ORDRE ARP/38/2020, de 8 d'abril, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts de minimis destinats al sector pesquer i aqüícola afectat pel temporal Glòria el gener de 2020.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació
Rango de LeyOrdre

Entre els dies 20 i 23 de gener de 2020, va tenir lloc el temporal Glòria, que va causar múltiples destrosses i danys al sector pesquer i aqüícola del territori català i ha afectat greument la seva capacitat productiva.

L'Acord de Govern de 4 de febrer de 2020 estableix mesures urgents per pal·liar els danys ocasionats pel temporal Glòria i, concretament, aprova la utilització del Fons de Contingència per part del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació per pal·liar els efectes del temporal esmentat.

Per tot l'exposat, es considera necessari establir un ajut adreçat a recuperar la capacitat productiva del sector pesquer i aqüícola afectat pel temporal.

El règim d'aquests ajuts és el que estableix el Reglament (UE) 717/2014 de la Comissió, de 27 de juny, sobre l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis en el sector de la pesca i l'aqüicultura (DOUE L-190/45, de 28.6.2014).

Conseqüentment, valorada la conveniència de donar suport al sector pesquer i aqüícola afectat pel temporal Glòria per a la restitució del seu potencial productiu, d'acord amb l'article 92 del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, a proposta de la Direcció General de Pesca i Afers Marítims i en ús de les atribucions que m'han estat conferides,

Ordeno:

Article 1

Aprovar les bases reguladores dels ajuts destinats al sector pesquer i aqüícola afectat pel temporal Glòria per garantir la seva capacitat productiva, que es publiquen a l'annex 1 d'aquesta Ordre.

Article 2

Aprovar el procediment de participació per mitjans telemàtics en la convocatòria pública dels ajuts regulats en les bases reguladores aprovades en l'article 1, el qual consta en l'annex 2 d'aquesta Ordre.

Disposició final

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació en el Diari Oficial de la General de Catalunya (DOGC).

.Barcelona, 8 d'abril de 2020

Teresa Jordà i Roura

Consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació

Annex 1

Bases reguladores

1 Objecte dels ajuts

L'objecte dels ajuts que estableix l'Ordre és subvencionar les despeses realitzades per a la recuperació del potencial productiu del sector pesquer i aqüícola per garantir-ne la viabilitat, i la reparació i restauració de les infraestructures i equipaments afectats pel temporal Glòria entre els dies 20 i 23 de gener de 2020 (d'ara endavant, temporal Glòria).

  1. Persones beneficiàries

    Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les empreses aqüícoles amb una concessió aqüícola ubicada a Catalunya i els/les propietaris/àries i/o armadors/es d'embarcacions pesqueres amb port base a Catalunya que hagin patit danys causats pel temporal Glòria.

  2. Requisits i incompatibilitats

    3.1 Per obtenir la condició de beneficiàries de les subvencions, les persones sol·licitants han de complir des del moment de presentació de la sol·licitud els requisits i les condicions generals establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els següents:

    1. Les persones beneficiàries d'aquests ajuts han d'estar al corrent de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social i/o no tenir deutes amb la Generalitat de Catalunya. En el cas que es tracti d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sense personalitat jurídica, cadascuna de les persones integrants de l'agrupació en qüestió haurà de complir aquestes condicions d'admissibilitat.

    2. El compte on s'ha d'ingressar l'import de l'ajut inclòs en l'imprès de sol·licitud ha de pertànyer a la persona beneficiària de l'ajut.

    3. Presentar declaració sobre si s'han demanat i/o s'han obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat, fent constar la relació detallada amb l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda. En cas d'haver rebut ajuts de minimis en l'exercici fiscal actual i en els dos exercicis fiscals anteriors, l'ajut global de minimis que hagi rebut no supera els límits establerts.

    4. En cas d'empreses amb 50 o més treballadors, complir la quota legal de reserva de llocs de treball en la plantilla de l'empresa prevista a l'article 42.1 del text refós de la Llei general de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, o les mesures alternatives de caràcter excepcional previstes pel Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, i pel Decret 86/2015, de 2 de juny.

    5. En cas d'empreses de plantilla igual o superior a 25 persones, disposar de mitjans per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, i per intervenir-hi als seus centres de treball d'acord amb els agents socials, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.

    6. No tenir la consideració d'empresa en situació de crisi, d'acord amb la definició continguda en les directrius comunitàries sobre ajuts estatals de salvament i de reestructuració d'empreses en crisi (DOUE 2014/C 249/01, de 31.7.2014).

    7. Quan es tracti de persones físiques empresàries, estar donada d'alta en el cens de l'Impost sobre Activitats Econòmiques en aquells supòsits en què sigui obligatori.

    8. En cas de comptar amb centres laborals, complir la normativa de política lingüística fent constar, com a mínim en català, els rètols i les informacions de caràcter fix que continguin text que han de figurar a l'interior dels centres laborals adreçats a les persones que hi treballen.

    9. En cas de comptar amb centres i establiments oberts al públic, complir la normativa de política lingüística atenent els consumidors en qualsevol de les llengües oficials de Catalunya i redactant, com a mínim en català, la senyalització i els cartells d'informació general de caràcter fix i els documents d'oferta de serveis per a les persones usuàries i consumidores dels establiments oberts al públic.

    10. En cas d'agrupació de persones físiques o jurídiques, aquesta agrupació no es podrà dissoldre fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció que preveuen l'article 100.4 del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i l'article 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

    11. En el cas d'empreses i entitats, no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere. En el cas d'empreses de més de 150 treballadors, a més, cal disposar d'un pla d'igualtat entre dones i homes d'acord amb la Llei 17/2015, de 21 de juliol.

    12. Les persones sol·licitants d'aquests ajuts s'han d'adherir al codi ètic que figura com a annex 3.

    3.2 Pel que fa a la concurrència amb altres ajuts, i sense perjudici del límit quantitatiu que disposa l'article 3 del Reglament (UE) 717/2014, el règim d'acumulació amb altres ajuts de minimis es regeix per l'article 5 del reglament esmentat. Els ajuts que estableix aquesta Ordre es podran acumular a d'altres ajuts públics per les mateixes despeses subvencionables, sempre que aquesta acumulació no doni lloc a una intensitat superior a l'establerta per a les circumstàncies concretes de cada cas per la normativa comunitària.

    3.3. Quan es tracti d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sense personalitat jurídica, s'han de fer constar expressament, tant en formalitzar la sol·licitud com en la resolució o en l'acord de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació i l'import de la subvenció que ha d'aplicar cadascun, els quals també tenen la consideració de persones beneficiàries.

  3. Tipus i quantia dels ajuts

    4.1 En el cas de les empreses aqüícoles, els ajuts consisteixen en:

    4.1.1 Un ajut per a les despeses de realització d'actuacions per a la restitució del potencial productiu per les tipologies de despeses següents:

    1. Fins a un màxim del 100% de despeses pel subministrament de les infraestructures, els equipaments i les instal·lacions productives.

    2. Fins al 20% de les despeses efectuades en el punt a) en concepte de costos de personal per a la realització de les inversions.

      4.1.2 Compensació de les càrregues financeres per operacions de finançament amb l'Institut Català de Finances (ICF), en el marc de l'Ordre AAM/76/2015, de 10 d'abril, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts de minimis en forma de garantia per al finançament de les empreses agràries, agroalimentàries, forestals i del sector de la pesca i l'aqüicultura, s'obre la convocatòria corresponent i es deroga l'Ordre AAM/146/2014, de 9 de maig (DOGC 6852, de 16.4.2015), dins la línia ICF de situacions d'emergència de l'agricultura, per a projectes d'inversió per atendre la recuperació de l'activitat de les empreses aqüícoles que hagin resultat afectades pel temporal Glòria. Les característiques dels préstecs són les següents:

    3. Import mínim: 5.000 euros.

    4. Import màxim: 281.250 euros.

    5. Termini: fins a deu anys, amb fins a 2 anys de carència inclosos.

    6. Garanties: com a complement a la garantia del DARP, es podran sol·licitar garanties addicionals de fins al 20% del nominal.

    7. Desemborsament: a la data de formalització.

    8. Amortització: el préstec s'amortitzarà linealment per mesos vençuts.

    9. En cas d'amortització anticipada, es cobraran els costos de ruptura destinats a la cancel·lació del swap .

    10. Tipus d'interès: l'interès dels préstecs serà fix del 3,75%, i sobre aquest tipus d'interès s'aplicarà una bonificació màxima del 100% del tipus esmentat. L'import bonificat concret escaient s'especificarà en la resolució d'atorgament de l'ajut corresponent.

    11. Assumpció de risc fins al 80%.

    12. Comissions d'obertura: màxim del 0,5%.

    13. Comissions d'amortització total o parcial: màxim del 0,50% + costos de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR