ORDRE ECO/295/2015, de 18 de setembre, per la qual s'aprova l'aplicació del Tramitador electrònic d'expedients de contractació (TEEC).
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | DEPARTAMENT D'ECONOMIA I CONEIXEMENT |
Rango de Ley | Ordre |
Les noves directives comunitàries en matèria de contractació pública, aprovades pel Parlament Europeu i el Consell el 26 de febrer de 2014 i pendents de transposició a la normativa estatal, suposen un impuls definitiu a la contractació pública electrònica, i estableixen una transició gradual a la utilització exclusiva de mitjans electrònics en els procediments de contractació pública dels estats membres de la Unió Europea que ha de culminar l’últim trimestre del 2018.
A Catalunya, l’estratègia corporativa de contractació electrònica es va iniciar quan es va establir un marc jurídic propi mitjançant l'aprovació del Decret 96/2004, de 20 de gener, pel qual es regula la utilització dels mitjans electrònics, informàtics i telemàtics en la contractació de l'Administració de la Generalitat, i ha tingut continuació després amb una sèrie de línies d'actuació que tenen uns objectius molt clars: en primer lloc, la remoció dels obstacles operatius existents per a la implantació de la contractació electrònica, que s'ha materialitzat, fonamentalment, amb la posada en funcionament del Registre electrònic d'empreses licitadores (RELI); en segon lloc, la implantació d'un sistema de gestió electrònica dels expedients de contractació de caràcter corporatiu, que s’ha concretat amb el Gestor electrònic d’expedients de contractació (GEEC); en tercer lloc, la posada en funcionament de la Plataforma de serveis de contractació pública, que constitueix el canal de relació entre les empreses i l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, així com les administracions locals i universitats de Catalunya, tant des del vessant de l'accés a la informació, com des de la participació per mitjans electrònics en processos de contractació pública; i, finalment, la incorporació de les eines de licitació electrònica previstes en la legislació vigent, la subhasta electrònica, el sobre digital i el futur sistema dinàmic de contractació.
Així, en la línia encetada pel Decret 96/2004, de 20 de gener, esmentat abans, fins a les previsions de la Llei 29/2010, de 3 d’agost, de l’ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya, i en la línia del Pla de Govern 2013-2016, que preveu com a objectiu impulsar mesures relacionades amb la transparència administrativa i, específicament, en la contractació pública, i com a acció normativa la potenciació dels mitjans electrònics en la contractació pública, es continua avançant en la consolidació del sistema corporatiu de contractació electrònica per desenvolupar una política de màxima transparència i respecte a la lliure concurrència i a la igualtat d’oportunitats, millorar l’eficiència i impulsar la utilització dels mitjans electrònics en la contractació pública.
En aquest escenari i en desenvolupament de les línies de direcció i coordinació dels mitjans electrònics en la contractació pública derivades de l’Oficina de Supervisió i Avaluació de la Contractació Pública, en exercici de les funcions que té encomanades, que es troben a l’Acord del Govern d’11 de febrer de 2014 (substituït ara per l’Acord del Govern de 3 de febrer de 2015), sobre l’aprovació de mesures i projectes corporatius a desenvolupar el 2014 per desplegar l’administració electrònica a l’Administració de la Generalitat de Catalunya...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba