ORDRE EDU/10/2019, de 23 de gener, per la qual s'aproven les bases reguladores del procediment de concessió de beques de col·laboració en l'àmbit de les actuacions del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament d'Educació
Rango de LeyOrdre

Mitjançant el Decret 305/1993, de 9 de desembre, es va crear el Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (en endavant, el Consell) la finalitat del qual és realitzar tasques d'anàlisi i avaluació del sistema educatiu de nivell no universitari a Catalunya. Amb aquest objectiu, és necessari dotar-lo d'estructures i mecanismes d'avaluació de qualitat, així com d'instruments i eines que permetin l'anàlisi descriptiva i interpretativa de l'assoliment dels objectius educatius, especialment els que es refereixen a aconseguir l'èxit educatiu de tot l'alumnat i a l'impuls de programes de suport i reforç escolar dels alumnes i dels centres ubicats en entorns socioeconòmics més desafavorits.

Així mateix, el Consell és conscient de la necessitat d'afavorir la formació pràctica de les persones que realitzen estudis universitaris, que acaben d'obtenir la graduació, o bé que cursen màsters oficials o programes de doctorat. Per aquest motiu, i amb l'objectiu de facilitar-los la incorporació al mercat de treball com a professionals amb qualificació, el Departament d'Educació creu convenient establir les bases reguladores de les beques de col·laboració destinades a les persones que es troben en alguna d'aquelles situacions.

Per això, a proposta del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, d'acord amb el que preveu el capítol IX del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions,

Ordeno:

Article únic

S'aproven les bases reguladores del procediment de concessió de beques de col·laboració en l'àmbit de les actuacions del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, que consten a l'annex d'aquesta Ordre.

Disposició derogatòria

Es deroga l'Ordre ENS/144/2016, de 2 de juny, per la qual s'aproven les bases reguladores del procediment de concessió de beques de col·laboració en l'àmbit de les actuacions del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu.

Disposició final

Aquesta Ordre entra en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.

Contra aquesta Ordre, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva publicació al DOGC, de conformitat amb el que preveu l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Així mateix, poden interposar potestativament recurs de reposició, previ al recurs contenciós administratiu, davant el conseller d'Educació, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació al DOGC, segons el que disposen l'article 77 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Barcelona, 23 de gener de 2019

Josep Bargalló Valls

Conseller d'Educació

Annex

Bases reguladores

—1 Objecte

L'objecte d'aquestes bases és establir el procediment de concessió de beques de col·laboració en l'àmbit de les actuacions del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu.

—2 Finalitat

2.1 Les beques de col·laboració tenen per finalitat que les persones seleccionades puguin aprofundir la seva formació teoricopràctica en el coneixement i domini de les metodologies, eines, instruments i tècniques de l'avaluació en l'àmbit de l'educació, així com en els àmbits funcionals que actualment desenvolupa el Consell.

2.2 També és finalitat de les beques afavorir la incorporació de les persones becades al mercat de treball, com a professionals qualificats que gaudeixen d'alguna de les titulacions requerides.

—3 Persones destinatàries

3.1 Poden optar a una beca les persones que es trobin en alguna de les situacions següents:

  1. Hagin obtingut un doctorat, un màster o un grau durant el període dels tres anys anteriors a la convocatòria de la beca, en alguna de les especialitats de ciències polítiques, sociologia, economia, estadística, matemàtiques, física, enginyeries, psicologia, pedagogia, psicopedagogia o qualsevol altra matèria que sigui d'interès per a l'organització.

  2. Siguin estudiants d'una segona carrera o grau, de màster o postgrau o d'un doctorat en el moment de sol·licitar la beca, en alguna de les especialitats indicades en l'apartat anterior.

    3.2 Els...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR