ORDRE PTO/211/2009, de 22 d'abril, de convocatòria per a l'atorgament de subvencions en règim de concurrència competitiva als ajuntaments de comarques i zones de muntanya per a la realització d'operacions necessàries per a la neteja i el manteniment de carreteres i vies de comunicació de titularitat municipal afectades per les nevades, i d'aprovació de les bases reguladores que l'han de regir.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Politica Territorial i Obres Publiques
Rango de LeyOrdre

BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">

ORDRE

PTO/211/2009, de 22 d'abril, de convocatòria per a l'atorgament de subvencions en règim de concurrència competitiva als ajuntaments de comarques i zones de muntanya per a la realització d'operacions necessàries per a la neteja i el manteniment de carreteres i vies de comunicació de titularitat municipal afectades per les nevades, i d'aprovació de les bases reguladores que l'han de regir.

La Llei 2/1983, de 9 de març, d'alta muntanya, defineix a l'article 2 les comarques de muntanya, i en declara com a tals les comarques de l'Alta Ribagorça, l'Alt Urgell, el Berguedà, la Cerdanya, la Garrotxa, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, el Ripollès, el Solsonès i Era Val d'Aran en la integritat del seu territori.

El Decret 566/1983, de 7 de desembre, sobre desplegament reglamentari de la Llei 2/1983, de 9 de març, d'alta muntanya, especifica que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques té la competència en matèria de política general de muntanya.

Per la seva part l'article 11 de la Llei 2/1983, d'alta muntanya, permet l'establiment d'una política de subvencions en relació amb les comarques de muntanya, d'acord amb les previsions pressupostàries de cada any, tendents a compensar els desequilibris econòmics i socials entre les comarques de muntanya i la resta del territori.

Els municipis de les comarques i zones de muntanya, per raó de la seva especificitat geogràfica, que es caracteritza per una altitud superior a la de la resta dels municipis de Catalunya, solen ser més afectats per les nevades que es produeixen cada any, especialment durant l'estació hivernal.

Per aquesta raó, les carreteres i vies de comunicació de titularitat municipal dels municipis de comarques i zones de muntanya, solen deteriorar-se en excés, queden sovint obstaculitzades per la neu i hi resulta impossible el trànsit normal de persones i vehicles, i consegüentment deixen de complir la seva funció essencial dins la xarxa viària.

És per això que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques considera convenient donar suport financer als ajuntaments de les comarques i zones de muntanya perquè puguin fer front a les seves despeses ocasionades per la realització de les operacions necessàries per a la neteja i el manteniment de carreteres i vies de comunicació de titularitat municipal afectades per les nevades.

D'acord amb el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat per Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i la normativa bàsica estatal de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i la resta de normativa aplicable,

Ordeno:

.1 Fer pública la convocatòria per a l'any 2009 per a l'atorgament de subvencions, en règim de concurrència competitiva, als ajuntaments de comarques i zones de muntanya, que figuren a l'annex 2 d'aquesta Ordre, per a la realització, durant la temporada hivernal 2009-2010, d'operacions necessàries per a la neteja i el manteniment de carreteres i vies de comunicació de titularitat municipal afectades per les nevades.

.2 Aprovar les bases reguladores per a l'atorgament de les subvencions, que consten a l'annex 1 d'aquesta Ordre.

.3 Aquesta convocatòria es finançarà amb un import màxim de 309.000 euros, amb càrrec a la posició pressupostària D/460000100/5420, del centre gestor PO08, del pressupost de la Generalitat per al 2009.

La dotació màxima prevista es pot modificar d'acord amb la normativa vigent.

Disposició final

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 22 d'abril de 2009

Joaquim Nadal i Farreras

Conseller de Política Territorial

i Obres Públiques

Annex 1

Bases reguladores

.1 Objecte

1.1 Aquestes subvencions tenen per objecte el finançament de les operacions, realitzades durant la temporada hivernal 2009/2010, necessàries per a la neteja i el manteniment de carreteres i vies de comunicació de titularitat municipal afectades per les nevades.

1.2 En cap cas s'inclou dins l'objecte de la subvenció el concepte d'inversió.

.2 Beneficiaris

2.1 Poden optar a aquestes subvencions els ajuntaments de comarques i zones de muntanya que figuren en l'annex 2, i que, com a conseqüència de les nevades, necessitin fer operacions de neteja i manteniment de les carreteres i les vies de comunicació de titularitat municipal.

2.2 També poden sol·licitar-les els consells comarcals que hagin assumit íntegrament la prestació d'aquest servei per compte dels municipis en els termes que estableix l'article 25.1.c) del Text refós de la Llei de l'organització comarcal de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 4/2003, de 4 de novembre.

2.3 En cap cas s'atorgaran simultàniament subvencions a un ajuntament i a un consell comarcal per realitzar operacions de neteja i manteniment que afectin vies de comunicació del mateix terme municipal.

2.4 Els beneficiaris han d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries davant l'Estat, la Generalitat de Catalunya i de les seves obligacions davant la Seguretat Social.

2.5 Les persones beneficiàries no poden incórrer en cap dels supòsits previstos a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

.3 Sol·licituds

3.1 Les sol·licituds s'han de presentar en suport paper mitjançant l'imprès normalitzat que es podrà descarregar des de la web: www.gencat.cat/ptop. La presentació de la sol·licitud comporta la plena acceptació de les bases. Així mateix, i d'acord amb la disposició addicional 1 de la Llei 21/2005, de 29 de desembre, modificada per l'article 24 de la Llei 5/2007, de 4 de juliol, la presentació de la sol·licitud porta implícita l'autorització a l'òrgan gestor per comprovar, d'ofici, si l'entitat beneficiària està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, llevat que aquesta autorització es denegui expressament.

En el supòsit de denegació de l'autorització, l'entitat beneficiària queda obligada a presentar, en el moment de la justificació, el certificat expedit per l'Agencia Estatal de l'Administració Tributària, el certificat de l'Agència Tributària de Catalunya i el certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent del compliment de les obligacions fiscals i tributàries.

3.2 El lloc de presentació de les sol·licituds és el Registre de la Direcció General d'Arquitectura i Paisatge, carrer d'Aragó, 244-248, 08007 Barcelona, o bé en qualsevol dels llocs que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

3.3 El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes a comptar de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Ordre al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

3.4 A les sol·licituds, s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

  1. Certificat on consti l'acord del ple o de l'òrgan competent de l'ens sol·licitant d'acollir-se a la subvenció per a la realització de l'actuació de què es tracti, com també el compromís, en el cas de resultar-ne beneficiari, de dur a terme les actuacions objecte de la subvenció. En el cas que l'acord no correspongui al ple, el certificat haurà d'acreditar la competència de l'òrgan.

  2. Declaració responsable conforme el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb la Generalitat de Catalunya i amb l'Administració de l'Estat i de les seves obligacions amb la Seguretat Social i de no estar comprès en cap altra de les prohibicions que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

  3. Declaració del fet que en aquesta anualitat no s'han sol·licitat ni s'han rebut altres subvencions pel mateix concepte o, en cas contrari, import de la subvenció sol·licitada i/o concedida i amb indicació de l'ens concedent.

  4. Declaració del nombre de quilòmetres de carreteres i vies de comunicació de titularitat municipal.

  5. Enumeració dels nuclis de població, amb detall de la seva altitud respecte del nivell del mar.

  6. Full de dades bancàries.

  7. Memòria descriptiva de les operacions a realitzar amb el pressupost detallat.

    3.5 Les declaracions especificades en els apartats b), c) i d) ja estan incloses en el model de sol·licitud i la documentació especificades en els apartats a), e) i f) es poden emplenar directament en aquest model de sol·licitud normalitzat, i per tant, si...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR