RESOLUCIÓ JUS/1345/2013, d'11 de juny, per la qual s'inscriuen al Registre de Col·legis Professionals de la Generalitat de Catalunya els Estatuts del Col·legi de Terapeutes Ocupacionals de Catalunya.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de Justícia
Rango de LeyResolució

Vist l’expedient d’adequació a la legalitat dels Estatuts del Col·legi de Terapeutes Ocupacionals de Catalunya a la Llei 7/2006, de 31 de maig, de l’exercici de professions titulades i dels col·legis professionals, incoat arran de la sol·licitud de 12 de març de 2013, del qual resulta que en data 28 de maig de 2013 es va presentar el text dels Estatuts adequat als preceptes de la Llei esmentada, aprovat en l’Assemblea Constituent del Col·legi de data 23 de febrer de 2013;

Atesos l’Estatut d’autonomia de Catalunya, aprovat per la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l’Estatut d’autonomia; la Llei 7/2006, de 31 de maig, de l’exercici de professions titulades i dels col·legis professionals; la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya; el Decret legislatiu 3/2010, de 5 d’octubre, per a l’adequació de normes amb rang de llei a la Directiva 2006/123/CE, del Parlament i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa als serveis en el mercat interior; i el Decret 38/2012, de 10 d’abril, de creació del Col·legi de Terapeutes Ocupacionals de Catalunya (DOGC núm. 6106, 12.4.2012);

Vist que els Estatuts s’adeqüen a la legalitat;

Vist que el present expedient ha estat promogut per una persona legitimada, que s’han aportat els documents essencials i que s’han complert tots els tràmits establerts;

A proposta de la Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques,

Resolc:

-1 Declarar l’adequació a la legalitat dels Estatuts del Col·legi de Terapeutes Ocupacionals de Catalunya a la Llei 7/2006, de 31 de maig, de l’exercici de professions titulades i dels col·legis professionals i disposar la seva inscripció al Registre de Col·legis Professionals de la Generalitat de Catalunya;

-2 Disposar que el text dels Estatuts esmentats es publiqui al DOGC com a annex a aquesta Resolució.

Barcelona, 11 de juny de 2013

P. D. (Resolució JUS/498/2013, de 8.3.2013, DOGC de 13.3.2013)

Santiago Ballester i Muñoz

Director general de Dret i d'Entitats Jurídiques

Annex

Estatuts del Col·legi de Terapeutes Ocupacionals de Catalunya

Definició, àmbit territorial i seu

Article 1

El Col·legi de Terapeutes Ocupacionals de Catalunya és una corporació de dret públic, dotada personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar per al compliment dels seus fins, que es regeix per aquests estatuts i per la normativa vigent en matèria de col·legis professionals.

Article 2

El Col·legi és l'ens de participació i gestió de les persones que siguin terapeutes ocupacionals en els interessos vinculats a la teràpia ocupacional; constitueix un instrument per a l'exercici d'activitats que hi estiguin relacionades i de prestació de serveis que convinguin a les persones col·legiades.

Article 3

L'àmbit territorial del Col·legi és Catalunya i, per tant, assumeix també les funcions corresponents als consells de col·legis. Tanmateix, el Col·legi pot desplegar activitats on sigui que participi o col·labori amb organismes d'altres territoris.

Article 4

Pel que fa als aspectes institucionals i corporatius que normativament corresponguin a la Generalitat, el Col·legi es relaciona amb el departament de la Generalitat competent en matèria de col·legis professionals.

En allò que faci referència a l'exercici de la teràpia ocupacional, els departaments competents en matèries relacionades són els interlocutors prioritaris.

En qualsevol cas, la coordinació i la cooperació institucionals regeixen les relacions del Col·legi amb la Generalitat

Article 5

La seu del Col·legi és a Barcelona, al carrer Vilapicina núm. 49, baixos.

Finalitats

Article 6

Les finalitats principals del col·legi són l'ordenació, la representació i la defensa de la professió i dels interessos professionals de les persones col·legiades, així com vetllar perquè l'actuació professional de les persones col·legiades s'ajusti als interessos i a les necessitats de la població, tot garantint, segons sigui possible, el compliment de la bona pràctica i de les obligacions deontològiques de la professió.

Funcions públiques

Article 7
  1. Correspon al col·legi l'exercici de les funcions públiques que sindiquen seguidament:

    1. Ordenar, segons sigui competent, l'exercici professional de la teràpia ocupacional.

    2. Vetllar per tal que l'exercici dels drets i el compliment dels deures de les persones col·legiades i de les que siguin destinatàries de les seves activitats s'ajusti a la normativa i als principis deontològics que regeixen la professió.

    3. Prevenir i combatre l'intrusisme, la competència deslleial i altres actuacions irregulars en relació amb l'exercici de la teràpia ocupacional.

    4. Representar els interessos generals de la teràpia ocupacional i dels qui l'exerceixen, en especial davant les administracions públiques.

    5. Assessorar les persones i entitats en tot allò relacionat amb l'exercici de la teràpia ocupacional i col·laborar amb l'Administració en els projectes de disposicions generals que afectin l'exercici de la professió o el Col·legi.

    6. Difondre la teràpia ocupacional com a mitjà adequat per a la millora de les condicions de vida dels ciutadans i fomentar que el seu exercici respongui, en nombre de professionals i qualitat, a les necessitats de la població.

    7. Promoure la millora tècnica, professional, social i econòmica de les persones col·legiades i, per tant, facilitar la seva formació contínua per tal que progressi llur competència.

    8. Organitzar i desplegar activitats de formació relacionades amb la professió i d’interès personal i promoure la recerca en teràpia ocupacional.

    9. Atendre sol·licituds d'informes i dictàmens relatius a la teràpia ocupacional.

    10. Aprovar els pressupostos del Col·legi i, per tant, els partides que els integrin, incloses les aportacions de les persones col·legiades.

    11. Les altres funcions de naturalesa pública que atribueixi la legislació vigent.

  2. L'Administració pot convenir amb el Col·legi la delegació de funcions en convenis específics en els que es determinin l'abast i les condicions del seu exercici, i també, si escau, els mitjans i els recursos per a exercir-les.

  3. L'atenció de les seves funcions requereix que el Col·legi basteixi una estructura organitzativa formada pels recursos humans, materials i econòmics que siguin adequats i proporcionats, administrant-los de forma prudent i temperada.

    Regulació de funcions públiques

Article 8
  1. El Col·legi pot elaborar, segons els termes normatius aplicables, normes reguladores de les seves funcions públiques i sotmetre-les a l'aprovació de l'Assemblea, juntament amb una memòria que les justifiqui.

  2. Les normes que s'aprovin s'han de sotmetre a la verificació de la Generalitat i, si escau, publicació al DOGC.

Activitats i serveis

Article 9
  1. El Col·legi ha d'exercir activitats d’interès col·lectiu i pot decidir la prestació de serveis a les persones col·legiades i, entre d'altres:

    1. Oferir la informació necessària per accedir a la professió i per al seu exercici així com facilitats en la gestió dels tràmits relacionats.

    2. Posar a disposició de les persones col·legiades serveis de comunicació, econòmics, financers i d'altres relacionats.

    3. Establir i oferir sistemes de mediació i arbitratge en els conflictes professionals que es puguin suscitar entre persones col·legiades o en relació amb tercers a fi de la seva aplicació segons sigui corresponent.

    4. Establir vincles de col·laboració amb entitats que representin interessos afins als del Col·legi i formar part i participar en les entitats de representació d’interessos professionals.

    5. Mantenir públics els estatuts, els codis deontològics i de bones pràctiques professionals, les dades de les persones col·legiades i els sistemes de reclamació relatius a l'activitat col·legial i de les persones col·legiades; els recursos que es poden interposar en cas de conflicte, i les mesures necessàries per fer efectives les obligacions esmentades.

    6. Dur a terme activitats de recerca, de formació i d'atenció a persones d’indrets necessitats d'arreu del món, a fi de cooperar en el seu desenvolupament, fomentant així la solidaritat entre els pobles.

    7. Facilitar informació en matèria d'honoraris professionals, tenint cura de respectar estrictament el règim de lliure competència.

  2. El desplegament d'activitats i la prestació de serveis a les persones col·legiades es poden fer efectius a través dels instruments i les formes previstes a les lleis.

    Finestreta única

Article 10
  1. El col·legi ha de mantenir a disposició de les persones col·legiades l'anomenada finestreta única a través de la qual puguin, per via electrònica, realitzar els tràmits i procediments col·legials i conèixer l'estat de tramitació dels procediments en els quals tinguin la condició d’interessats, segons els termes normatius vigents en cada moment.

  2. El mateix sistema s'ha de mantenir a disposició pública per tal d'oferir informació útil per a la millor defensa dels drets dels consumidors i usuaris; permetre l'accés al registre actualitzat de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR