DECRET 74/2014, de 27 de maig, sobre jornada i horaris de treball del personal del cos de Bombers de la Generalitat.

SecciónCàrrecs i Personal
EmisorDepartament D'Interior
Rango de LeyDecret

Correspon a la Generalitat, d’acord amb l’article 132 de l’Estatut d’autonomia, la competència exclusiva en matèria de protecció civil, que inclou la regulació, la planificació i l’execució de mesures relatives a les emergències i la seguretat civil, i també la direcció i la coordinació dels serveis de protecció civil que inclouen els serveis de prevenció i extinció d’incendis, sens perjudici de les facultats dels governs locals en aquesta matèria. Així mateix, d’acord amb l’article 136.a) de l’Estatut d’autonomia, correspon a la Generalitat, en matèria de funció pública, respectant el principi d’autonomia local, la competència exclusiva sobre el règim estatutari del personal al servei de les administracions públiques catalanes i sobre l’organització de la funció pública.

El personal del cos de Bombers de la Generalitat es regeix per la Llei 5/1994, de 4 de maig, de regulació dels serveis de prevenció i extinció d’incendis i salvaments, per les normes que la despleguen i per la resta de normes reguladores del règim estatutari del personal funcionari de l’Administració de la Generalitat.

L’article 38.1.d) de la Llei esmentada estableix que els membres del cos de Bombers de la Generalitat tenen el deure, especialment, de complir la jornada i l’horari que siguin establerts d’acord amb la legislació vigent. Alhora, l’article 30.2 de la mateixa norma preveu que s’ha d’establir per reglament el règim de llicències, permisos i vacances del cos de Bombers.

El Decret 56/2012, de 29 de maig, sobre jornada i horaris de treball del personal funcionari al servei de l'Administració de la Generalitat, exclou expressament de la seva aplicació el personal membre del cos de Bombers de la Generalitat, amb caràcter general, quant a la jornada i l’horari.

Quant a l’establiment de les condicions de treball i pel que fa a la jornada i horari del cos de Bombers de la Generalitat, per l’Acord del Govern de 26 de gener de 2000 es va establir la jornada anual del personal del cos de Bombers de la Generalitat i, posteriorment, per la Resolució TIC/3397/2003, de 29 d’octubre, es disposà la inscripció i la publicació de l’Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris del cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya per als anys 2003-2005, substituït finalment per l’Acord de la Mesa Sectorial de Negociació del Personal d’Administració i Tècnic regulador de les condicions de treball dels funcionaris del cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya per al període 2006-2008, publicat mitjançant la Resolució TRI/4220/2006, de 27 de novembre.

Aquest darrer Acord va ser denunciat de conformitat amb el procediment establert en data 9 d’octubre de 2013, cosa que es va comunicar a la Mesa Sectorial de Negociació del Personal de l’Administració.

D’acord amb la normativa aplicable, s’han dut a terme des de principis del mes de novembre de 2013 fins al final del mes de febrer de 2014 les negociacions oportunes entre els representants de l’Administració de la Generalitat i les organitzacions sindicals més representatives per a l’establiment de les noves condicions de treball dels funcionaris del cos de Bombers...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR