ACORD GOV/10/2010, de 26 de gener, pel qual s'aprova la formalització d'un conveni de col·laboració entre l'Administració de la Generalitat, mitjançant el Departament de Salut, i l'Ajuntament de Barcelona per a la constitució del Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona i l'aprovació dels seus Estatuts.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Salut
Rango de LeyAcord

ACORD

GOV/10/2010, de 26 de gener, pel qual s'aprova la formalització d'un conveni de col·laboració entre l'Administració de la Generalitat, mitjançant el Departament de Salut, i l'Ajuntament de Barcelona per a la constitució del Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona i l'aprovació dels seus Estatuts.

La Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, a l'article 50.1 va disposar la creació de serveis de salut autonòmics, que havien d'integrar tots els centres, serveis i establiments de les distintes administracions territorials intracomunitàries, sota la gestió de la comunitat autònoma respectiva. L'apartat 2 d'aquest precepte va preveure l'adscripció funcional al servei autonòmic corresponent, sens perjudici que cada Administració pogués mantenir la titularitat dels centres.

En data 28 de desembre de 1987, es va formalitzar un conveni entre la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona en virtut del qual es van establir les bases per a l'organització dels serveis sanitaris de la ciutat de Barcelona, i per a la constitució d'un ens consorcial per dirigir i coordinar la gestió dels centres sanitaris de la ciutat, al qual s'adscriurien els serveis sanitaris de l'Ajuntament de Barcelona. Fruit d'aquest Conveni, l'any 1988 es va crear el Consorci d'Hospitals de Barcelona, actualment anomenat Consorci Sanitari de Barcelona, al qual es va adscriure l'Institut Municipal d'Assistència Sanitària, organisme autònom de caràcter administratiu que el mateix Ajuntament de Barcelona havia creat el 18 de març de 1983. A partir de la data d'adscripció, el Consorci Sanitari de Barcelona va passar a exercir les funcions tuïtives que abans desenvolupava l'Ajuntament.

En coherència amb aquest procés, l'article 5, en relació amb la disposició transitòria primera de la Llei 15/1990, de 9 de juliol, d'ordenació sanitària, va establir que configuren el Servei Català de la Salut, entre d'altres, els centres, serveis i establiments de protecció de la salut i d'atenció sanitària dels ajuntaments que s'hi integrin o adscriguin funcionalment en els termes dels convenis corresponents, sens perjudici que puguin preservar el manteniment de la titularitat per a la corporació local.

El Departament de Salut, en el marc de les competències que li assigna la precitada Llei d'ordenació sanitària de Catalunya, ha d'establir els criteris, les directrius i les prioritats de la política de protecció de la salut i d'assistència sanitària i ha de vetllar per garantir una atenció integral de la salut, comprensiva tant de la promoció de la salut com de la prevenció de la malaltia. D'acord amb aquesta Llei, correspon al Servei Català de la Salut assegurar i garantir les prestacions dels serveis del sistema sanitari públic.

En aquest marc normatiu, que atribueix a la Generalitat de Catalunya la titularitat de la competència en matèria d'assistència sanitària i sociosanitària pública, i d'acord amb el que estableix l'article 103, apartat quart, de la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona, correspon a l'Ajuntament de Barcelona establir els instruments de participació en la planificació, la gestió i l'avaluació dels centres, els serveis i els establiments, instal·lats a la ciutat, dependents del Servei Català de la Salut o l'organisme que desenvolupi les mateixes funcions.

La mateixa Carta municipal de Barcelona fa un reconeixement legal del Consorci Sanitari de Barcelona, i li atribueix la finalitat de dirigir i coordinar la gestió dels centres, els serveis i els establiments d'atenció sanitària i sociosanitària i els de promoció i protecció de la salut del municipi de Barcelona.

L'aprovació de la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona, va possibilitar la creació d'una comissió mixta Generalitat de Catalunya - Ajuntament de Barcelona per iniciar un canvi en els plantejaments de rol que la ciutat de Barcelona havia d'exercir en matèria de salut i, concretament, en la prestació de l'assistència sanitària a la ciutat través dels seus ens.

La creació del Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona comporta la dissolució de l'Institut Municipal d'Assistència Sanitària, al qual succeeix, i n'assumeix la posició jurídica mitjançant la subrogació universal.

La Carta municipal de Barcelona estableix, a l'article 60.b), que la cooperació, que té caràcter voluntari, es pot fer, entre d'altres instruments, per consorci voluntari, entès com a ens associatiu amb altres administracions o entitats privades sense ànim de lucre.

L'article 55 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, disposa que el Govern pot acordar la constitució de consorcis entre la Generalitat i altres administracions públiques per a una finalitat d'interès comú o amb entitats privades sense ànim de lucre que tinguin finalitats d'interès públic concurrents amb les de l'Administració.

La Llei d'ordenació sanitària de Catalunya preveu la fórmula de gestió consorcial per a la gestió i l'administració dels centres, els serveis i els establiments de protecció de la salut i d'assistència sanitària i sociosanitària.

L'article 26.o) de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, estableix que una de les atribucions del Govern és crear, modificar, dividir o extingir entitats i organismes públics o privats que depenguin de la Generalitat o que hi estiguin vinculats, i aprovar-ne els estatuts, si els acords esmentats no requereixen una llei del Parlament.

Atès que s'ha dut a terme la tramitació que preveu l'Acord del Govern de 23 de setembre de 2008, pel qual s'aproven, entre altres, els criteris per a la creació i modificació d'entitats del sector públic de la Generalitat i per a la incorporació o presa de participacions en d'altres, per a la incorporació de determinades dades als sitemes d'informació corporativa de la Generalitat, i es fixen les directrius per a la tramitació de les propostes d'acord del Govern i altres actes relatius a fundacions;

A proposta de la consellera de Salut, el Govern de la Generalitat adopta el següent

Acord:

.1 Aprovar la formalització del Conveni de col·laboració entre l'Administració de la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament de Salut, i l'Ajuntament de Barcelona per a la constitució del Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona, que s'incorpora a l'annex 1 d'aquest Acord.

.2 Autoritzar la consellera de Salut perquè signi, en representació de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, el Conveni esmentat.

.3 Aprovar els Estatuts del Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona, que s'incorporen a l'annex 2 d'aquest Acord.

.4 Aquest Acord s'ha de publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, llevat del seu annex 1.

Barcelona, 26 de gener de 2010

Laia Bonet Rull

Secretària del Govern

Annex 2

Estatuts del Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona

Capítol I

Disposicions generals (articles 1 a 4)

Article 1

Denominació i naturalesa.

Article 2

Domicili i centres.

Article 3

Objecte i funcions.

Article 4

Personalitat jurídica i relacions amb el Consorci Sanitari de Barcelona.

Capítol II

Règims jurídics, materials i principis rectors (articles 5 a 11)

Article 5

Règim jurídic del Consorci.

Article 6

Règim patrimonial.

Article 7

Recursos.

Article 8

Règim comptable i pressupostari.

Article 9

Règim de personal.

Article 10

Règim de contractació.

Article 11

Règim dels actes del Consorci.

Capítol III

Òrgans de govern, direcció, coordinació i participació (articles 12 a 31)

Article 12

Òrgans de govern i direcció.

Article 13

Naturalesa del Consell Rector.

Article 14

Composició i règim jurídic.

Article 15

Funcions del Consell Rector.

Article 16

Presidència i vicepresidència del Consell Rector.

Article 17

Funcions del president o de la presidenta.

Article 18

Funcions del vicepresident o de la vicepresidenta.

Article 19

Convocatòria de les sessions del Consell Rector.

Article 20

Règim de sessions del Consell Rector.

Article 21

Quòrum de constitució de les sessions.

Article 22

Adopció dels acords del Consell Rector.

Article 23

Secretari o secretària del Consell Rector.

Article 24

Funcions del secretari o de la secretària del Consell Rector.

Article 25

Formalització i arxivament de les actes.

Article 26

Naturalesa de la Comissió Executiva i règim.

Article 27

Composició de la Comissió Executiva i sessions.

Article 28

Funcions de la Comissió Executiva.

Article 29

Conseller delegat o consellera delegada.

Article 30

Consell de Direcció.

Article 31

El o la gerent.

Capítol IV

Modificació dels Estatuts, adhesió, separació i dissolució del Consorci (articles 32 a 35)

Article 32

Modificació dels Estatuts.

Article 33

Adhesió de noves institucions.

Article 34

Separació del Consorci.

Article 35

Dissolució del Consorci.

Disposicions transitòries

Disposició addicional

Disposició final

Estatuts del Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona

Capítol I

Disposicions generals

Article 1

Denominació i naturalesa

Amb la denominació de Consorci Mar Parc de Salut de Barcelona (d'ara endavant, el Consorci) es constitueix un consorci en el qual participen l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a través del departament competent en matèria de salut, i l'Ajuntament de Barcelona.

El nombre de membres del Consorci podrà ser ampliat amb l'admissió d'entitats públiques o privades que vulguin col·laborar amb les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR