ORDRE ENS/157/2017, de 14 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions a centres educatius, per al desenvolupament de programes de formació i inserció.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Ensenyament
Rango de LeyOrdre

La Resolució ENS/1102/2014, de 21 de maig, estableix els Programes de Formació i Inserció, i la Resolució ENS/2250/2014, de 6 d'octubre, estableix l'estructura dels programes de formació i inserció (DOGC núm. 6727, de 14.10.2014).

L'alumnat que no supera l'educació secundària obligatòria requereix d'accions específiques a fi de preservar el seu dret efectiu a la formació i a la inclusió, especialment si es troba en situacions de risc d'exclusió, bé per no disposar d'ocupació ni seguir cap formació, bé per presentar necessitats especials de suport i adaptació educatives, o bé per altres circumstàncies socials o personals.

Els programes de formació i inserció, ofereixen a joves poc qualificats una via de segona oportunitat que els permeti reintroduir-se en el sistema educatiu i prosseguir estudis de formació professional, evitant l'abandonament primerenc, i que alhora els faciliti l'aprenentatge imprescindible per accedir al mercat de treball amb més possibilitats d'obtenir una ocupació qualificada i duradora.

En aquest marc normatiu, el Departament d'Ensenyament, amb l'objectiu de facilitar l'oferta de Programes de Formació i Inserció i poder atendre les necessitats del col·lectiu de joves de 16 anys a 21 anys, que no ha obtingut el títol de graduat en educació secundària obligatòria, considera oportú concedir subvencions a centres educatius per al desenvolupament d'aquests programes.

El Departament d'Ensenyament publica anualment la relació de centres educatius que ofereixen els programes de formació i inserció, d'acord amb el que estableix l'article 6 de la Resolució ENS/1102/2014, de 21 de maig, per la qual s'estableixen els programes de formació i inserció.

Per tot això, de conformitat amb el que preveuen el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament de desplegament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

En ús de les atribucions que em confereix la legislació vigent i, en concret, l'article 92.3 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya i a proposta de la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial,

Ordeno:

Article únic

Aprovar les bases reguladores, que consten a l'annex d'aquesta Ordre, del procediment per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, a centres educatius privats i a centres educatius públics que no siguin titularitat de la Generalitat de Catalunya, autoritzats pel Departament d'Ensenyament per impartir Programes de Formació i Inserció (PFI).

Les referències que contenen les bases reguladores als serveis territorials del Departament d'Ensenyament, s'entenen realitzades al Consorci d'Educació de Barcelona pel que respecta al territori de la ciutat de Barcelona, d'acord amb el seu règim d'assumpció de funcions.

Disposició derogatòria

Es deroga l'Ordre ENS/303/2016, de 14 de novembre, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions a centres educatius i establiments per al desenvolupament de programes de formació i inserció.

Disposició transitòria

Els expedients de subvencions que s'hagin atorgat d'acord amb la disposició que deroga aquesta Ordre es continuaran regint per les bases reguladores a l'empara de les quals es van atorgar.

Disposició final

Aquesta Ordre entra en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.

Contra aquesta Ordre, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació al DOGC, segons el que estableix l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Així mateix, poden interposar potestativament recurs de reposició, previ al recurs contenciós administratiu, davant la consellera d'Ensenyament, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació al DOGC, segons el que estableixen els articles 77 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Barcelona, 14 de juliol de 2017

Meritxell Ruiz Isern

Consellera d'Ensenyament

Annex

Bases reguladores

  1. Objecte

    L'objecte d'aquestes bases és establir el procediment de concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva per fomentar la impartició de Programes de Formació i Inserció per part de centres educatius autoritzats pel Departament d'Ensenyament a impartir-los.

    La finalitat d'aquests programes és proporcionar als joves de 16 anys a 21 anys que no han obtingut el títol de graduat en educació secundària obligatòria, la formació general i professional que els permeti una inserció social i laboral satisfactòria, així com la seva continuïtat formativa.

  2. Centres beneficiaris

    Poden participar en aquesta convocatòria els centres educatius privats i els centres educatius públics que no siguin titularitat de la Generalitat de Catalunya, autoritzats pel Departament d'Ensenyament a impartir Programes de Formació i Inserció el curs pel qual s'obri la convocatòria.

  3. Requisits i condicions dels centres educatius sol·licitants

    3.1 Per obtenir la condició de beneficiaris de la subvenció els centres sol·licitants han de complir els requisits i condicions següents:

    1. Els requisits i les condicions generals establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

    2. Estar legalment constituïts i, si escau, inscrits en el registre corresponent.

    3. Presentar declaració sobre si s'han demanat i/o s'han obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat, fent constar la relació detallada amb l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.

    4. Donar compliment a la normativa sobre política lingüística, i en concret als articles 32, 33 i 36 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.

    5. Les fundacions i associacions han d'haver adaptat els estatuts segons la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, i a la Llei 5/2011, del 19 de juliol, de modificació de l'anterior.

    6. En el cas d'associacions, haver elaborat els comptes anuals, i fer-los accessibles al públic d'acord amb l'article 322.15 de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya.

    7. En el cas de fundacions, haver complert el deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat, d'acord amb l'article 336-3 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d'abril.

    8. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Generalitat de Catalunya i l'Administració General de l'Estat, i de les obligacions davant la Seguretat Social.

    9. Adherir-se als principis ètics i a les regles de conducta que figuren com a annex 1 a aquestes bases reguladores, d'acord amb l'Acord GOV/85/2016, de 28 de juny, i en compliment de l'article 55.2 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern

    10. Respectar el que estableix la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.

    11. Els centres educatius amb una plantilla igual o superior a 25 persones han de disposar de mitjans per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe i intervenir-hi als seus centres de treball, d'acord amb els agents socials, i utilitzar-los adequadament, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista.

    12. Disposar d'un sistema d'organització i de gestió de la prevenció, d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, i la normativa que la desenvolupa.

    13. Els centres educatius que tinguin 50 o més persones treballadores, han de complir amb la quota legal de reserva de llocs de treball en la plantilla de l'empresa prevista a l'article 42 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, o amb les mesures alternatives de caràcter excepcional.

    14. Disposar dels mitjans tècnics, humans i materials necessaris per realitzar funcions de programació, coordinació i control intern de l'activitat formativa.

    15. Estar al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

    16. En cas d'empreses, no haver estat sancionades per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

    3.2 El centre sol·licitant ha de complir els requisits d'aquestes bases generals, així com qualsevol altra obligació legal o reglamentària que pugui afectar-los.

    3.3 El compliment d'aquests requisits s'acreditarà mitjançant la corresponent declaració responsable que s'incorporarà al formulari de sol·licitud.

    La presentació de la sol·licitud de subvenció faculta l'ens competent per comprovar la conformitat de les dades que s'hi contenen o es declaren.

  4. Requisits dels Programes de Formació i Inserció subvencionats:

    4.1 Han de ser gratuïts per als alumnes. Aquesta gratuïtat s'ha de mantenir des de l'inici fins a la finalització del programa i la matriculació en el programa no pot comportar l'obligatorietat de rebre altres serveis complementaris que el centre pugui oferir.

    4.2 S'han d'impartir d'acord amb la Resolució ENS/1102/2014, de 21 de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR