ORDRE ENS/109/2015, de 23 d'abril, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per dotar de finançament addicional els centres privats que presten el Servei d'Educació de Catalunya en entorns de característiques socioeconòmiques desafavorides, i s'obre la convocatòria pública corresponent al curs acadèmic 2014-2015.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Ensenyament
Rango de LeyOrdre

D’acord amb l’article 48.5 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació, l’Administració educativa aporta recursos addicionals als centres que presten el Servei d’Educació de Catalunya en funció de les característiques socioeconòmiques de la zona i la tipologia de les famílies dels alumnes que atén el centre.

Així mateix, l’article 201.1 de l’esmentada Llei preveu que el Departament d’Ensenyament pot establir un finançament addicional per als centres que presten el Servei d’Educació de Catalunya que desenvolupin estratègies orientades a assegurar l’equitat i a fer possible el millorament dels resultats educatius. Aquest finançament addicional ha de permetre, en els centres en què s’apliqui, la gratuïtat total de l’horari escolar.

A més, l’article 202 de la mateixa Llei estableix que el Departament, per raons d’oportunitat social, d’equitat o de no-discriminació per raons econòmiques, ha d’establir ajuts i atorgar beques amb relació a activitats complementàries i extraescolars.

Per això, d’acord amb el que preveu el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a proposta de la Direcció General de Centres Concertats i Centres Privats,

Ordeno:

Article 1

Bases reguladores

Aprovar les bases reguladores per a la concessió de subvencions per dotar de finançament addicional els centres privats que presten el Servei d’Educació de Catalunya en entorns de característiques socioeconòmiques desafavorides, les quals consten a l’annex.

Article 2

Convocatòria

Obrir convocatòria pública en règim de concurrència competitiva per a la concessió de les subvencions indicades a l’article 1, corresponents al curs acadèmic 2014-2015, que es regeix per les bases que consten a l’annex.

Els ensenyaments objecte de la subvenció són el segon cicle d’educació infantil, l’educació primària, l’educació secundària obligatòria i/o l’educació especial.

Article 3

Sol·licituds i termini de presentació

Les sol·licituds, juntament amb la documentació que consta a les bases, s’han de presentar d’acord amb els impresos normalitzats que es poden trobar a la pàgina web del Departament d’Ensenyament http://educacio.gencat.cat/gestiocentre , en el termini de 10 dies hàbils a comptar a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Ordre al DOGC.

Article 4

Import i partida pressupostària

L’import total destinat a la concessió d’aquestes subvencions és de 6.600.000,00 euros, amb càrrec a la partida pressupostària EN0120 D/488000100/4210/0000 del pressupost de la Generalitat de Catalunya per a l’any 2015. Aquest import màxim es podrà ampliar per resolució del director general de Centres Concertats i Centres Privats, en funció de la disponibilitat pressupostària.

Article 5

Resolució definitiva

El director general de Centres Concertats i Centres Privats resol per delegació aquesta convocatòria en un termini màxim de sis mesos, a comptar de l’endemà de la data de publicació de la convocatòria.

La resolució es publicarà al DOGC i al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya ( https://seu.gencat.cat/ca/informacio-publica.html ), amb indicació de si exhaureix o no la via administrativa, dels possibles recursos, dels òrgans davant els quals es podran interposar i del termini per interposar-los. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.

Transcorregut aquest termini, si no s’ha dictat i notificat resolució expressa, la sol·licitud s’entén desestimada per silenci administratiu, d’acord amb el que estableix l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

Article 6

Justificació

Les entitats beneficiàries han d’acreditar davant la Direcció General de Centres Concertats i Centres Privats, no més tard del 30 de setembre de 2015, que s’han realitzat les actuacions, que s’han complert els requisits exigits per obtenir la subvenció i que l'import de la subvenció s’ha destinat a les actuacions per a les quals s’ha concedit, d’acord amb la base reguladora 12.

Article 7

Consorci d’Educació de Barcelona

Quan les bases reguladores es refereixen genèricament als serveis territorials del Departament d’Ensenyament, aquesta referència s’entén realitzada al Consorci d’Educació de Barcelona pel que respecta al territori de la ciutat de Barcelona, d’acord amb el règim d’assumpció de funcions per part de l’esmentat Consorci.

Article 8

Caràcter de les subvencions

Les subvencions no tenen caràcter recurrent.

Contra aquesta Ordre, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la seva publicació al DOGC, de conformitat amb el que preveu l’article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Així mateix, poden interposar potestativament recurs de reposició, previ al recurs contenciós administratiu, davant la consellera d’Ensenyament, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la seva publicació al DOGC, segons el que disposen l’article 77 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Barcelona, 23 d’abril de 2015

Irene Rigau i Oliver

Consellera d’Ensenyament

Annex

Bases reguladores

  1. Objecte i finalitat

    L’objecte de la convocatòria és aportar recursos addicionals als centres privats que presten el Servei d’Educació de Catalunya en funció de les característiques socioeconòmiques de la zona i la tipologia de les famílies dels alumnes.

    La finalitat de la subvenció és evitar la discriminació dels alumnes pertanyents a famílies en situació econòmica més desafavorida, suplint les aportacions que les famílies no poden realitzar per motius econòmics, que serveixen per finançar actuacions que desenvolupa el centre i que no són cobertes pel concert educatiu, tal com són les activitats complementàries i els serveis, i activitats escolars.

  2. Beneficiaris

    Poden acollir-se a aquesta convocatòria els centres educatius de titularitat privada en els quals concorrin les circumstàncies següents:

    1. Tenir subscrit concert educatiu per als ensenyaments de segon cicle d’educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria i/o educació especial.

    2. Tenir en el conjunt dels ensenyaments objecte de la subvenció un percentatge d’alumnes superior al 10% amb necessitats educatives específiques derivades de situacions socioeconòmiques o socioculturals desafavorides amb Resolució d’escolarització del director/a dels Serveis Territorials.

  3. Requisits i condicions dels beneficiaris

    3.1 Per ser beneficiàries de les subvencions, els centres sol·licitants han de complir els requisits i les condicions següents:

    1. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Estat i la Generalitat, i de les obligacions amb la Seguretat Social. La presentació de la sol·licitud de subvenció implica autoritzar a l’Administració de la Generalitat la comprovació d’ofici de les dades corresponents al compliment...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR