RESOLUCIÓ TRE/2591/2008, de 9 de maig, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Premià de Dalt pels anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 0814962).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

TRE/2591/2008, de 9 de maig, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Premià de Dalt pels anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 0814962).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Premià de Dalt, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 18 de febrer de 2008, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball, modificat pel Decret 106/2000, de 6 de març, de reestructuració parcial del Departament de Treball; el Decret 199/2007, de 10 de setembre, de reestructuració del Departament de Treball, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Premià de Dalt pels anys 2008-2011 (codi de conveni núm. 0814962) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 9 de maig de 2008

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Premià de Dalt per als anys 2008-2011

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional

Aquest Conveni serà d'aplicació a tot el personal laboral de l'Ajuntament de Premià de Dalt.

Restarà exclòs d'aquest Conveni aquell personal eventual, així com el personal que sigui contractat per a la realització de plans d'ocupació, de desenvolupament local, personal en pràctiques de convenis amb centres docents, o qualsevol altre que sigui com a conseqüència d'una subvenció.

Article 2

Naturalesa del Conveni

El present Conveni tindrà la naturalesa de conveni col·lectiu en els termes establerts per l'Estatut dels treballadors i en l'àmbit de l'article 1 del text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors respecte de l'Ajuntament.

Article 3

Àmbit temporal

La duració del present Conveni serà de 4 anys.

Aquest Conveni haurà de ser aprovat pel Ple de l'Ajuntament de Premià de Dalt. La durada del Conveni serà de l'1 de gener de 2008 fins al 31 de desembre de 2011.

Pròrroga, denúncia i revisió

Es considerarà tàcitament prorrogat, en tota la seva extensió, per períodes anuals successius, excepte en el cas de denúncia expressa de qualsevol de les parts signants, la qual s'haurà d'efectuar 2 mesos abans de la data de finalització de la seva vigència.

Denúncia. Podrà efectuar-la qualsevol de les representacions signatàries del Conveni. Es realitzarà per escrit amb comunicació a les altres representacions de la Comissió Paritària.

Revisió. En el termini màxim d'1 mes des de la recepció de la comunicació, es reunirà la Comissió Paritària a la que es fa referència expressa a l'article 5 d'aquest Conveni. La part receptora de la comunicació haurà de respondre a la proposta de negociació. Cas de no arribar a un acord, en aquesta mateixa reunió, ambdues parts establiran un calendari de negociació que en cap cas no podrà superar el termini d'1 mes.

Article 4

Clàusula de garantia

Es garanteix el respecte als drets adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició que no vulneri l'ordenament jurídic. Qualsevol conveni o acord posterior més favorable prevaldrà sobre el que aquí s'estableixi.

Article 5

Comissió Mixta Paritària de Control i Seguiment

Per examinar i resoldre totes aquelles qüestions que es derivin de la interpretació, vigilància, control i aplicació del Conveni, la Mesa Negociadora d'aquest, designarà, d'entre els seus components signants, una Comissió Mixta Paritària de Control i Seguiment, amb una configuració de membres iguals entre representats sindicals i de l'Administració.

La Comissió Mixta Paritària de Control i Seguiment tindrà les funcions següents:

  1. Interpretació autèntica del text del Conveni en la seva aplicació pràctica.

  2. Resolució definitiva per a les parts sol·licitants o implicades de tots aquells assumptes i reclamacions que siguin sotmesos a la seva decisió respecte a qualsevol de les condicions establertes al Conveni.

  3. Arbitratge, mediació i conciliació en el tractament i solució de les qüestions i conflictes de caràcter col·lectiu que se sotmetin a la seva consideració, si les parts discordants ho sol·liciten expressament i la Comissió accepta la funció arbitral, mediadora o conciliadora.

  4. Emissió d'informes sobre les qüestions que les parts els puguin proposar sobre la interpretació d'allò que s'ha pactat.

  5. Els acords de la Comissió de Seguiment tindran eficàcia i validesa en l'àmbit del present Conveni. A les seves reunions podran assistir experts en el cas que la matèria objecte de discussió així ho requereixi.

  6. En cas de manca d'acord en el si de la Comissió sobre la interpretació o aplicació, ambdues parts negociadores acorden expressament i voluntàriament el sotmetiment de la discrepància del CEMICAL que arbitrarà la resolució del conflicte.

Article 6

Principi de norma més favorable

Aquest Conveni no afectarà les condicions més beneficioses del treballador. En cas de conflictes originats entre els preceptes de 2 o més normes, tant estatals o autonòmiques, com del present Conveni, es resoldran mitjançant l'aplicació del precepte més favorable pel treballador.

Article 7

Vinculació a la totalitat i ampliació a nous acords

El present acord forma un tot únic i indivisible, i com tal, per la seva aplicació, ha de ser objecte de consideració global i conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i drets regulats i pactats no poden ser aïlladament considerats.

No obstant el que disposa el primer paràgraf, podran incorporar-se a aquest Conveni els acords que es preguin com a conseqüència dels treballs que dugui a terme la Comissió Paritària de Seguiment. Els esmentats acords seguiran el procediment establert en cada cas per la seva eficàcia, i seran d'aplicació l'endemà de la seva firma.

Capítol 2

Condicions econòmiques

Article 8

Increment salarial

L'increment de les retribucions del període 2008-2011 serà el previst en la Llei de pressupostos generals de l'Estat per a cada exercici.

Amb caràcter general, els conceptes retributius, els plus i beneficis socials amb contingut econòmic seran actualitzats anualment d'acord amb les previsions d'aquest article.

Article 9

Règim retributiu

Les retribucions bàsiques i complementàries del personal al servei de l'Ajuntament tindran la mateixa estructura i seran de la mateixa quantitat que les establertes amb caràcter bàsic per a la funció pública.

Article 10

Sou base

El sou base serà el que estableixi la Llei de pressupostos de l'Estat.

Article 11

Antiguitat

El concepte d'antiguitat serà aquell que sigui establert per la Llei de pressupostos de l'Estat.

Tindran dret a percebre aquest complement tots els treballadors subjectes al present Conveni. En aquest sentit l'Ajuntament reconeixerà a tots els treballadors l'antiguitat per serveis prestats en altres administracions públiques a efectes de còmput dels triennis.

Article 12

Complement de millora

S'aplicarà com a millora els nivells que estableixi la legislació administrativa aplicable a l'Administració local i el Decret 214/90, de 30 de juliol, restant la distribució de nivells supeditada al que s'estableixi en el catàleg o relació de llocs de treball.

La suma dels conceptes següents: dificultat tècnica, especial dedicació, incompatibilitat, responsabilitat, feines penoses/ perillositat, festivitat, serà d'aplicació al personal objecte d'aquest Conveni en concepte de millora.

S'entendrà que no corresponen a adscripció personal sinó adscripció al lloc de treball.

Les quantitats corresponents a cada concepte es desglossaran en el catàleg o relació de llocs de treball.

Article 13

Complement de productivitat

El complement de productivitat retribuirà l'activitat i dedicació extraordinària, l'interès o iniciativa amb que es desenvolupi el lloc de treball i la seva contribució a la consecució d'objectius concrets.

La valoració de la productivitat s'haurà de fer en funció de les circumstàncies relacionades directament amb el desenvolupament del lloc de treball i la consecució de resultats i objectius. El cap de cada departament serà el que valorarà aquesta circumstància.

En cap cas, les quantitats assignades per complement de productivitat durant un període de temps, no originaran dret individual respecte a les valoracions o apreciacions corresponents a períodes successius.

Les retribucions que donin dret al complement de productivitat seran informades a la Comissió Paritària perquè tingui coneixement d'aquestes.

Article 14

Complement de nocturnitat

Els...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR