ORDRE ECF/368/2008, de 2 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de les subvencions d'estalvi i eficiència energètica en règim de concurrència competitiva, en el marc del Programa d'Estalvi i Eficiència Energètica, i s'obre la convocatòria per a l'any 2008.

SecciónDisposicions Generals
EmisorInstitut Català D'Energia
Rango de LeyOrdre

BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">

ORDRE ECF/368/2008, de 2 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de les subvencions d'estalvi i eficiència energètica en règim de concurrència competitiva, en el marc del Programa d'Estalvi i Eficiència Energètica, i s'obre la convocatòria per a l'any 2008. Antecedents Diversos factors han provocat un notable increment del consum d'energia els darrers anys, entre els quals hi ha nous hàbits socials i culturals que s'han desenvolupat com a conseqüència del creixement econòmic del país i la millora del poder adquisitiu dels seus ciutadans. També el model de creixement ha fet que el consum energètic creixés amb índexs superiors al creixement econòmic. El consum d'energia no renovable té repercussions molt negatives en diversos aspectes, com ara la reducció progressiva de les reserves o l'impacte ambiental. El seu progressiu encariment provoca l'augment del dèficit de la balança comercial del país, la reducció de la competitivitat de les empreses, l'augment de la inflació, etc. Cal promoure un sistema energètic amb una aportació de recursos renovables més important i també cal promoure un ús més racional i eficient dels recursos energètics. En el futur immediat, l'energia serà un producte cada cop més costós. Només millorant de manera significativa l'eficiència energètica de les màquines i dels edificis i adoptant nous hàbits de consum més racionals podrà enfrontar-se millor aquest futur. En aquest sentit, el suport a les inversions en eficiència energètica ha de ser una prioritat de l'Administració Pública. L'Institut Català d'Energia (ICAEN) del Departament d'Economia i Finances té assignada l'execució de les activitats que emanen de la política energètica de la Generalitat de Catalunya i del Pla de l'Energia de Catalunya 2006-2015 (PEC). L'Estratègia d'Eficiència Energètica del PEC es coordina amb l'Estrategia de Ahorro y Eficiencia Energética en España 2004-2012 (E4). Per això, el 17 d'abril de 2008 es va formalitzar un conveni de col·laboració entre l'Instituto para la Diversificación y Ahorro de Energía (IDAE) del Govern espanyol i l'Institut Català d'Energia (ICAEN), per a la definició i la posada en pràctica de les actuacions previstes al Pla d'Acció 2008-2012 de l'E4 (PAE4+) a Catalunya. En el Conveni s'identifiquen diverses actuacions que, junt amb altres d'específiques de l'Estratègia del PEC, requereixen el suport públic per a la seva implementació o extensió. Vista la Llei 16/2007, de 21 de desembre, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2008 de l'ICAEN, i d'acord amb el que estableixen els articles 87 i següents del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i l'Ordre d'1 d'octubre de 1997, sobre tramitació, justificació i control d'ajuts de subvencions; Vist l'Acord del Govern de la Generalitat de Catalunya de data 15 d'abril de 2008, pel qual s'aprova l'expedient de despesa plurianual que dóna cobertura a aquesta convocatòria i un cop informada la Comissió de Cooperació Local de Catalunya; Vist l'informe favorable emès per l'Assessoria Jurídica del Departament d'Economia i Finances a proposta de l'Institut Català d'Energia, i en ús de les atribucions que em són conferides, Ordeno: Article 1 Objecte Aquesta Ordre té per objecte aprovar les bases reguladores per subvencionar en règim de concurrència competitiva la realització d'actuacions en matèria d'estalvi i eficiència energètica i obrir la convocatòria per l'any 2008. Article 2 Convocatòries 2.1 En funció de les disponibilitats pressupostàries i per Ordre del conseller d'Economia i Finances, es publica al DOGC la convocatòria per a la presentació de sol·licituds per a l'obtenció dels ajuts previstos en aquesta Ordre, la qual contindrà les determinacions establertes per la normativa d'aplicació. 2.2 A mesura que es produeixin renúncies o revocacions de les subvencions, i en el supòsit que un cop resolta la convocatòria s'hagi esgotat l'import màxim destinat per aquest exercici a les accions regulades en aquesta Ordre, es podran assignar nous atorgaments als projectes que no van arribar a obtenir subvenció i que, atesa la puntuació de la sol·licitud de subvenció, mantenien una posició immediatament posterior a la dels projectes subvencionats, sempre que aquests projectes es puguin realitzar en els terminis establerts per aquesta Ordre. Article 3 Objecte, despeses subvencionables i quantia dels ajuts 3.1 Són objecte de l'atorgament d'aquests ajuts els projectes i les actuacions, realitzades dins el territori català, que es puguin integrar en algun dels apartats d'aquest article i que el termini d'execució de les inversions sigui des de l'u de gener del 2008 fins al 30 de setembre de 2009. En el cas de la línia c) d'aquest article, el termini d'execució serà des de la data de publicació de l'Ordre en el DOGC fins al 30 de setembre de 2011. a) Inversions en tecnologies de millora de l'eficiència energètica dutes a terme per companyies de serveis energètics. b) Inversions en tecnologies de millora de l'eficiència energètica en instal·lacions de procés industrial. c) Actuacions singulars amb tecnologies eficients emergents. d) Millora de l'eficiència energètica de l'equipament específic del sector terciari i dels tallers mecànics del transport. e) Promoció de sistemes de bicicleta pública. f) Plans de mobilitat urbana energèticament eficient. g) Incorporació de tecnologies de gestió energètica en flotes de transport per carretera, ja siguin de viatgers o de mercaderies. 3.2 Les despeses subvencionables faran referència a les tecnologies o conceptes següents: a) Inversions en tecnologies de millora de l'eficiència energètica dutes a terme per companyies de serveis energètics. Totes les que redueixin el consum específic d'energia en transformació o generació de calor o fred útil d'instal·lacions en règim de gestió o propietat externa al centre de consum. b) Inversions en tecnologies de millora de l'eficiència energètica en instal·lacions de procés industrial. Totes les que redueixin el consum específic d'energia en el procés de fabricació. c) Actuacions singulars amb tecnologies eficients emergents. Inversions en tecnologies de caràcter generalitzable i innovador que redueixin el consum específic d'energia. d) Millora de l'eficiència energètica de l'equipament específic del sector terciari i dels tallers mecànics del transport. Substitució o millora dels equipaments actuals per equipaments d'alta eficiència energètica, exceptuant els inclosos en altres línies de subvenció de l'ICAEN com a vehicles de l'empresa, la climatització, l'enllumenat interior o exterior, la generació d'aigua calenta sanitària, etc. e) Promoció de sistemes de bicicleta pública. Disseny i posada en funcionament de sistemes de bicicletes públiques, preferiblement en ciutats que estiguin entre 50.000 i 300.000 habitants. f) Plans de mobilitat urbana energèticament eficient. Estudis, projectes i experiències pilot referents a estratègies de mobilitat sostenible d'àmbit municipal. g) Incorporació de tecnologies de gestió energètica en flotes de transport per carretera, ja siguin de viatgers o de mercaderies. Inversions en l'adquisició de sistemes tecnològics o altres aplicacions que ajudin a millorar l'eficiència energètica de flotes de transport per carretera, ja siguin de viatgers o de mercaderies i contribueixin a reduir la despesa en carburant. De forma orientativa, però no limitant, són subvencionables les tecnologies següents: Sistemes telemàtics de gestió de flotes de transport. Programari o maquinari per a la planificació i control de rutes i desplaçaments. Sistemes tecnològics de millora en la gestió del combustible on es podria incloure sistemes de millora del condicionament tèrmic de cabines sense necessitat de tenir el motor engegat. Sistemes tecnològics de gestió de càrrega i descàrrega. 3.3 Les subvencions dins d'aquesta línia podran rebre un màxim de 300.000 . per sol·licitant. La quantia adjudicada dependrà dels criteris de valoració indicats a l'annex corresponent d'aquesta Ordre. La quantia màxima dels ajuts per als diferents apartats serà la següent: a) Inversions en tecnologies de millora de l'eficiència energètica dutes a terme per companyies de serveis energètics. Fins al 40% del cost elegible de la reconversió i inversió en eficiència energètica de les instal·lacions. En el cas que la companyia sigui una PIME, el tipus màxim podrà arribar al 50%. b) Inversions en tecnologies de millora de l'eficiència energètica en instal·lacions de procés industrial. Fins al 22% del cost elegible. c) Actuacions singulars amb tecnologies eficients emergents. Fins al 40% del cost elegible en la implantació de la tecnologia eficient emergent. En el cas que l'empresa sigui una PIME, aquesta quantia màxima podrà ser de fins al 50%. d) Millora de l'eficiència energètica de l'equipament específic del sector terciari i dels tallers mecànics del transport. Fins al 22% del cost elegible. e) Promoció de sistemes de bicicleta pública. Fins a 200.000 . per municipi. f) Plans de mobilitat urbana energèticament eficient. Fins al 60% del cost de l'estudi. El 40% restant haurà d'ésser assumit per l'Ajuntament o l'òrgan de l'Administració competent en l'estudi. El barem per obtenir la quantitat màxima dels ajuts és el següent: Si el nombre d'habitants està entre 30.000 i 50.000 habitants, el valor màxim net atorgable serà de 100.000 euros. Si el nombre d'habitants està...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR