DECRET 21/2009, de 10 de febrer, dels Premis Nacionals de Comunicació de la Generalitat de Catalunya.
Fecha de Entrada en Vigor | 12 de Febrero de 2009 |
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de la Presidencia |
Rango de Ley | Decret |
DECRET
21/2009, de 10 de febrer, dels Premis Nacionals de Comunicació de la Generalitat de Catalunya.
Mitjançant el Decret 85/1999, de 23 de març, es van crear els Premis Nacionals de Radiodifusió, de Televisió i de Telecomunicacions de la Generalitat de Catalunya. El Decret esmentat va ser modificat pel Decret 114/2000, de 20 de març, per afegir-hi el Premi Nacional d'Internet i per preveure la possibilitat de premiar una trajectòria professional.
L'avanç constant de les tecnologies de la comunicació i la necessitat de donar una visió integrada de la cultura, els mitjans de comunicació i les tecnologies de la informació i la comunicació requereixen replantejar la concepció d'aquests Premis Nacionals, de manera que puguin donar cabuda, d'una banda, a tots els mitjans de comunicació .publicacions impreses i digitals, emissores de ràdio i televisió i producció de continguts periodístics i audiovisuals. i, de l'altra, a les entitats vinculades amb les telecomunicacions, les comunicacions electròniques i la societat de la informació dins l'àmbit de Catalunya o en llengua catalana. Tots aquests mitjans i entitats integren l'espai català de comunicació, la consolidació i enfortiment del qual està actualment en una fase crucial i estava ja en la raó d'ésser d'aquests Premis Nacionals des de la seva creació.
En conseqüència, cal donar una nova configuració a aquests premis, que faci possible encabir-hi les diferents modalitats que fins ara l'han integrat. Radiodifusió, Televisió, Internet i Telecomunicacions. i incloure'n de noves, com són les de Premsa, Publicitat i Comunicació de Proximitat. Amb aquesta finalitat, s'adopta la denominació comuna de Premis Nacionals de Comunicació de la Generalitat de Catalunya, els quals es concedeixen en les set modalitats esmentades, és a dir, Radiodifusió, Televisió, Internet, Telecomunicacions, Premsa, Publicitat i Comunicació de Proximitat i s'estableixen les adaptacions necessàries a l'actual organització de les competències en matèria de mitjans de comunicació dins l'àmbit de l'Administració de la Generalitat.
Per tant, de conformitat amb l'article 39 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, a proposta del conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació i del conseller de Governació i Administracions Públiques, i d'acord amb el Govern,
Decreto:
Premis Nacionals de Comunicació
1.1 Els Premis Nacionals...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba