RESOLUCIÓ ENS/57/2012, de 23 de gener, sobre el procediment per obtenir l'acreditació de directiu professional docent.

SecciónCàrrecs i Personal
EmisorDepartament D'Ensenyament
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

ENS/57/2012, de 23 de gener, sobre el procediment per obtenir l'acreditació de directiu professional docent.

L'article 116 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació, encarrega al Govern l'establiment d'un règim jurídic específic del personal directiu docent, els criteris i el procediment per a determinar la condició de personal directiu professional dels funcionaris que ocupen o han ocupat la direcció d'un centre educatiu i els efectes que ha de tenir sobre la carrera professional d'aquests funcionaris.

Els articles 34 a 36 del Decret 155/2010, de 2 de novembre, de la direcció dels centres educatius públics i del personal directiu professional docent, regulen el procediment per a obtenir l'acreditació de personal directiu professional docent, mitjançant convocatòria pública del Departament d'Ensenyament, en què hi podran participar tots els candidats que compleixin els requisits per fer-ho.

Cal, per tant, dur a terme la primera convocatòria per a l'obtenció de l'acreditació de personal directiu professional docent, en compliment de l'esmentat Decret 155/2010, de 2 de novembre.

A proposta de les direccions generals de Centres Públics i de Professorat i de Personal de Centres Públics,

Resolc:

—1 Establir el procediment per obtenir l'acreditació de directiu professional docent que té l'objecte, requisits i efectes següents:

Objecte:els processos d'obtenció de l'acreditació de directiu professional docent han de garantir la formació, capacitat, habilitats i, si s'escau, experiència dels candidats per a l'exercici de la direcció professional de centres educatius públics, atenent criteris d'idoneïtat per a la funció directiva i garantint la publicitat i la concurrència.

Requisits:per obtenir l'acreditació de directiu professional docent, les persones aspirants han d'haver ocupat la direcció d'un centre educatiu públic, amb almenys un període ordinari de mandat, amb avaluació positiva i superar el procés selectiu, regulat en aquesta convocatòria pública, mitjançant la proposta de declaració o denegació motivada de l'aptitud de cada candidat per l'òrgan tècnic de valoració previst a l'article 36 del Decret 155/2010, de 2 de novembre.

Efectes: la possessió de l'acreditació de directiu professional docent no tindrà cap repercussió econòmica per a l'aspirant seleccionat. No obstant això, sí que es valora com a mèrit d'acord amb el que s'estableix als articles 38.2 i 42.3 del Decret 155/2010, de 2 de novembre.

—2 La primera convocatòria es regeix per les seves bases, que s'inclouen a l'annex.

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la seva publicació al DOGC, de conformitat amb el que preveu l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Així mateix, poden interposar potestativament recurs de reposició, previ al recurs contenciós administratiu, davant la consellera d'Ensenyament en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació al DOGC, segons el que disposen l'article 77 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Barcelona, 23 de gener de 2012

Irene Rigau i Oliver

Consellera d'Ensenyament

Annex

Índex

Annex 1. Bases de la convocatòria:

  1. Nombre màxim d'acreditacions objecte d'aquesta convocatòria.

  2. Requisits dels candidats i data del compliment.

  3. Sol·licituds i termini de presentació.

    3.1 Presentació de sol·licituds i al·legació de mèrits i coneixements específics.

    3.2 Declaració de complir els requisits del procediment.

    3.3 Presentació de documentació acreditativa dels requisits.

    3.4 Termini de presentació de sol·licituds i de la declaració de mèrits i coneixements específics.

  4. Admissió d'aspirants.

    4.1 Llista d'admesos i exclosos.

    4.2 Termini de reclamacions contra la llista provisional.

    4.3 Estimació o desestimació de les reclamacions en la resolució definitiva d'admesos i exclosos.

  5. Òrgan tècnic de valoració.

    5.1 Composició.

    5.2 Secretari de l'òrgan tècnic de valoració.

    5.3 Abstenció i recusació.

    5.4 Funcions de l'òrgan tècnic de valoració.

    5.5 Criteris de valoració.

    5.6 Procediment d'actuació.

    5.7 Nombre màxim d'acreditacions.

  6. Procediment de valoració.

    6.1 Inici i desenvolupament del procediment selectiu.

    6.1.1 Data, hora i lloc on es realitzaran les proves.

    6.2 Prova de coneixements del marc institucional i de les funcions pròpies del directiu professional docent.

    6.3 Treball escrit sobre el projecte de direcció i entrevista amb l'òrgan tècnic.

    6.4 Al·legació i acreditació de mèrits i coneixements específics.

    6.4.1 Valoració de l'experiència professional prèvia.

    6.4.2 Valoració dels mèrits corresponents als coneixements per exercir la direcció de centres públics.

    6.5 Qualificació per l'òrgan tècnic.

    6.6 Recuperació de la documentació presentada per justificar els mèrits.

  7. Propostes d'aptitud de cada candidat que ha superat el procediment.

  8. Reconeixement de l'acreditació de directiu professional docent.

    Annex 2. Criteris de valoració del perfil de competències professionals.

    Annex 3. Competències relacionades amb les funcions i atribucions de la direcció: valoració dels coneixements i projecte de direcció.

    Annex 4. Comportaments associats.

    Annex 5. Puntuació de l'experiència directiva addicional.

    Annex 6. Cursos de formació directiva, mestratges i homologacions.

    Annex 1

    Bases de la convocatòria

    —1 Nombre màxim d'acreditacions objecte d'aquesta convocatòria

    El nombre màxim de candidats que podrà proposar l'òrgan tècnic de valoració per obtenir l'acreditació de directiu professional docent és de 80.

    —2 Requisits dels candidats i data del compliment

    Per tal de ser admès al procediment d'acreditació de directiu professional docent, els candidats hauran de reunir els requisits següents:

    1. Ser funcionari de carrera de qualsevol des cossos de la funció pública docent i estar prestant serveis en un centre públic del Departament d'Ensenyament.

    2. Estar subjecte al règim funcionarial de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, dins l'àmbit d'aplicació del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre.

      No reuneixen aquest requisit de participació els funcionaris dependents d'altres administracions educatives que prestin serveis temporalment, en règim de comissió de serveis, en centres dependents del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

    3. Haver ocupat la direcció d'un centre educatiu públic, amb almenys un període ordinari de mandat, amb avaluació positiva.

      Els requisits esmentats en aquesta base s'han de complir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria i mantenir-se fins al moment de l'acreditació de directiu professional docent pel Departament d'Ensenyament.

      —3 Sol·licituds i termini de presentació

      3.1 Presentació de sol·licituds i al·legació de mèrits i coneixements específics.

      Els qui desitgin prendre part en aquest procediment selectiu hauran d'adreçar una sol·licitud i una declaració de mèrits i coneixements específics al director general de Professorat i Personal de Centres Públics.

      A través de la pàgina d'Internet del Departament d'Ensenyament: http://educacio.gencat.cat/portaldecentre els aspirants tindran a la seva disposició la sol·licitud que hauran de formalitzar mitjançant procediment telemàtic.

      L'aspirant, una vegada realitzada la presentació telemàtica, es podrà imprimir un document on constin, entre altres dades, el número de sol·licitud, la data i l'hora de presentació, la identificació del sol·licitant, la identificació de l'òrgan al qual s'adreça la sol·licitud i si consta informada en el registre informàtic de personal del Departament d'Ensenyament l'acreditació dels requisits de participació o bé si aquesta acreditació està pendent de validar. Aquest document és el que servirà a l'aspirant de resguard de la presentació telemàtica de la sol·licitud.

      De la mateixa manera també es considerarà presentada davant l'Administració la sol·licitud en paper que es presenti en qualsevol dels llocs que preveu l'article 25 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

      Així mateix els aspirants també hauran de presentar la declaració de mèrits i coneixements específics, però sense adjuntar la documentació justificativa dels seus mèrits. Aquest document el podran obtenir a través de la pàgina d'Internet del Departament d'Ensenyament http://educacio.gencat.cat/portaldecentre o als serveis territorials del Departament d'Ensenyament o al Consorci d'Educació de Barcelona.

      La declaració de mèrits i coneixements específics es podrà presentar al registre del Departament d'Ensenyament, dels serveis territorials, de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de Girona, del Consorci d'Educació de Barcelona i en qualsevol de les dependències a què es refereix l'article 25 de la Llei 26/2010, dins del termini establert.

      En el cas que s'opti per presentar la declaració de mèrits i coneixements específics en una oficina de correus, es farà en un sobre obert per tal que sigui n datada i segellada pel personal de correus abans de ser certificada.

      3.2 Declaració de complir els requisits del procediment.

      Els aspirants hauran de declarar a la mateixa sol·licitud que reuneixen els requisits exigits a la base 2 d'aquesta convocatòria.

      3.3 Presentació de documentació acreditativa dels requisits.

      Els aspirants en el resguard de la presentació telemàtica de la sol·licitud dels quals consti que tenen informats els requisits de participació en el registre informàtic de personal del Departament...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR