ORDRE EDU/104/2019, de 16 de maig, per la qual es modifica l'Ordre ENS/157/2017, de 14 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions a centres educatius per al desenvolupament de programes de formació i inserció el curs 2019-2020.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyOrdre

L'Ordre ENS/157/2017, de 14 de juliol (DOGC núm. 7416, de 20.7.2017), aprova les bases reguladores per a la concessió de subvencions a centres educatius privats i a centres educatius públics que no siguin de titularitat de la Generalitat de Catalunya, autoritzats pel Departament d'Ensenyament per impartir programes de formació i inserció (PFI).

Els apartats 19.2 i 19.3 de les bases reguladores determinen que la justificació de la subvenció es farà mitjançant la presentació d'un compte justificatiu simplificat, amb aportació de justificants de despesa. Tanmateix, atès que es compleixen els requisits de concessió i justificació per mòduls establerts a l'Ordre ECO/172/2015, de 3 de juny, sobre les formes de justificació de subvencions (DOGC núm. 6890, d'11.6.2015), s'ha considerat convenient modificar la modalitat de justificació i aplicar la modalitat de justificació amb mòduls. En aquest sentit, la convocatòria establirà l'import corresponent al mòdul de cadascun dels perfils professionals de PFI que seran subvencionables.

L'apartat 14 de les bases reguladores defineix els criteris de valoració de les sol·licituds, en el segon dels quals es fa referència a l'experiència i resultats del centre en impartir Programes de qualificació professional inicial (PQPI). Atès que aquests programes no s'imparteixen des del curs 2014-15 es fa necessari actualitzar aquest segon criteri de valoració i incorporar-hi altres aspectes que contribueixin a avaluar la capacitat i l'experiència del centre per a impartir amb millor qualitat els PFI. Per això, tot mantenint els criteris de valoració de les sol·licituds establerts a l'apartat 14 de les bases reguladores, es preveu que en la convocatòria es concretin els aspectes a tenir en compte per a cada criteri, d'acord als canvis en la realitat dels centres i de l'oferta educativa.

La publicació de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, fa necessària l'actualització de l'apartat 27 de les bases reguladores, que fa referència a la protecció de dades de caràcter personal.

Conseqüentment, d'acord amb l'article 92 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, a proposta de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, i en ús de les atribucions que m'han estat conferides,

Ordeno:

Article 1

Substituir l'apartat 2 de la base 4, Requisits dels Programes de Formació i Inserció subvencionats, pel redactat següent:

“4.2 S'han d'impartir d'acord amb la normativa general que regula els programes i amb els currículums establerts: Resolució ENS/1102/2014, de 21 de maig, per la qual s'estableixen els programes de formació i inserció, Resolució ENS/2250/2014, de 6 d'octubre, de l'estructura dels programes de formació i inserció, Resolució ENS/1470/2018, de 27 de juny, per la qual es modifica l'annex 2 de la Resolució ENS/2250/2014, de 6 d'octubre, i Resolució EDU/735/2019, de 20 de març, per la qual s'estableix el contingut i la durada dels mòduls de formació general i dels mòduls de formació professional comuns a tots els perfils professionals dels programes de formació i inserció.

Els currículums corresponents a cadascun dels perfils professionals es poden consultar a la xarxa telemàtica del Departament d'Educació.”

Article 2

2.1 Substituir l'apartat 1 de la base 7, Quantia de la subvenció, pel redactat següent:

“7.1 L'import de la subvenció que s'atorgarà a cada programa serà l'import del mòdul...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR