesta finalitat, s'adopta la denominació comuna de Premis Nacionals de Comunicació de la Generalitat de Catalunya, els quals es concedeixen en les set modalitats esmentades, és a dir, Radiodifusió, Televisió, Internet, Telecomunicacions, Premsa, Publicitat i Comunicació de Proximitat i s'estableixen les adaptacions necessàries a l'actual organització de les competències en matèria de mitjans de comunicació dins l'àmbit de l'Administració de la Generalitat.

Per tant, de conformitat amb l'article 39 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, a proposta del conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació i del conseller de Governació i Administracions Públiques, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Premis Nacionals de Comunicació

1.1 Els Premis Nacionals...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR