ACORD GOV/16/2010, de 2 de febrer, sobre mesures de racionalització de l'organització i del personal per a la posada en funcionament de l'Edifici de l'Administració de la Generalitat a Girona.

SecciónDiversos
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyAcord

ACORD

GOV/16/2010, de 2 de febrer, sobre mesures de racionalització de l'organització i del personal per a la posada en funcionament de l'Edifici de l'Administració de la Generalitat a Girona.

Per l'Acord GOV/154/2008, de 26 d'agost, es crea el Programa per a la posada en funcionament de l'Edifici de l'Administració de la Generalitat a Girona.

El projecte constructiu del nou Edifici de l'Administració de la Generalitat a Girona que ocuparan la Delegació Territorial del Govern a Girona i els Serveis Territorials dels departaments en aquesta demarcació està finalitzat.

Es tracta de la primera experiència de posada en funcionament d'un edifici corporatiu i multidepartamental en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Per aquest motiu, i atesa la necessitat de coordinar les múltiples actuacions que cal emprendre fins a l'entrada en funcionament del nou edifici, s'ha creat el Programa per a la posada en funcionament de l'Edifici de l'Administració de la Generalitat a Girona.

La Comissió de Coordinació Corporativa ha definit el model funcional i organitzatiu d'aquest nou edifici, que es caracteritza per la identificació i prestació centralitzada d'uns serveis comuns, ja sigui per raons d'impacte directe en la ciutadania (atenció ciutadana) o per raons d'eficiència interna (registre, gestió documental, règim intern, tecnologia, organització i millora de la gestió, etc.).

Cada departament deixarà de prestar serveis de caràcter general (registre, atenció a la ciutadania, gestió documental, règim intern, tecnologia, etc.), els quals passaran a ser prestats pels Serveis Comuns de la Delegació Territorial del Govern a Girona.

Mitjançant el Decret 266/2001, de 9 d'octubre, es van crear les oficines d'atenció ciutadana, dependències administratives d'atenció directa, la finalitat de les quals és facilitar les relacions entre la ciutadania i l'Administració de la Generalitat. Aquestes oficines depenen orgànicament de les delegacions territorials del Govern de la Generalitat de la seva demarcació, i funcionalment de la Direcció General d'Atenció Ciutadana del Departament de la Presidència, i duen a terme funcions d'informació a la ciutadania i les entitats sobre els serveis i l'organització de la Generalitat de Catalunya; d'informació sobre les característiques i les fases dels diferents procediments que afecten l'Administració de la Generalitat; d'actuació com a unitat de presentació de documents i registre; d'ajuda en la formalització d'impresos administratius i en la redacció formal de sol·licituds, peticions i suggeriments dirigits a l'Administració, i de canalització i derivació de peticions, suggeriments i sol·licituds cap als serveis competents corresponents.

Amb la posada en funcionament del nou edifici de la Generalitat de Catalunya a Santa Caterina resulta convenient centralitzar totes les tasques d'atenció ciutadana que presten actualment les delegacions territorials dels diferents departaments en l'Oficina d'Atenció Ciutadana adscrita a la Delegació Territorial del Govern a Girona.

La implantació d'aquests serveis impliquen la necessitat d'utilitzar mesures de racionalització d'organització i de personal que han de procurar generar l'estructuració d'una unitat administrativa que compleixi amb la funció de direcció dels serveis generals de caràcter comú amb impacte directe en la ciutadania (atenció ciutadana) i amb l'objectiu de millorar l'eficiència i l'eficàcia interna dels serveis comuns de caràcter general i l'organització i millora de la gestió.

Aquestes mesures han de procurar cobrir llocs de naturalesa singular i llocs base, de personal subaltern, administratiu i/o tècnic de forma immediata per tal de garantir el bon funcionament dels serveis esmentats.

La implementació dels nous serveis i la cobertura de determinades necessitats puntuals de personal s'han de fer sense incrementar els mitjans personals ni el capítol I del pressupost, i mitjançant la redistribució dels recursos disponibles.

L'assumpció de funcions de caràcter comú i general per part de la Delegació Territorial del Govern a Girona i la concentració de diverses unitats en un únic edifici facilita la possibilitat d'optimitzar la dotació de recursos humans dels departaments d'acord amb l'estudi de les funcions de la plantilla de personal als Serveis Territorials a Girona, efectuat en els diversos serveis territorials a Girona.

L'article 68 del Text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública, aprovat pel Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, faculta el Govern per aplicar mesures i instruments de racionalització de l'organització i del personal, tant funcionari com laboral, en execució de les polítiques específiques de personal. En aquest sentit, es preveuen actuacions que afectin personal laboral i funcionari.

Els articles 114 i següents del Reglament general de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, aprovat pel Decret 123/1997, de 13 de maig, preveuen les diferents mesures i instruments que el Govern pot establir per aplicar aquestes mesures de racionalització i el procediment a seguir per a la seva efectivitat.

A l'empara de la normativa esmentada i amb la finalitat d'aconseguir una organització administrativa idònia per a la prestació del servei públic amb els recursos humans, materials i de logística adequats i dins els límits pressupostaris corresponents, es considera necessari adoptar com a mesura de racionalització de l'organització el trasllat de les dependències administratives.

Amb aquest Acord es relacionen les mesures que es duran a terme:

  1. Realització de concursos de provisió de llocs de treball limitats a personal d'àmbits determinats.

  2. Suspensió d'incorporacions de personal extern a l'àmbit afectat, tant de les derivades d'oferta d'ocupació com de processos de mobilitat.

  3. Trasllats de dependències administratives.

  4. Redistribució i reassignació d'efectius.

  5. Dimensionament de plantilles, amb els ajustos de les places que resultin d'aquest dimensionament.

  6. Canvi d'adscripció de llocs de treball.

    En relació al personal laboral afectat per aquest trasllat, l'article 13 del VI Conveni col·lectiu únic d'àmbit de Catalunya del personal laboral de la Generalitat de Catalunya per al període 2004-2008, preveu els trasllats forçosos derivats de canvis d'adscripció de llocs entre unitats, i en aquest sentit s'ha elaborat la memòria justificativa respecte als trasllats forçosos derivats del canvi d'adscripció dels llocs de treball del personal laboral dels departaments d'Educació, de Governació, d'Innovació, Universitats i Empresa, de Política Territorial i Obres Públiques, de Salut, i de Treball, i es va demanar informe als respectius òrgans unitaris de representació del personal.

    En aplicació de l'article 40.1.b) de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i de l'article 64.4.b) de l'Estatut dels treballadors, s'ha complert el tràmit de sol·licitud d'informe a les juntes de personal i comitès d'empresa i/o intercentres sobre el trasllat de les instal·lacions, com a òrgans de representació del personal afectat.

    Aquest procés ha estat presentat i consultat davant les organitzacions sindicals amb representació als departaments afectats, i el dia 11 de gener de 2010 s'ha efectuat el tràmit oportú davant la Mesa Sectorial de Negociació del Personal d'Administració i Tècnic, tal com preveuen els articles 37, 38 i 40 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

    Consegüentment, amb els informes previs del Departament de Governació i Administracions Públiques, del Departament d'Economia i Finances i de la Comissió de Coordinació Corporativa, i a proposta dels departaments de la Presidència, de la Vicepresidència, de Governació i Administracions Públiques i d'Economia i Finances, el Govern adopta el següent

    Acord:

    .1 Trasllat de dependències

    S'aprova, com a mesura de racionalització de l'organització, el trasllat de les dependències administratives corresponents dels serveis territorials dels departaments de la Generalitat a Girona (llevat dels de Justícia i Cultura i Mitjans de Comunicació) esmentades a l'annex 1 d'aquest Acord al nou edifici de Santa Caterina, i el canvi d'adscripció dels llocs de treball afectats del personal que actualment presta serveis a les dependències que es traslladen, amb efectes des de la mateixa data en què es produeixi la posada en funcionament.

    .2 Plantilla dels Serveis Comuns de la Delegació Territorial del Govern a Girona

    S'aprova la plantilla dels Serveis Comuns de la Delegació Territorial del Govern a Girona que es publica a l'annex 2 d'aquest Acord, la qual estarà formada, segons la memòria econòmica corresponent, per 12 places de nova creació, 41 places d'adscripció directa, 2 reassignacions i 37 places provinents de concursos de provisió.

    Així mateix, tal com disposa el Decret de reestructuració d'òrgans territorials a Girona, el Servei de Règim Interior assumeix les funcions de la Secretaria de la Delegació Territorial del Govern a Girona.

    .3 Adscripció de llocs de treball

    S'adscriuen a la Delegació Territorial del Govern a Girona els llocs de treball que es publiquen a l'annex 3 d'aquest Acord.

    .4 Concursos de provisió específics limitats al personal funcionari de Girona

  7. S'autoritza el Departament de la Vicepresidència per a la convocatòria i resolució d'un concurs específic de provisió de llocs de treball amb participació limitada al personal funcionari de carrera en servei actiu o amb reserva de destinació definitiva en llocs de treball de la localitat de Girona que tingui assignat el complement d'atenció presencial, sense necessitat de dotar pressupostàriament les places abans de la convocatòria del concurs corresponent.

    Resta exclòs de la participació en aquest concurs el personal dels departaments de Justícia i de Cultura i Mitjans de Comunicació.

    D'acord amb les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR