DECRET 117/1984, de 17 d'abril, sobre ordenació de l'Educació Especial per a la seva integració en el sistema educatiu ordinari.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyDecret

La Llei 13/1982, de 7 d'abril, d'Integració Social dels Minusvàlids, en el seu Títol VI, Secció 3a. (articles 23 al 31), en compliment de l'article 49 de la Constitució, estableix una sèrie de directrius que responen plenament als principis inspiradors del Pla Nacional d'Educació Especial de l'any 1978, i que foren recollits i desenvolupats en la Circular de 4 de setembre de 1981, de la Secretaria General del Departament d'Ensenyament, que establia els criteris d'actuació en el camp de l'Educació Especial.

Aquests principis es fonamenten en la consideració de l'educació com un bé al qual tots els ciutadans, sense cap mena d'excepció, tenen dret, tal com manifesta l'article 27 de la Constitució; en el reconeixement de l'educabilitat de tota persona i el seu dret a ser valorada i exigida segons les seves capacitats, així com en el dret a rebre la resposta adequada a les seves necessitats educatives dins el sistema escolar ordinari i en el sí de la pròpia comunitat.

De conformitat amb aquests principis, en compliment del mandat constitucional al·ludit, i d'allò que es disposa al Títol VI, Secció 3a., Disposició addicional 2a. i Disposició final 7a. de la Llei 13/1982, de 7 d'abril, al Reial Decret 2639/1982 de 15 d'octubre i a l'Ordre del Departament d'Ensenyament de 20 de maig de 1983, a proposta del Conseller d'Ensenyament i d'acord amb el Consell Executiu,

Decreto:

Article primer

- Es consideren subjectes d'Educació

Especial tots aquells infants, adolescents o adults que, ja sigui temporalment o de forma permanent, precisin d'una ajuda pedagògica especial per tal d'assolir convenientment el màxim nivell educatiu d'acord amb llurs capacitats.

Article segon

- Als efectes d'aquest Decret, l'Educació

Especial es concreta en tots aquells mitjans d'ordre personal, tècnic i material posats a disposició dels diferents nivells educatius del sistema escolar ordinari, perquè aquest doni ple compliment al dret constitucional d'aquests ciutadans a l'educació.

Article tercer

- L'Educació Especial, com a modalitat

educativa, s'ordenarà d'acord amb els següents principis:

- Normalització. Les persones disminuïdes utilitzaran, llevat de casos excepcionals, els serveis i recursos ordinaris de la comunitat.

- Integració. Tots els alumnes disminuïts rebran l'educació que requereixin, preferentment en el marc del sistema educatiu ordinari. El criteri integrador serà flexible i dinàmic en funció de l'evolució de l'alumne, aplicant-se de forma que permeti el màxim desenvolupament de les seves...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR