DECRET 355/2011, de 14 de juny, de modificació del Decret 129/2010, de 21 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

DECRET

355/2011, de 14 de juny, de modificació del Decret 129/2010, de 21 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

L'article 150.b) de l'Estatut d'autonomia de Catalunya estableix que correspon a la Generalitat, en matèria d'organització de la seva Administració, la competència exclusiva sobre les diverses modalitats organitzatives i instrumentals per a l'actuació administrativa. La connexió d'aquesta competència amb la publicitat de la norma obliga a recordar que l'article 65 de l'Estatut preveu el requisit de la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de les lleis de Catalunya i l'article 68.5 del mateix Estatut, la dels actes, les disposicions generals i les normes que emanen del Govern o de l'Administració de la Generalitat.

El Decret 129/2010, de 21 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya , té per objecte regular l'ordenació, l'estructura i la gestió del DOGC, i es va dictar en desplegament de la Llei 2/2007, de 5 de juny, del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, la qual va dotar de validesa jurídica l'edició digital del Diari Oficial.

Aquesta regulació conflueix en la línia que s'ha encetat els darrers anys, en què l'anomenada administració electrònica ha experimentat un avenç al qual no és aliena l'activitat de l'entitat gestora del DOGC. N'és una bona mostra, per exemple, la Llei 29/2010, de 3 d'agost, de l'ús de mitjans electrònics al sector públic de Catalunya, la qual va desplegar les bases que estableix la Llei estatal 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, amb la finalitat d'avançar en el reconeixement de l'ús de mitjans electrònics en el context de la relació entre el sector públic català i la ciutadania.

Així mateix, en l'àmbit concret de l'Administració de la Generalitat de Catalunya també és aplicable el Decret 56/2009, de 7 d'abril, per a l'impuls i el desenvolupament dels mitjans electrònics a l'Administració de la Generalitat. Aquesta norma té com a una de les seves finalitats que el fet que l'Administració de la Generalitat de Catalunya i els ens que la integren facin un ús intensiu dels mitjans electrònics contribueixi de manera favorable al desenvolupament de la societat de la informació a Catalunya per part de les ciutadanes i els ciutadans.

En l'àmbit concret del DOGC, el pas cap a l'ús de les tecnologies de la informació...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR