ORDRE BSF/26/2012, de 15 febrer, per la qual s'aproven les bases i s'obre la convocatòria per a la concessió dels ajuts del Programa d'atenció social a les persones amb discapacitat per a l'any 2012.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Benestar Social i Família
Rango de LeyOrdre

Atesa la Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials, així com el Decret 284/1996, de 23 de juliol, de regulació del sistema català de serveis socials, modificat pel Decret 176/2000, de 15 de maig;

Atesa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu reglament de desplegament, aprovat pel Reial decret 887/2006, que pel seu caràcter bàsic tenen afectacions sobre les normes reguladores de bases de les subvencions elaborades per l’Administració de la Generalitat de Catalunya;

Atesa la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, així com el Reial decret 174/2011, d’11 de febrer, pel qual s’aprova el barem de valoració de la situació de dependència;

Atesos el Decret 24/1998, de 4 de febrer, pel qual es regula el Programa d’ajuts d’atenció social a persones amb discapacitat;

Atès el Decret 142/2010, d’11 d’octubre, pel qual s’aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011;

Atesos la Llei 18/2003, de 4 de juliol, de suport a les famílies, que configura l’atenció precoç com a servei de caràcter universal i gratuït per als infants fins als sis anys, i el Decret 261/2003, de 21 d’octubre, pel qual es regulen els serveis d’atenció precoç, i d’acord amb la línia d’actuació impulsada per aquest Govern per incrementar la protecció a les famílies amb infants nascuts amb danys que requereixen atencions especials;

Ates el Decret 419/2011, de 20 de desembre, pel qual s’estableixen els criteris d’aplicació de la pròrroga del pressupost de la Generalitat de Catalunya per al 2011 i el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya;

Atesos el Decret 200/2010, de 27 de desembre, de creació, denominació i determinació de l’àmbit de competències dels departaments de l’Administració de la Generalitat de Catalunya; i el Decret 332/2011, de 3 de maig, de reestructuració del Departament de Benestar Social i Família, i la resta de reglaments de reestructuració vigents;

D’acord amb l’informe del Consell General de Serveis Socials, i en ús de les facultats que m’atorga la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern,

Ordeno:

Article 1

Objecte

S’aproven les bases que han de regir la concessió dels ajuts del Programa d’atenció social a les persones amb discapacitat per al 2012, que es detallen a l’annex 1 d’aquesta Ordre, i s’obre la convocatòria.

Article 2

Partida pressupostària i quantia

2.1 La partida pressupostària amb càrrec a la qual s’imputaran els ajuts corresponents és 5000 D/480000100/315K.

2.2 La quantia màxima inicialment disponible és de 13.800.000,00 euros.

2.3 El crèdit inicialment disponible es podrà modificar d’acord amb la normativa vigent.

Article 3

Sol·licituds i terminis de presentació

3.1 Les sol·licituds s’han de presentar en el formulari de sol·licitud que es facilitarà a les dependències del Departament de Benestar Social i Família esmentades a l’annex 2 d’aquesta Ordre o a través d’Internet al web del Departament (www.gencat.cat/benestarsocialifamilia/formularis).

3.2 Les sol·licituds, degudament emplenades, han d’anar acompanyades amb els documents que s’indiquen a l’annex 1 (base 4) per acreditar el compliment dels requisits, i s’han de presentar a les dependències del Departament de Benestar Social i Família, sens perjudici del que disposa l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

3.3 L’acreditació de les condicions exigides no serà necessària per a la persona sol·licitant que l’hagi efectuada anteriorment a qualsevol òrgan o dependència del Departament de Benestar Social i Família, sempre que no hagi transcorregut més de cinc anys des de la presentació i les dades no hagin experimentat cap modificació. En aquest cas, l’aportació podrà ser substituïda per una declaració de la persona sol·licitant, que s’inclou a l’imprès de sol·licitud, amb la qual s’acrediti que no s’han produït modificacions en les dades que consten en la documentació presentada. S’hi ha d’especificar l’expedient per al qual es va aportar la documentació esmentada.

3.4 El termini de presentació de sol·licituds i de la documentació necessària és de tres mesos a comptar des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta Ordre al DOGC.

Article 4

Tramitació i resolució

4.1 La tramitació de les sol·licituds presentades correspon als Serveis d’Atenció a les Persones dels Serveis Territorials a Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona i al Servei de Coordinació Territorial dels Serveis Territorials a les Terres de l’Ebre del Departament de Benestar Social i Família corresponents al domicili de la persona sol·licitant.

La resolució serà dictada per les persones responsables dels Serveis d’Atenció a les Persones dels Serveis Territorials a Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona i del Servei de Coordinació Territorial dels Serveis Territorials de les Terres de l’Ebre, d’acord amb el Decret 332/2011, de 3 de maig, de reestructuració del Departament de Benestar Social i Família.

4.2 El termini màxim per emetre i notificar la resolució, degudament motivada, és de tres mesos a partir de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

4.3 Transcorregut el termini establert a l’apartat anterior sense que s’hagi notificat una resolució expressa, les persones interessades poden entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu, sens perjudici de l’obligació de l’administració de dictar la resolució expressa pertinent.

4.4 La resolució es notificarà a les persones interessades per correu certificat. Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada davant el mateix òrgan que la dicta o davant la persona titular de la Direcció General de l’ICASS d’acord amb el Decret 332/2011, de 3 de maig, de reestructuració del Departament de Benestar Social i Família, en els termes que disposen l’article 114 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Disposicions finals

—1 Es faculta a la persona titular de la Direcció General de l’ICASS perquè prengui les mesures necessàries per a l’aplicació d’aquesta disposició.

—2 Aquesta Ordre entra en vigor l’endemà de la seva publicació al DOGC.

Barcelona, 15 de febrer de 2012

Josep Lluís Cleries i Gonzàlez

Conseller de Benestar Social i Família

Annex 1

Bases per a la concessió d’ajuts del Programa d’atenció social a les persones amb discapacitat per a l’any 2012

—1 Objecte

Aquest Programa té per objecte facilitar els ajuts econòmics necessaris per al desenvolupament de l’autonomia personal de les persones amb discapacitat, física, psíquica o sensorial amb mesures compensatòries per tal de millorar la seva qualitat de vida i fomentar la seva integració social.

—2 Persones beneficiàries

Podran ser beneficiàries les persones que tinguin reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33% i que compleixin les condicions i els requisits que s’especifiquen en aquestes bases.

—3 Requisits d’accés

  1. Acreditar la residència legal i domicili a Catalunya durant cinc anys, dos dels quals han de ser immediatament anteriors a la data de presentació del formulari de sol·licitud, llevat de les persones que tenen reconeguda la condició de persones catalanes retornades, a les quals no s’exigeix el període mínim de residència, d’acord amb el que disposa la Llei 25/2002, de 25 de novembre, de mesures de suport al retorn dels catalans emigrats i els seus descendents, i de segona modificació de la Llei 18/1996.

    El requisit de residència legal quedarà acreditat sempre que la persona interessada tingui la condició de resident. Als efectes de residència legal a Catalunya, la residencia continuada no es considerarà interrompuda per absències inferiors a 90 dies l’any.

    Les persones que no tinguin nacionalitat espanyola, o no siguin ciutadans nacionals d’algun dels altres dels estats membres de la Unió Europea, han d’acreditar la residència mitjançant l’autorització per residir expedida per l’Administració General de l’Estat.

  2. Tenir reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33% o, en tot cas, haver presentat la sol·licitud de valoració o de revisió del grau de discapacitat abans de la publicació d’aquesta Ordre de convocatòria.

    En cas de menors de quatre anys, cal que tinguin retard en el desenvolupament maduratiu, l’evolució del qual pugui ocasionar una discapacitat residual segons els criteris dels serveis de valoració i orientació.

    Si la persona beneficiària té 65 anys o més, cal acreditar que la condició de persona amb discapacitat es va instaurar abans de complir els 65 anys.

  3. En el cas de prestació per a transport per assistir l’atenció precoç, aquest límit queda establert en 6 anys.

  4. No poder-se beneficiar d’ajuts i prestacions econòmics de la mateixa naturalesa, abast i finalitat provinents d’entitats públiques o privades.

  5. Trobar-se en situació de necessitat d’acord amb el que s’estableixi en aquestes bases.

  6. Complir les condicions específiques d’accés i altres condicions exigides per a cada tipus de prestació que s’estableix en aquestes bases.

    —4 Documentació acreditativa

    Documentació general:

    4.1 Dades personals i administratives.

  7. Fotocòpia compulsada, o bé original i fotocòpia, del document identificador de la persona amb discapacitat sol·licitant (DNI/NIF o NIE o passaport vigent).

    No caldrà aporta-la en el cas que s’autoritzi el Departament de Benestar Social i Família per fer les consultes pertinents davant l’organisme corresponent.

  8. En el cas de tractar-se de majors d’edat amb incapacitació legal, fotocòpia compulsada, o bé original i fotocòpia, de la sentencia d’incapacitació i nomenament de tutor.

  9. En el...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR