ORDRE EDU/183/2019, de 7 d'octubre, per la qual s'aprova la relació de temes que s'afegeixen a la part B del temari de la fase d'oposició del procediment selectiu d'accés al Cos d'Inspectors d'Educació.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyOrdre

El procediment d'accés al Cos d'Inspectors d'Educació és el concurs oposició regulat al capítol III del Reglament d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què es refereix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer.

L'article 43 del Reglament estableix que el temari de la fase d'oposició es referirà als coneixements propis i específics de la funció inspectora i tindrà dues parts clarament diferenciades: la part A, que ha d'incloure temes generals relatius a qüestions pedagògiques sobre l'organització curricular, organització escolar, gestió de centres educatius, administració i legislació educativa bàsica, i les funcions inspectores; i la part B, que ha d'incloure temes de caràcter específic referits a les característiques pròpies dels nivells i etapes educatives, al desenvolupament curricular i a la corresponent metodologia didàctica, a l'organització i administració dels centres i a la legislació de l'Administració educativa convocant.

Així mateix, estableix que en les convocatòries que realitzin les Administracions educatives s'afegiran, als temes de caràcter específic de la part B del temari, altres temes relacionats amb l'estructura i funcionament dels òrgans de la inspecció educativa, i de l'organització de la pròpia Administració educativa.

Mitjançant l'Ordre EDU/3429/2009, d'11 de desembre, es va aprovar el temari de la fase d'oposició del procediment selectiu d'accés al Cos d'Inspectors d'Educació.

L'article 2 de l'Ordre esmentada disposa que les Administracions educatives poden afegir, a la part B del temari, fins a un màxim de 20 temes més. Aquesta part inclou temes de caràcter específic, que es refereixen, entre altres aspectes, a les característiques pròpies dels nivells i etapes educatius, al desenvolupament curricular i a la corresponent metodologia didàctica, a l'organització i administració dels centres i a la legislació pròpia de l'Administració educativa convocant.

Mitjançant l'Ordre ENS/50/2017, de 30 de març, es va aprovar la relació de temes que s'afegeixen a la part B del temari de la fase d'oposició del procediment selectiu d'accés al Cos d'Inspectors d'Educació.

Per tal d'actualitzar la part B del temari de la fase d'oposició del procediment selectiu d'accés al Cos d'Inspectors d'Educació que es va establir a l'Ordre ENS/50/2017, a proposta de la Secretaria de Polítiques Educatives i de la Subdirecció General de la Inspecció...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR