ORDRE ENS/330/2014, de 6 de novembre, del procediment de promoció docent per estadis.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Ensenyament
Rango de LeyOrdre

La disposició transitòria setena de la Llei 5/2012, del 20 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives i de creació de l’impost sobre les estades en establiments turístics preveu que el Govern adeqüi les condicions i els criteris exigibles per al reconeixement d’estadis de promoció al personal docent no universitari, i que revisi els períodes mínims de permanència als efectes de la promoció i els mecanismes i efectes corresponents amb la finalitat de garantir una major progressivitat i compatibilitat amb la carrera professional docent.

En aplicació d’aquesta disposició s’aprova l’Acord GOV/29/2012, de 27 de març, d’aplicació de mesures excepcionals en matèria de personal docent no universitari dependent de la Generalitat de Catalunya durant el període 2012-2015, en el qual es preveu que cal modificar la regulació vigent per adaptar-la a les previsions de l’Acord.

Aquesta Ordre té per objecte establir el procediment de promoció docent per estadis en aplicació del nou marc jurídic vigent.

Efectuat el tràmit de consulta als representants sindicals de la Mesa sectorial del personal docent no universitari,

Ordeno:

Article 1

Objecte

Establir el procediment de promoció docent per estadis d’aplicació a tots els funcionaris docents de carrera, en pràctiques i interins en actiu. També serà aplicable al professorat de religió.

Article 2

Característiques

  1. La promoció retributiva dels funcionaris docents de carrera es realitza mitjançant cinc estadis diferents de promoció que comporten diferents nivells retributius del complement específic.

  2. La promoció retributiva dels funcionaris docents en pràctiques i interins i del professorat de religió es realitza mitjançant tres estadis diferents de promoció que comporten diferents nivells retributius del complement específic.

  3. Els elements definidors del sistema de promoció docent són els següents:

  1. La permanència en servei actiu o serveis especials en cossos docents, o amb contracte laboral com a professor de religió.

  2. La implicació en el millorament dels resultats del centre.

  3. El desenvolupament de funcions d’especial responsabilitat o representativitat.

  4. La formació permanent i acadèmica.

  5. La participació en activitats complementàries, colònies i plans d’entorn i la creació de materials educatius digitals.

Article 3

Requisits

  1. Per assolir un estadi de promoció es necessiten 10 crèdits distribuïts entre els elements definidors del sistema de promoció docent de la manera següent:

    9 o 6 crèdits corresponen a serveis prestats, serveis especials en cossos docents o amb contracte laboral de professor de religió. El primer estadi s’assoleix amb 9 anys de servei actiu. Per a la resta es requereixen 6 anys.

    Els crèdits restants fins a 10 corresponen a: la implicació en el millorament dels resultats del centre; el desenvolupament de funcions d’especial responsabilitat o representativitat durant el període corresponent a l’estadi que s’ha completat; la formació permanent i acadèmica durant el període corresponent a l’estadi que s’ha completat; la participació en activitats complementàries, colònies i plans d’entorn i la creació de materials educatius digitals, i han d’estar repartits equilibradament durant el període temporal.

  2. L’estadi s’assoleix el mateix dia en què es completa el nombre mínim exigible de crèdits de promoció docent, prèvia presentació de la sol·licitud, d’acord amb allò que s’estableix a l’article 9. Els efectes econòmics es reconeixen el mes següent al mes en què s’assoleix l’estadi. Si la sol·licitud és posterior a la data d’assoliment, la data de reconeixement és la de la sol·licitud i els efectes econòmics es reconeixen al mes següent de la presentació de la sol·licitud.

Article 4

Permanència en servei actiu o serveis especials en cossos docents o amb contracte laboral de professor de religió

Per cada curs complet: 1 crèdit.

A l’efecte de l’assoliment d'estadis, es consideren els serveis prestats en centres educatius públics en cossos docents com a personal funcionari de carrera, en pràctiques o interí, com a professor de religió, com a personal docent contractat en règim laboral, i com a educador en una llar d’infants pública.

Article 5

Implicació en el millorament dels resultats del centre

  1. Per valorar la implicació del professorat en el millorament dels resultats del centre, s’estableixen dues modalitats d’avaluació que no es poden realitzar simultàniament a un mateix professor en un mateix curs escolar:

    1. Aplicació al professorat dels resultats de l’avaluació del centre.

      L’avaluació del centre s’ha d’ajustar al que estableix el títol 4 del Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia de centres i a l’annex d’aquesta Ordre.

      En aquest apartat es tenen en compte els indicadors de centre referits als resultats des d’una perspectiva que integra l’avaluació interna i l’avaluació externa.

      Per cada curs escolar en què s’assoleixi una millora significativa o es mantinguin bons resultats en els indicadors de centre, el professorat pot obtenir fins a 1 crèdit en funció de la seva implicació.

    2. Avaluació voluntària de l’exercici de l’activitat docent.

      L’avaluació voluntària de l’exercici de l’activitat docent té per objecte la valoració de les capacitats pedagògiques, el domini de les tècniques de treball docent i la participació en el funcionament del centre o servei educatiu.

      Per avaluar l’exercici docent (fins a un màxim de 5 punts) es tindran en compte necessàriament els elements següents:

    3. Planificació de l’activitat docent. Objectius i continguts.

    4. Desenvolupament de l’activitat docent. Activitats d’ensenyament i aprenentatge.

    5. Avaluació dels alumnes. Progrés del rendiment acadèmic.

    6. Gestió de l’aula.

    7. Participació en l’aplicació anual del projecte educatiu del centre.

      Per cada any d’avaluació positiva de l’exercici de l’activitat docent s’obté:

      0,5 crèdits per una valoració global positiva entre 3 i 3,99 punts;

      1 crèdit per una valoració global positiva entre 4 i 5 punts.

  2. Correspon a la Inspecció d’Educació determinar la millora dels resultats dels centres i realitzar l’avaluació voluntària de l’exercici docent, d’acord amb els procediments i criteris d’avaluació recollits a l’annex d’aquesta Ordre.

  3. El Departament d’Ensenyament fixa cada curs el nombre màxim anual d’avaluacions de l’opció a) i de l’opció b) que es poden realitzar en l’àmbit de cadascun dels serveis territorials i del Consorci d’Educació de Barcelona en funció del nombre de sol·licituds presentades i dels efectius de la Inspecció disponibles.

    En el supòsit que es produeixin més sol·licituds que el nombre màxim establert, el criteri per ordenar les sol·licituds d’avaluació presentades és de més a menys temps de serveis prestats com a funcionari docent o personal interí o laboral de religió des del reconeixement de l’estadi anterior, o des de l’inici de la prestació de serveis si es tracta del reconeixement del primer estadi. En tot cas, tenen preferència les persones que hagin sol·licitat l’avaluació en cursos anteriors sense que la petició hagi pogut ser atesa per excedir el màxim previst.

  4. El resultat individual de l’avaluació s’ha d’inscriure en el registre informàtic del personal docent.

Article 6

Desenvolupament de funcions d’especial responsabilitat o representativitat

Pel desenvolupament de funcions d’especial responsabilitat o representativitat en els centres i serveis educatius, de la funció inspectora o de tasques de responsabilitat efectuades dins el marc de la Inspecció o del Departament d’Ensenyament durant el període corresponent a l’estadi que s’ha completat, es poden obtenir els crèdits de promoció docent següents:

  1. Òrgans unipersonals de govern als centres o en programes i serveis educatius del Departament d’Ensenyament: 1 crèdit per cada curs...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR