ORDRE ECO/47/2013, de 15 de març, per la qual es regula el funcionament i s'aprova l'aplicació del Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'ECONOMIA I CONEIXEMENT
Rango de LeyOrdre

El Text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, preveu l’existència de registres de contractes en l’àmbit competencial de les administracions publiques, com també ho feia la normativa anterior.

Mitjançant l’article 3 del Decret 376/1996, de 2 de desembre, de reestructuració de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, es va crear el Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya, dins del Departament d'Economia i Coneixement i sota la dependència de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa. Per mitjà de l’Ordre de 26 de febrer de 1997, es va regular la posada en funcionament del sistema informàtic de comunicació de dades al Registre públic de contractes.

L’entrada en vigor del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, esmentat, ha aclarit el ventall d’ens, organismes i entitats que tenen l’obligació de trametre les seves dades contractuals al Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya, ja que ha fixat com a destinataris d’aquesta obligació els òrgans de contractació de totes les administracions públiques i demés entitats incloses en l’àmbit d’aplicació d’aquesta Llei. Per tant, entitats com les universitats catalanes i els organismes estatutaris, entre d’altres, també es veuen afectats ara per aquesta disposició.

A més, en el marc de les competències de la Generalitat de Catalunya en matèria d’organització administrativa i de contractació pública, i d’acord amb la previsió continguda en la normativa bàsica sobre l’existència de registres de contractes d’administracions públiques diferents de l’Administració General de l’Estat en els respectius àmbits de competències, es fa possible la utilització del Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya per part de totes les administracions públiques catalanes.

La regulació de la Llei sobre els registres públics de contractes ha estat objecte de desenvolupament en el capítol cinquè del Reial decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic i el seu annex I, en el qual es recull la relació de dades que s’hi han d’inscriure.

És en aquest sentit que cal adaptar la regulació sobre el Registre públic de contractes de la Generalitat de Catalunya continguda en l’Ordre de 26 de febrer de 1997, de posada en funcionament del sistema informàtic de comunicació de dades al Registre públic de contractes, al nou marc jurídic aplicable. Així mateix, és imprescindible actualitzar la forma en què les entitats contractants poden inscriure les seves dades contractuals al Registre públic de contractes, atesa l’evolució dels sistemes d’informació que ara permeten la interoperabilitat telemàtica entre els diferents òrgans de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic.

D’altra banda, l’Acord del Govern de mesures en matèria de contractació pública i l’Acord del Govern pel qual s’estableix el protocol d’actuació en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic en relació amb la contractació d’estudis i dictàmens, ambdós aprovats pel Govern en data 9 de desembre de 2009, van establir una sèrie de mesures en matèria de contractació pública, que obliguen a incloure una sèrie d’indicadors i dades al Registre públic de contractes per poder fer-ne el seguiment del compliment, i el protocol d’actuació en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic en relació amb la contractació d’estudis i dictàmens, que també té el seu reflex en la creació d’una nova secció al Registre públic de contractes.

Amb la finalitat, entre d’altres, d’incrementar la transparència en la contractació pública, la Generalitat de Catalunya va crear l’Oficina de Supervisió i Avaluació de la Contractació Pública, actualment regulada pel Decret 118/2013, de 26 de febrer, de reestructuració del Departament de la Presidència. El desenvolupament satisfactori de les funcions de l’Oficina, principalment el seguiment de les dades econòmiques i estadístiques sobre la contractació pública a Catalunya, recomana incorporar determinats nous camps d’informació al Registre públic de contractes.

D’acord amb els informes de l’Oficina de Supervisió i Avaluació de la Contractació Pública, el Consorci d’Administració Oberta de Catalunya, l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, la Comissió de Govern Local de Catalunya i el Ple de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa;

D’acord amb el que disposa l’article 12.1 del Decret 96/2004, de 20 de gener, pel qual es regula la utilització dels mitjans electrònics, informàtics i telemàtics en la contractació de l’Administració de la Generalitat;

En ús de les atribucions que m’han estat conferides pel...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR