DECRET 296/1996, de 23 de juliol, d'organització i funcionament de l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyDecret

Des del moment en què es varen despenalitzar les activitats de joc, la normativa reguladora en aquest camp sempre ha sotmès aquestes activitats al règim d'autorització administrativa per tal de garantir el necessari control, tant respecte a les persones o empreses com als establiments i els materials que s'utilitzen.

El Parlament de Catalunya, en exercici de la competència exclusiva de la Generalitat en matèria de casinos, jocs i apostes, atribuïda en l'article 9.32 de l'Estatut d'autonomia, va aprovar la Llei 15/1984, de 20 de març, del joc, primera norma amb rang de llei formal dictada en tot l'Estat. El legislador va determinar, com a objectiu primordial d'aquesta Llei, l'establiment d'unes regles terminants que ofereixin als ciutadans la seguretat jurídica deguda i que permetin al poder executiu desenvolupar una política de joc adaptada a les circumstàncies de cada moment.

La potestat per establir aquestes regles, així com l'exercici del control dels aspectes administratius i tècnics del joc i de les empreses i els locals que s'hi dediquen són atribuïts pels articles 5 i 10, respectivament, de la Llei 15/1984, al Departament de Governació, mentre que la potestat per planificar el joc, d'acord amb l'article 4 de la mateixa norma, correspon al Consell Executiu.

En compliment d'aquest precepte, el Govern va aprovar el Decret 324/1985, de 28 de novembre, de planificació del joc a Catalunya. En aquesta norma ja es fa una distinció entre el joc públic i el joc privat. Pel que fa al joc públic, l'article 9 reserva a la Generalitat l'organització de les loteries en qualsevol de les variants que es preveuen en el Decret 325/1985, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el primer Catàleg de jocs i apostes autoritzats a Catalunya.

Com a conseqüència d'aquesta reserva que la normativa fa del joc públic a la mateixa Administració, el Parlament de Catalunya, distingint entre les competències administratives i de control i les d'organització i gestió dels jocs reservats a la Generalitat, va disposar la creació d'un ens autònom que possibilités una estructura àgil i eficaç que permetés la gestió directa d'aquells jocs que, per disposició legal s'ha reservat a la Generalitat.

Així, la Llei 5/1986, de 17 d'abril, crea l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat, configurant-la com a una entitat de caràcter comercial, dins el marc de la Llei 4/1985, de 29 de març, de l'estatut de l'empresa pública catalana, diferenciant-la de l'Administració amb potestats administratives i de control sobre el joc i encarregant-li l'organització i la gestió directa dels jocs públics i també la recaptació dels ingressos públics derivats de la seva activitat.

Posteriorment, la Llei 32/1991, de 24 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a 1992, va modificar l'article 9 de la Llei 5/1986, afectant íntegrament l'ingrés públic de la Generalitat provinent de l'Entitat al pressupost de despeses del Departament de Benestar Social, i, en concret, al finançament d'inversions, programes i actuacions d'atenció a la vellesa, als disminuïts i al funcionament de centres d'atenció a la infància.

El Decret 184/1996, de 7 de juny, de supressió, creació i reorganització de departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, dins un conjunt de mesures destinades a assolir els objectius d'economia de la despesa pública i de millorament de l'eficàcia dels serveis, estableix en la seva disposició addicional 2 l'adscripció de l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes al Departament de Governació.

En...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR