ORDRE JUS/112/2019, de 3 de juny, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a fomentar la cultura religiosa en la societat catalana, promoure el diàleg interreligiós com a eina per a la convivència i difondre la realitat i l'actualitat religiosa, i per a l'edició de llibres de temàtica relacionada amb el fet religiós.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Justícia
Rango de LeyOrdre

El Decret 6/2019, de 8 de gener, de reestructuració del Departament de Justícia, estableix l'estructura i les funcions de la Direcció General d'Afers Religiosos.

El Departament de Justícia, mitjançant la Direcció General d'Afers Religiosos, duu a terme la implementació de les polítiques en matèria d'afers religiosos, adreçades a garantir el màxim respecte a la llibertat religiosa i de culte i la convivència pacífica de les diferents esglésies, confessions i comunitats religioses en el si d'una comunitat plural i diversa.

La Direcció General d'Afers Religiosos té com a objectiu estratègic reconèixer, garantir i protegir el dret a la llibertat religiosa i de consciència. La missió principal de la Direcció General és propiciar les condicions adients per tal de garantir el dret de llibertat religiosa –que és un dret consagrat als tractats internacionals–, tant per part de les persones com de les comunitats religioses, mitjançant la millora del coneixement sobre la cultura i la realitat religiosa de Catalunya, el foment del diàleg interreligiós i el foment de la interacció entre les comunitats religioses i la resta de la societat.

En el marc d'aquest objectiu, el Govern de la Generalitat considera que cal valorar positivament les activitats que duen a terme les entitats religioses i culturals directament relacionades per tal de promoure la cultura religiosa i el diàleg interreligiós i de difondre la realitat i l'actualitat religiosa. En aquest context, també cal valorar l'edició de llibres de temàtica relacionada amb el fet religiós.

Vist el que disposen el capítol IX del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre; els preceptes de caràcter bàsic de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions;

A proposta de la Direcció General d'Afers Religiosos i en ús de les facultats que em confereix l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya,

Ordeno:

Article únic

Aprovar les bases, que consten a l'annex d'aquesta Ordre, i que han de regir la concessió de subvencions per a les actuacions següents:

Línia 1: actuacions destinades a fomentar la cultura religiosa en la societat catalana, promoure el diàleg interreligiós com a eina per a la convivència i difondre la realitat i l'actualitat religiosa.

Línia 2: edició de llibres de temàtica relacionada amb el fet religiós.

Cada convocatòria establirà la línia o línies que se subvencionen.

Disposició derogatòria

Aquesta Ordre deroga l'Ordre GAH/204/2017, de 29 d'agost, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a fomentar la cultura religiosa en la societat catalana, promoure el diàleg interreligiós com a eina per a la convivència i difondre la realitat i l'actualitat religiosa, i per a l'edició de llibres de temàtica relacionada amb el fet religiós.

Disposició final

Aquesta Ordre entra en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Contra aquesta Ordre, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al DOGC, d'acord amb l'article 10.1. b ) de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Barcelona, 3 de juny de 2019

Ester Capella i Farré

Consellera de Justícia

Annex

Bases reguladores de les subvencions per a actuacions destinades a fomentar la cultura religiosa en la societat catalana, promoure el diàleg interreligiós com a eina per a la convivència i difondre la realitat i l'actualitat religiosa, i per a l'edició de llibres de temàtica relacionada amb el fet religiós

−1 Objecte i període d'execució de l'activitat

Aquestes bases tenen per objecte regular les subvencions per a la realització d'actuacions destinades a fomentar la cultura religiosa en la societat catalana, promoure el diàleg interreligiós com a eina per a la convivència i difondre la realitat i l'actualitat religiosa, i per a l'edició de llibres de temàtica relacionada amb el fet religiós. Les actuacions i l'edició de llibres s'han de dur a terme durant el període de temps que estableixi la convocatòria corresponent, el qual haurà d'estar comprès necessàriament dins l'anualitat anterior a la publicació de la convocatòria.

En concret, es dona suport a les actuacions següents:

Línia 1: actuacions per fomentar la cultura religiosa en la societat catalana, promoure el diàleg interreligiós i difondre la realitat i l'actualitat religiosa de Catalunya.

Línia 2: edició de llibres de temàtica relacionada amb el fet religiós.

−2 Persones beneficiàries

2.1 Poden ser beneficiàries de les subvencions que regulen aquestes bases:

  1. Les entitats religioses, les fundacions i les entitats sense ànim de lucre, domiciliades a Catalunya, l'objecte de les quals tingui relació directa amb les finalitats que són objecte de subvenció a la base 5 d'aquesta Ordre.

  2. Per a les activitats incloses a la base 5.1.1. h ), també poden optar-hi els mitjans de comunicació, inclosos els digitals, i les empreses editorials.

  3. Per a l'edició de llibres de temàtica relacionada amb el fet religiós de la base 5.2, també poden optar-hi les empreses editorials.

    2.2 La identificació i la signatura electrònica de les persones beneficiàries es faran a través dels sistemes d'identificació i signatura electrònica admesos per la Seu electrònica d'acord amb els criteris establerts a l'Ordre GRI/233/2015, de 20 de juliol, per la qual s'aprova el Protocol d'identificació i signatura electrònica en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

    En tot cas, les persones que presentin les sol·licituds per mitjans telemàtics es podran identificar, i signar electrònicament, mitjançant mecanismes d'identificació i signatura de nivell mitjà de seguretat o de nivell superior.

    En el supòsit que l'import total de la subvenció adjudicada superi un total de 60.000,00 euros, es requerirà un nivell alt de seguretat en la identificació i la signatura electrònica, per al tràmit d'acceptació de la subvenció o bé en el tràmit de justificació.

    −3 Requisits i incompatibilitats

    3.1 Per obtenir la condició de beneficiàries de les subvencions, les entitats sol·licitants han de complir els requisits i les condicions generals que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els següents:

  4. Informar sobre la concurrència d'ajuts per la mateixa activitat, i presentar la declaració sobre si s'han demanat i/o obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat, amb la indicació de la relació detallada amb l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.

  5. En el cas que l'activitat objecte de subvenció es realitzi utilitzant qualsevol element susceptible de generar drets d'autor, cal que la persona beneficiària compleixi la normativa sobre propietat intel·lectual.

  6. Tenir l'establiment operatiu a Catalunya.

  7. En el cas de persones físiques empresàries, estar donades d'alta en el cens de l'impost sobre activitats econòmiques en aquells supòsits en què sigui legalment obligatori.

  8. En el cas d'entitats sense ànim de lucre, estar inscrites en el registre corresponent.

  9. En el cas d'entitats religioses, estar inscrites en el registre d'entitats religioses corresponent.

  10. En el cas d'empreses amb 50 o més treballadors, complir amb la quota legal de reserva de llocs de treball en la plantilla de l'empresa prevista a l'article 42.1 del text refós de la Llei general de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, o amb les mesures alternatives de caràcter excepcional previstes pel Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, i pel Decret 86/2015, de 2 de juny.

  11. En el cas d'empreses de plantilla igual o superior a 25 persones, indicar els mitjans per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, i per intervenir als seus centres de treball, d'acord amb els agents socials, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.

  12. En el cas de disposar de centres laborals, fer constar, almenys en català, els rètols i les informacions de caràcter fix i que continguin text que han de figurar a l'interior dels centres laborals adreçats a les persones que hi treballen, d'acord amb la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.

  13. En el cas de disposar de centres i establiments oberts al públic, donar compliment a la normativa de política lingüística i, en especial, atendre els consumidors en qualsevol de les llengües oficials de Catalunya i redactar, almenys en català, la senyalització i els cartells d'informació general de caràcter fix i els documents d'oferta de serveis per a les persones usuàries i consumidores dels establiments oberts al públic, d'acord amb la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.

  14. No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

  15. Respectar el que estableix la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.

  16. En el cas de fundacions i associacions, complir la normativa en matèria d'estatuts i, en especial, haver adaptat els estatuts segons la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, i a la Llei 5/2011, de 19 de juliol, de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR