ORDRE ASC/54/2008, de 13 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions als projectes per a joves que els ajuntaments, mancomunitats de municipis, consorcis constituïts per ens locals i entitats municipals descentralitzades elaborin en el marc del Pla nacional de joventut.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyOrdre

ORDRE

ASC/54/2008, de 13 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions als projectes per a joves que els ajuntaments, mancomunitats de municipis, consorcis constituïts per ens locals i entitats municipals descentralitzades elaborin en el marc del Pla nacional de joventut.

El Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competències dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, atribueix al Departament d'Acció Social i Ciutadania les competències en matèria de polítiques de joventut. Així mateix, el Decret 572/2006, de 19 de desembre, de reestructuració parcial del Departament d'Acció Social i Ciutadania, preveu com a òrgan d'aquest la Secretaria de Joventut amb les funcions, entre d'altres, d'impulsar i fer el seguiment del Pla nacional de joventut.

El Pla nacional de joventut de Catalunya, amb la seva revisió estratègica aprovada el 25 d'octubre de 2005, és una eina per a la població jove del nostre país que permet afavorir els processos d'emancipació de les persones joves i fomentar la seva participació en la construcció del seu propi projecte de vida. En aquest sentit, aquest Pla és el marc de referència per definir, impulsar i coordinar les polítiques de joventut i incorpora tres grans projectes: el Projecte Govern, que és el conjunt d'actuacions en matèria de joventut que du a terme l'Administració de la Generalitat de Catalunya amb criteris d'integralitat; el Projecte Territori, que és el conjunt d'actuacions en matèria de joventut que porten a terme les administracions locals a Catalunya, i el Projecte Jove, que és el conjunt d'actuacions que porta a terme el teixit social juvenil, especialment el teixit associatiu juvenil.

Dins l'àmbit de desplegament territorial del Pla nacional de joventut, amb el Projecte Territori, una de les eines d'aquest Pla que ha permès a la Secretaria de Joventut conèixer les necessitats i actuacions dels ens locals en matèria de joventut ha estat els plans locals de joventut, així com els projectes que, anualment, els ajuntaments elaboren en el marc d'aquests plans. Precisament, aquests darrers anys, una de les activitats de foment que la Secretaria de Joventut ha impulsat ha estat el suport a l'execució d'aquests projectes, la qual cosa ha generat una millora en la prestació de serveis a la joventut de Catalunya arreu del territori. Per aquest motiu i amb la voluntat d'assolir una major eficiència i eficàcia en la tramitació del procediment de les subvencions, s'han elaborat aquestes noves bases de subvencions. Amb aquestes, a més de mantenir la possibilitat de tramitar les sol·licituds en via electrònica, s'ha volgut simplificar el contingut de les bases. Així mateix, s'ha volgut donar una major garantia de continuïtat als projectes ampliant a dos anys el termini de realització d'aquests projectes elaborats pels ens locals en el marc dels plans locals respectius.

En definitiva, doncs, la necessitat de simplificar les bases d'aquestes subvencions que convoca la Secretaria de Joventut i la voluntat d'assolir una major eficàcia i eficiència en la seva gestió i execució, fan necessari una modificació de les bases reguladores fins ara existents.

D'acord amb el que preveuen el capítol IX del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i els preceptes bàsics de la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i del seu reglament, aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i en ús de les atribucions que em confereix la normativa vigent,

Ordeno:

Article únic

Aprovar les bases per a la concessió de subvencions als projectes per a joves que els ajuntaments, mancomunitats de municipis, consorcis constituïts per ens locals i entitats municipals descentralitzades elaborin en el marc del Pla nacional de joventut, les quals consten en annex d'aquesta Ordre.

Disposició derogatòria

Queden derogades l'Ordre PRE/8/2006, de 10 de gener, d'aprovació de les bases per a la concessió de subvencions a projectes per a joves que els ajuntaments, mancomunitats de municipis, consorcis constituïts per ens locals i entitats municipals descentralitzades elaborin en el marc del Pla nacional de joventut de Catalunya (DOGC núm. 4552, de 17.1.2006), i l'Ordre ASC/67/2007, de 26 de març, de modificació de l'annex 1 de l'Ordre PRE/8/2006, de 10 de gener, d'aprovació de les bases per a la concessió de subvencions a projectes per a joves que els ajuntaments, mancomunitats de municipis, consorcis constituïts per ens locals i entitats municipals descentralitzades elaborin en el marc del Pla nacional de joventut de Catalunya (DOGC núm. 4854, de 2.4.2007).

Disposició final

Aquesta Ordre entra en vigor el mateix dia de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Contra aquesta Ordre o les seves bases es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva publicació, segons el que preveu l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Barcelona, 13 de febrer de 2008

Carme Capdevila i Palau

Consellera d'Acció Social i Ciutadania

Annex 1

Bases reguladores

.1 Objecte

1.1 L'objecte de les subvencions que es regeixen per aquestes bases és subvencionar les polítiques integrals de joventut que elaborin els ajuntaments, mancomunitats de municipis, consorcis constituïts per ens locals i entitats municipals descentralitzades en el marc i d'acord amb la metodologia establerta en el Pla nacional de joventut.

1.2 Aquestes subvencions són compatibles amb altres subvencions que els sol·licitants hagin pogut demanar per a la mateixa finalitat.

.2 Període

2.1 Aquestes subvencions són biennals i, per tant, les activitats objecte d'aquestes subvencions s'han de realitzar entre el mes de gener de l'any de la convocatòria i el mes de desembre de l'any següent, tret de l'establert a l'apartat 2 d'aquesta base.

2.2 D'acord amb la disponibilitat pressupostària, la Secretaria de Joventut podrà fer una convocatòria específica exclusiva per al període gener-desembre del segon any del bienni, per atendre exclusivament les sol·licituds d'aquells ens locals que no hagin rebut subvenció en la convocatòria biennal.

.3 Destinataris i requisits

3.1 Són destinataris d'aquestes subvencions els ajuntaments, mancomunitats de municipis, consorcis constituïts per ens locals i entitats municipals descentralitzades.

3.2 Requisits:

  1. Els ens locals que optin a aquestes sol·licituds hauran d'haver elaborat un pla local de joventut que ha d'estar aprovat per el ple de l'ajuntament i lliurat a la Secretaria de Joventut abans de la finalització del termini de convocatòria d'aquestes subvencions.

    El pla local de joventut ha de recollir:

    Una diagnosi de la situació de partida de l'ens local, que doni resposta a què està passant, per què passa i amb què comptem per resoldre la situació. La diagnosi ha de ser el resultat de l'anàlisi de la realitat juvenil, que serveixi per detectar necessitats, problemes i oportunitats d'intervenció, incloent-hi una visualització de les polítiques juvenils que ja s'estan aplicant, detallant, com a mínim, les actuacions adreçades als joves de totes les àrees o regidories.

    El disseny d'execució del pla local de joventut, definint els principals objectius i la descripció de les actuacions que es volen realitzar.

    La metodologia amb la qual es treballarà per garantir els criteris fonamentals d'una bona política de joventut: la coordinació entre les diverses àrees de l'ens local, la coordinació amb altres administracions i/o institucions i la participació juvenil.

    El sistema d'avaluació que es farà servir per al seguiment i l'avaluació del conjunt del pla local de joventut (objectius, metodologia i actuacions), especificant què s'avalua, quan es fa, qui ho fa i com es genera i recull la informació que ens permetrà fer-ho.

    El calendari de treball del pla local de joventut.

    El pressupost estimatiu del pla local de joventut, especificant el pressupost total necessari, desglossat en el pressupost disponible per fons propis o per fons externs (patrocinis, convenis...).

  2. El pla local de joventut haurà de tenir una durada i vigència que vagi des de la seva aprovació pel Ple fins al final de la legislatura municipal.

  3. La Secretaria de Joventut valorarà els plans locals d'acord amb els criteris i barems establerts en l'annex 2 d'aquestes bases i els qualificarà com a plans integrals de joventut si obtenen una puntuació igual o superior a 4.5 punts o bé com a plans de dinamització si obtenen una puntuació inferior a 4.5 punts. La Secretaria de Joventut comunicarà als ens locals si el seu pla local ha estat qualificat com a pla integral o com a pla de dinamització.

    .4 Característiques dels projectes que poden optar a aquestes subvencions:

    4.1 Els projectes adreçats als joves objecte d'aquestes subvencions poden ser:

  4. D'activitats adreçades als joves i executats pressupostàriament amb despeses corrents i de personal. Les despeses corrents no poden incloure, però, els consumibles d'aigua, llum, telèfon, neteja i equivalents.

  5. D'inversions en immobles destinats a activitats juvenils i executats pressupostàriament amb despeses de capital. També se subvencionaran despeses en béns mobles que tinguin la consideració legal d'inversions, fins a un màxim del 30% de la subvenció atorgada. Aquelles sol·licituds per a inversions en les quals el pla local hagi estat qualificat com a Pla de dinamització d'acord amb el que s'estableix a l'annex 1, apartat 3.2.c) no rebran subvenció.

    4.2 Els projectes d'activitats adreçades als joves han de contenir com a mínim els següents elements:

  6. Justificació del projecte o projectes:

    Descriure per què es vol fer, a quina realitat respon i quina...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR