ORDRE PRE/187/2013, de 27 de juny, per la qual s'aproven les bases reguladores del procediment per a la concessió de subvencions per a activitats de promoció i difusió de Catalunya, la seva cultura i llengua, a ajuts socials, al suport a la nova emigració i al funcionament ordinari de les comunitats catalanes de l'exterior.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyOrdre

L’Estatut d’autonomia de Catalunya estableix a l’article 13 que la Generalitat ha de fomentar els vincles socials, econòmics i culturals amb les comunitats catalanes de l’exterior i ha de prestar a aquestes comunitats l’assistència necessària.

El Departament de la Presidència, a través de la Secretaria d'Afers Exteriors i de la Unió Europea, impulsa les polítiques públiques de la Generalitat de Catalunya de suport a la tasca de projecció exterior que fan les comunitats catalanes de l’exterior avui dia i de reconeixement al paper que han dut a terme en determinades etapes de la història.

La Secretaria d'Afers Exteriors i de la Unió Europea té atribuïda la competència de suport a les comunitats catalanes de l’exterior tal com disposa el Decret 118/2013, de 26 de febrer, de reestructuració del Departament de la Presidència.

D’acord amb el que estableix l’article 10 de la Llei 18/1996, de 27 de desembre, de relacions amb les comunitats catalanes de l’exterior, els casals catalans poden rebre els ajuts financers o de qualsevol altra mena que la Generalitat estableixi per al compliment dels objectius de la Llei.

Atès el que disposen el capítol IX del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions;

En ús de les atribucions que em confereix la normativa vigent,

Ordeno:

Article únic

Aquesta Ordre té per objecte aprovar les bases reguladores del procediment per a la concessió de subvencions per a activitats de promoció i difusió de Catalunya, la seva cultura i llengua, a ajuts socials, al suport a la nova emigració i al funcionament ordinari de les comunitats catalanes de l’exterior. Les bases reguladores dels ajuts esmentats figuren com a annexos d’aquesta Ordre.

En l’annex 1 figuren les bases reguladores generals i en els annexos 2 a 6 les bases específiques de les diferents modalitats d’ajuts.

Disposició derogatòria

Es deroga l'Ordre PRE/25/2012, de 14 de febrer, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a activitats de promoció i difusió de la cultura i la llengua catalana, a ajuts socials, a despeses de reforma i rehabilitació de seus i al funcionament ordinari de les comunitats catalanes de l’exterior (DOGC núm. 6071, de 21.2.2012).

Disposició final

Aquesta Ordre entrarà en vigor el mateix dia de la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya .

Contra aquesta Ordre o les seves bases es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos a comptar des de l’endemà de la data de la publicació, segons el que preveu l’article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Barcelona, 27 de juny de 2013

Francesc Homs i Molist

Conseller del Departament de la Presidència

Annex 1

Bases reguladores generals

—1 Objecte

Les subvencions que regulen aquestes bases tenen per objecte el finançament de les despeses derivades de l'organització d'activitats de promoció i difusió de Catalunya, la seva cultura i llengua, dels ajuts socials, del suport a la nova emigració i del funcionament ordinari de les comunitats catalanes de l’exterior, que es poden concedir pels conceptes descrits en els annexos a aquesta Ordre.

—2 Entitats destinatàries

Les entitats beneficiàries de les subvencions únicament poden ser les comunitats catalanes de l'exterior legalment reconegudes en la data de publicació de la corresponent convocatòria, d’acord amb el que regula la Llei 18/1996, de 27 de desembre, de relacions amb les comunitats catalanes a l’exterior i el Decret 118/1998, de 26 de maig pel qual s’aprova el Reglament de relacions amb les comunitats catalanes de l’exterior, i sens perjudici del seu caràcter vehiculador i distribuïdor de la subvenció en el cas de la línia d’ajuts socials per als membres de les comunitats catalanes de l’exterior.

—3 Període

El període d’execució de les actuacions subvencionables serà el darrer trimestre de l’any anterior a la convocatòria i fins al 30 de setembre de l’any de la convocatòria.

—4 Sol·licituds

4.1 El formulari normalitzat de sol·licitud i de memòria programa es pot obtenir a l’Oficina Virtual de Tràmits (www.gencat.cat/ovt).

4.2 Les sol·licituds de subvenció i la preceptiva documentació annexa s’han de presentar preferentment pels mitjans telemàtics de l’Oficina Virtual de Tràmits i dins del termini que estableix la convocatòria corresponent.

A aquests efectes, les sol·licituds efectuades per mitjans telemàtics es consideren presentades davant l’Administració de la Generalitat de Catalunya quan s’enregistrin en el registre telemàtic de la Generalitat de Catalunya a través de l’Oficina Virtual de Tràmits i quedi constància a l’assentament d’entrada de les dades següents: número de registre d’entrada, data i hora de presentació, tipus de document i assumpte, identificació de la persona sol·licitant o de la persona representant, i identificació de l’òrgan al qual s’adreça la sol·licitud.

4.3 No obstant el que preveuen els apartats anteriors, les sol·licituds i la resta de documentació a aportar, requerida per aquestes bases, es poden presentar de manera presencial, segons el model normalitzat que estarà a disposició de les persones interessades a l’Oficina Virtual de Tràmits.

En aquest cas, les sol·licituds dels ajuts s’han de presentar al Registre del Departament de la Presidència (carrer Sant Honorat, 1-3, 08002 Barcelona) i dins del termini que estableix la convocatòria corresponent.

També es poden presentar presencialment en qualsevol dels llocs que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

— 5. Identificació, autenticació i signatura electrònica

5.1 La presentació electrònica de les sol·licituds mitjançant l’Oficina Virtual de Tràmits s’ha d’efectuar mitjançant un certificat digital reconegut de signatura electrònica.

5.2 Les persones que presentin les sol·licituds per mitjans electrònics mitjançant l’Oficina Virtual de Tràmits s’han d’identificar i autenticar a través d’un dels sistemes de signatura electrònica classificats per l’Agència Catalana de Certificació (CATCert) amb nivell 3 o superior que representin a una persona jurídica.

5.3 Els certificats digitals que es poden utilitzar estan recollits en la Normativa d’Identificació i Autenticació Certificada de CATCert, publicada en la pàgina web www.catcert.cat .

—6 Documentació

A les sol·licituds s’ha d’adjuntar la documentació següent:

  1. Original o fotocòpia del DNI o passaport de la persona que signa la sol·licitud, que ha de ser la representant legal de l’entitat, i original o fotocòpia de la documentació acreditativa de la representació amb què actua.

  2. Declaració en la qual es faci constar si s’han demanat o s’han obtingut altres ajuts amb la mateixa finalitat i el volum d’aquest finançament.

  3. Les entitats sol·licitants que no tinguin residència fiscal al territori de l’Estat espanyol hauran de presentar un certificat de residència fiscal emès per les autoritats competents del seu país de residència. En el cas que en l’Estat de residència no s’emetessin els esmentats certificats i no fos possible presentar cap document oficial similar, es podrà presentar un escrit justificatiu signat pel president de la comunitat catalana de l'exterior.

  4. Les entitats sol·licitants amb seu dintre del territori de l’Estat espanyol hauran de presentar una declaració responsable d’estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat, amb la Seguretat Social i amb la Generalitat de Catalunya, inclosa en el formulari de sol·licitud normalitzat, en el moment de la sol·licitud i acceptació de la subvenció.

    Resten exemptes d’aquesta obligació les comunitats catalanes de l’exterior amb seu fora del territori de l’Estat espanyol.

  5. Declaració responsable del compliment de les obligacions que estableixen les normes següents: article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; articles de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística que els siguin exigibles i aplicables; article 38.1 de la Llei 13/1982, de 7 d’abril, d’integració social dels minusvàlids, o el Decret 322/2011, de 19 d’abril, sobre l’aplicació de la quota de reserva del 2% a favor de persones amb discapacitat en empreses de 50 o més persones treballadores i de les mesures alternatives de caràcter excepcional al seu compliment. Aquestes declaracions s’inclouen en el formulari de sol·licitud normalitzat.

  6. Memòria programa, segons el model normalitzat que es pot obtenir a l’Oficina Virtual de Tràmits (www.gencat.cat/ovt), amb el projecte detallat objecte de la sol·licitud de subvenció.

  7. Liquidació del pressupost de l’entitat de l’any anterior al de la convocatòria corresponent signat per la persona que representa legalment l’entitat.

  8. Imprès normalitzat de domiciliació bancària degudament conformat per l’entitat bancària de l’entitat sol·licitant.

  9. En cas que tingui una plantilla igual o superior a 25 persones, memòria, d’acord amb el model normalitzat, que indiqui els mitjans que utilitzen, amb l’acord dels agents socials, per prevenir i detectar casos d’assetjament sexual i d’assetjament per raó de sexe, i intervenir-hi als centres de treball, de conformitat amb els articles 5 i 29 de la Llei 5/2008, de 24 d’abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista.

  10. Declaració responsable on constin les remuneracions que percep el personal directiu de l’entitat sol·licitant, entenent com a persona directiva aquella que exerceix funcions executives, de gerència o d’administració. La declaració ha de ser de forma individual, amb indicació de cada càrrec...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR