ORDRE ENS/409/2003, de 30 de setembre, per la qual s'adapta el currículum del cicle formatiu de grau superior en realització d'audiovisuals i espectacles al perfil professional de multimèdia interactiva.

SecciónDisposicions Generals
EmisorInstitut Català de Seguretat Viària
Rango de LeyOrdre

ORDRE ENS/409/2003, de 30 de setembre, per la qual s'adapta el currÌculum del cicle formatiu de grau superior en realitzaciÛ d'audiovisuals i espectacles al perfil professional de multimËdia interactiva.

MitjanÁant el Decret 352/1997, de 25 de novembre (DOGC n˙m. 2551, de 7.1.1998), es va establir el currÌculum del cicle formatiu de grau superior en realitzaciÛ d'audiovisuals i espectacles, de 2.000 hores de durada, el qual correspon a la famÌlia professional de comunicaciÛ, imatge i so.

Atesa la necessitat de disposar d'una formaciÛ adaptada al perfil professional de multimËdia interactiva per poder atendre adequadament l'interËs del col∑lectiu d'alumnat que vol assolir la competËncia professional associada a l'esmentat perfil professional;

AtËs que la disposiciÛ addicional segona del Decret esmentat, pel qual s'estableix el currÌculum del cicle formatiu de grau superior en realitzaciÛ d'audiovisuals i espectacles, estableix que la consellera d'Ensenyament pot adaptar el currÌculum a les caracterÌstiques singulars de col∑lectius d'alumnat;

AtËs que la disposiciÛ addicional vuitena del Reial decret 777/1998, de 30 d'abril (BOE n˙m. 110, de 8.5.1998), amplia l'atribuciÛ de competËncia docent del professorat tËcnic de formaciÛ professional de tËcniques i procediments d'imatge i so;

Per tot aixÚ, a proposta de la DirecciÛ General de FormaciÛ Professional, amb l'informe del Consell Escolar de Catalunya i d'acord amb el dictamen de la ComissiÛ JurÌdica Assessora,

Ordeno:

Article 1

Aquesta Ordre adapta el currÌculum del cicle formatiu de grau superior en realitzaciÛ d'audiovisuals i espectacles, de 2.000 hores de durada, al perfil professional de multimËdia interactiva.

Article 2

2.1††La distribuciÛ hor‡ria Ès la que s'indica a l'apartat 1.3 de l'annex.

2.2††El perfil professional Ès el que s'indica a l'apartat 2 de l'annex.

2.3††Els objectius generals del cicle formatiu sÛn els que s'estableixen a l'apartat 3.1 de l'annex.

2.4††Els continguts del currÌculum s'estructuren en els crËdits que s'estableixen a l'apartat 3.2 de l'annex.

2.5††Els objectius terminals sÛn els criteris que serveixen de referËncia per a l'avaluaciÛ dels crËdits.

2.6††Les hores a disposiciÛ del centre s'estableixen a l'apartat 3.3 de l'annex.

Article 3

La relaciÛ de crËdits en quË s'estructuren els mÚduls professionals del currÌculum del cicle formatiu de grau superior en realitzaciÛ d'audiovisuals i espectacles, de 2.000 hores de durada, adaptat al perfil professional de multimËdia interactiva, s'estableix a l'apartat 3.4 de l'annex.

Article 4

Les especialitats exigides al professorat que imparteix els crËdits corresponents a aquest cicle formatiu, adaptat al perfil professional de multimËdia interactiva, sÛn les que s'estableixen a l'apartat 4 de l'annex.

Article 5

5.1††Els mÚduls susceptibles de convalidaciÛ per estudis de formaciÛ professional ocupacional o de correspondËncia amb la pr‡ctica laboral sÛn els que s'especifiquen, respectivament, en els apartats 5.1 i 5.2 de l'annex.

5.2††Els estudis universitaris als quals dÛna accÈs aquest tÌtol sÛn els indicats a l'apartat 5.3 de l'annex.

Article 6

L'alumnat que superi tots els crËdits que componen el currÌculum establert per aquesta Ordre, a mÈs de sol∑licitar el tÌtol de tËcnic o tËcnica superior en realitzaciÛ d'audiovisuals i espectacles, rebr‡ una certificaciÛ acreditativa, emesa pel centre, segons el model de l'apartat 6.1 de l'annex, en quË es far‡ constar que ha cursat i superat el cicle formatiu en realitzaciÛ d'audiovisuals i espectacles, de 2.000 hores de durada, adaptat al perfil professional de multimËdia interactiva. En cas d'haver superat parcialment el cicle, podr‡ sol∑licitar-ne la certificaciÛ corresponent segons el model de l'apartat 6.2 de l'annex.

Barcelona, 30 de setembre de 2003

Carme-Laura Gil i MirÛ

Consellera d'Ensenyament

Annex

.1††IdentificaciÛ del tÌtol

1.1††DenominaciÛ: realitzaciÛ d'audiovisuals i espectacles. Perfil professional: multimËdia interactiva.

1.2††Nivell: grau superior.

1.3††Durada del cicle formatiu: 2.000 hores.

1.3.1†FormaciÛ en el centre educatiu: 1.690 hores (crËdits de l'1 al 12 i el 14).

1.3.2†FormaciÛ en centres de treball: 310 hores (crËdit 13).

.2††Perfil professional

2.1††CompetËncia general.

…s competËncia general d'aquest/a tËcnic/a organitzar i supervisar la preparaciÛ, execuciÛ i muntatge de qualsevol tipus de programa filmat/gravat o en directe i producte multimËdia, coordinant els mitjans tËcnics i humans necessaris per a la seva realitzaciÛ durant tot el procÈs, controlant el contingut i la forma, i tambÈ la qualitat establerta.

Igualment, realitzar determinats productes audiovisuals i multimËdia dins del marc d'objectius establerts, o sota la direcciÛ corresponent, definint les solucions de realitzaciÛ que assegurin la qualitat tËcnica i formal requerida en el producte audiovisual.

2.2††CompetËncies professionals.

Les competËncies i realitzacions mÈs rellevants que ha de manifestar el/la professional sÛn:

a)†Coordinar el desenvolupament de la realitzaciÛ o realitzar produccions audiovisuals:

  1. †Identificar els elements tËcnics, formals i estËtics o, si escau, els objectius i directrius del projecte audiovisual, per tal d'identificar/definir i optimar els recursos o, si escau, el guiÛ tËcnic, analitzant correctament la informaciÛ o el projecte audiovisual.

  2. †Elaborar el pla de rodatge/gravaciÛ i la documentaciÛ i informaciÛ tËcnica necess‡ria per a l'execuciÛ del producte definit, seguint procediments establerts.

  3. †Supervisar i coordinar la preparaciÛ dels recursos tËcnics i materials necessaris per a la realitzaciÛ de programes audiovisuals, i tambÈ l'elaboraciÛ de productes intermedis, assegurant la seva idoneÔtat, i la seva disponibilitat i operativitat als assajos i durant la gravaciÛ o filmaciÛ.

  4. †Coordinar els recursos humans (tËcnics i artÌstics) al seu c‡rrec que intervenen en l'execuciÛ de productes audiovisuals, seguint els criteris establerts per la direcciÛ/realitzaciÛ.

  5. †Intervenir en la realitzaciÛ o realitzar determinats productes audiovisuals, seguint els criteris o objectius establerts, aportant o definint les solucions necess‡ries, al seu nivell, per tal d'aconseguir la intencionalitat narrativa o la qualitat tËcnica i formal requerida.

  6. †Supervisar i controlar els diferents r‡cords d'un producte audiovisual (direcciÛ, acciÛ, vestuari, attrezzo o altres), a fi que se'n mantingui la continuÔtat narrativa.

    b)†Coordinar la realitzaciÛ en produccions multimËdia:

  7. †Intervenir en la definiciÛ de productes multimËdia establint el desenvolupament i mitjans tËcnics Úptims adequats a la intencionalitat i utilitat del producte.

  8. †Intervenir en la planificaciÛ de la realitzaciÛ d'un producte multimËdia tenint en compte la divisiÛ de tasques, organitzaciÛ del treball i flux de la producciÛ, optimant temps i recursos.

  9. †Obtenir o gestionar les fonts necess‡ries (text, so, animaciÛ, imatge, vÌdeo o altres) per a la realitzaciÛ d'un producte multimËdia, de manera que siguin tËcnicament Úptimes i narrativament adequades.

  10. †Integrar les fonts del producte multimËdia (realitzaciÛ del producte multimËdia), tenint en compte els mitjans disponibles i els criteris establerts d'interactivitat, de manera que s'adeq¸in als objectius previstos i a la utilitat ˙ltima del producte.

    c)†Realitzar els processos de muntatge/ediciÛ i postproducciÛ de produccions audiovisuals:

  11. †Interpretar el guiÛ o escaleta d'una producciÛ audiovisual, i identificar les seves caracterÌstiques tËcniques i artÌstiques i la seva adequaciÛ a les preses realitzades.

  12. †Planificar el procÈs de muntatge d'acord amb el guiÛ establert, les directrius de direcciÛ o realitzaciÛ i les tËcniques i tecnologies adequades al producte audiovisual que s'ha de muntar, a fi d'optimar el treball.

  13. †Supervisar o preparar els materials necessaris previs, a fi d'adequar-los a la tecnologia i tËcniques establertes.

  14. †Supervisar o preparar i programar les m‡quines i equips configurant el sistema i adequant les seves prestacions a la intencionalitat narrativa i expressiva del producte, de manera que s'optimin temps i qualitats.

  15. †Supervisar o realitzar el muntatge del producte audiovisual (muntatge d'imatge i integraciÛ d'imatge i so), seguint les pautes establertes al guiÛ i els criteris de direcciÛ o realitzaciÛ, a fi d'adequar-lo a la intencionalitat narrativa definida.

  16. †Supervisar o realitzar i incorporar els tractaments d'imatge (analÚgics, digitals, electrÚnics, quÌmics o altres) necessaris per a la correcta i definitiva expressiÛ del producte audiovisual, d'acord amb les pautes establertes al guiÛ i les directrius de direcciÛ o realitzaciÛ.

  17. †Supervisar i controlar la documentaciÛ audiovisual generada durant els processos de muntatge i postproducciÛ amb els requeriments de seguretat i les caracterÌstiques prÚpies de cada mitj‡ i tecnologia.

    d)†Coordinar el desenvolupament de representacions escËniques i espectacles:

  18. †Analitzar i interpretar el llibret d'una representaciÛ escËnica o l'escaleta d'un espectacle, a fi d'identificar les seves caracterÌstiques narratives, tËcniques i artÌstiques.

  19. †Assistir la direcciÛ (direcciÛ d'escena) durant la preparaciÛ i muntatge de l'obra o espectacle.

  20. †Coordinar i supervisar la intervenciÛ de les persones intËrprets durant una representaciÛ escËnica o espectacle, de manera que s'ajusti a les fases i pautes del llibret o escaleta.

  21. †Supervisar i controlar el vestuari i attrezzo durant una representaciÛ escËnica o espectacle perquË sigui l'adequada i estigui en condicions Úptimes per a cada moment o fase de la representaciÛ.

  22. †Coordinar els elements tËcnics que intervenen en el transcurs d'una representaciÛ escËnica o espectacle, de manera que s'adeq¸in a la seva intencionalitat narrativa i expressiva, en les fases i temps establerts.

  23. †Coordinar i supervisar el muntatge, desmuntatge i canvi d'escenaris i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR