RESOLUCIÓ JUS/2715/2009, de 22 de setembre, per la qual, havent-ne comprovat prèviament l'adequació a la legalitat, s'inscriuen al Registre de Col·legis Professionals de la Generalitat de Catalunya els Estatuts del Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de l'Administració Local de Barcelona.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Justícia
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

JUS/2715/2009, de 22 de setembre, per la qual, havent-ne comprovat prèviament l'adequació a la legalitat, s'inscriuen al Registre de Col·legis Professionals de la Generalitat de Catalunya els Estatuts del Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de l'Administració Local de Barcelona.

Vist l'expedient d'adaptació dels Estatuts del Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de l'Administració Local de Barcelona, del qual resulta que en dates 27 de març de 2009 i 28 de juliol de 2009 es va presentar el text dels Estatuts adaptats als preceptes de la Llei 7/2006, de 31 de maig, de l'exercici de professions titulades i dels col·legis professionals, aprovat en l'Assemblea General Extraordinària del Col·legi de data 12 de març de 2009;

Vistos l'Estatut d'autonomia de Catalunya, aprovat per la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia; la Llei 7/2006, de 31 de maig, de l'exercici de professions titulades i dels col·legis professionals; la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i els Estatuts col·legials vigents declarats adequats a la legalitat per la Resolució de 20 de març de 1990 (DOGC núm. 1274, de 30.3.1990);

Atès que els Estatuts s'adeqüen a la legalitat;

Atès que el present expedient ha estat promogut per una persona legitimada, que s'han aportat els documents essencials i que s'han complert tots els tràmits establerts;

D'acord amb el que disposen els articles 79 i 80 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya;

A proposta de la Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques,

Resolc:

.1 Declarar l'adequació a la legalitat de l'adaptació dels Estatuts del Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de l'Administració Local de Barcelona a la Llei 7/2006, de 31 de maig, de l'exercici de professions titulades i dels col·legis professionals, i disposar la seva inscripció al Registre de Col·legis Professionals de la Generalitat de Catalunya;

.2 Disposar que el text dels Estatuts adaptats a la Llei 7/2006, de 31 de maig, es publiqui al DOGC com a annex d'aquesta Resolució.

Barcelona, 22 de setembre de 2009

Montserrat Tura i Camafreita

Consellera de Justícia

Annex

Estatuts del Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers d'Administració Local de Barcelona

Capítol I

Disposicions generals

Article 1

Denominació i àmbit territorial

El Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers d'Administració Local de Barcelona (d'ara endavant, Col·legi) integra els funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter estatal i té com a àmbit d'actuació tot el territori inclòs en la demarcació territorial de la província de Barcelona.

Article 2

Seu col·legial

La seu del Col·legi radica a Barcelona ciutat i al domicili que determinen els seus òrgans de govern, actualment al carrer Girona, número 48, entresòl.

Article 3

Norma obligatòria

Aquests Estatuts tenen el caràcter de norma de compliment obligat per a tots els que s'integrin al Col·legi.

Article 4

Normativa

El Col·legi, per la seva situació a l'àmbit territorial que li és propi, es regeix per la Llei del Parlament de Catalunya 7/2006, de 31 de maig, de l'exercici de professions titulades i dels col·legis professionals; per la normativa reglamentària que la desplegui; per aquests Estatuts; pel reglament de règim interior que aprovi el Col·legi, d'acord amb el que disposa l'article 42 de la Llei 7/2006, de 31 de maig, i, amb caràcter supletori, per les normes administratives que li siguin aplicables.

Com a corporació de dret públic, està sotmès a les normes del dret administratiu.

S'exceptuen les qüestions d'índole civil o penal, les quals seran atribuïdes a la jurisdicció ordinària, així com també les relacions amb el personal contractat, les quals estan sotmeses a la jurisdicció laboral.

Article 5

Personalitat jurídica

El Col·legi, com a corporació de dret públic representativa dels seus col·legiats per a la defensa dels seus interessos professionals, reconeguda i emparada per la Constitució, l'Estatut d'autonomia de Catalunya i la Llei, pot adquirir, posseir, reivindicar, permutar, gravar i alienar tota mena de béns, administrar-los i donar-los la destinació que millor convingui als seus interessos professionals i econòmics.

Així mateix, pot comparèixer davant els tribunals i les autoritats dels diferents ordres i graus de jerarquia per a l'exercici d'accions, excepcions i peticions que cregui adients en defensa de la professió, del seu patrimoni i, en general, dels drets que dimanin d'aquests Estatuts i les disposicions concordants.

Article 6

Finalitats essencials

Són finalitats essencials del Col·legi:

  1. Donar suport i vigilar, dins el marc de les lleis i altres normes aplicables, l'exercici de les professions del col·legiat.

  2. Representar els interessos generals dels col·legiats, especialment en les seves relacions amb les administracions públiques.

  3. Defensar els interessos generals dels col·legiats.

  4. Vetllar perquè l'activitat professional s'adeqüi a la normativa legal.

    Vetllar perquè l'actuació dels col·legiats respongui als interessos i necessitats de la societat.

    Garantir el compliment de la bona pràctica i obligacions deontològiques dels col·legiats.

  5. Informar sobre les normes que prepari l'òrgan escaient de la Generalitat sobre les condicions generals de l'exercici professional, les funcions, els àmbits i el règim d'incompatibilitats dels secretaris, interventors i tresorers de l'Administració local, així com també les que puguin correspondre a altres administracions.

  6. Col·laborar amb les institucions competents en l'assistència als municipis mancats de funcionaris que tinguin atribuït l'exercici de funcions legalment reservades, mitjançant les fórmules que en cada cas es convinguin.

Article 7

Funcions

Són funcions pròpies del Col·legi, als efectes d'assolir els seus objectius, les que es desprenen del contingut d'aquests Estatuts, de la definició de la professionalització i, especialment, les següents:

  1. Vetllar per l'observació dels principis d'ètica professional i pel respecte als drets dels ciutadans, i exercir la jurisdicció disciplinària en matèria col·legial i professional.

  2. Participar en els òrgans consultius de l'Administració quan sigui requerit per fer-ho.

  3. Organitzar activitats i serveis comuns de caràcter professional, cultural, assistencial, de previsió i similars que siguin d'interès per als col·legiats.

  4. Evitar l'intrusisme i la competència deslleial entre els professionals.

  5. Intervenir com a mitjancer i amb procediments d'arbitratge en els conflictes que, per motius professionals, puguin suscitar-se entre col·legiats.

  6. Emetre els informes o dictàmens que li siguin sol·licitats en relació amb qüestions que entrin dins de les pròpies de la professió o que, d'alguna manera, hi siguin concordants i, en especial, informar sobre els projectes de disposicions generals que afectin a l'activitat professional dels col·legiats.

  7. Col·laborar amb la Generalitat de Catalunya en els processos de selecció dels funcionaris d'habilitació estatal de l'Administració local.

  8. Organitzar cursos de formació i perfeccionament professional.

  9. Informar el Consell de Col·legis de Catalunya sobre qüestions relacionades amb la professió, amb els efectes determinats a la Llei de col·legis professionals.

  10. Intervenir davant el Consell de Col·legis de Catalunya en la forma establerta en els seus Estatuts, i davant el Consell General de Col·legis Oficials de Secretaris, Interventors i Tresorers d'Administració Local en la forma establerta en els seus Estatuts.

  11. Establir acords amb altres entitats similars, o amb organitzacions o col·legis de les mateixes professions o concordants amb elles.

  12. Fomentar l'ús de la llengua catalana entre els col·legiats i en els àmbits institucionals on s'exerceix la professió.

  13. Totes les altres funcions que s'estimin beneficioses pels interessos professionals i que s'encaminin al compliment dels objectius col·legials o que siguin atribuïdes al Col·legi per la normativa legal vigent.

Article 8

Relacions externes

  1. Les relacions del Col·legi amb l'Administració de la Generalitat es regeixen pels principis de coordinació i cooperació.

  2. La intervenció de l'Administració de la Generalitat sobre l'actuació i el funcionament del Col·legi només es pot produir en els supòsits establerts per la llei i té caràcter reglat.

  3. El Col·legi es relaciona amb l'Administració de la Generalitat per mitjà del Departament que resulti competent, i aquesta relació pot correspondre a òrgans diferents de l'Administració autonòmica en cas que s'hagi de versar sobre aspectes institucionals i corporatius que prevegi la normativa sobre col·legis professionals, o sobre el contingut de la professió i les funcions públiques que la defineixen.

  4. El Col·legi ha de lliurar a l'Administració de la Generalitat la informació que aquesta li requereixi amb relació a l'exercici de les seves funcions...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR