ORDRE PDA/135/2020, de 30 de juliol, de reconeixement de l'equivalència entre el certificat de l'assignatura Gestió de la Informació i TIC (GITIC) de la Fundació Blanquerna i el certificat mitjà de l'acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Polítiques Digitals i Administració Pública
Rango de LeyOrdre

El Decret 89/2009, de 9 de juny, pel qual es regula l'acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) defineix l'ACTIC com el certificat que acredita la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l'àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació que les persones despleguen en situacions reals per assolir objectius determinats amb eficàcia i eficiència.

Els continguts de les competències dels certificats de l'ACTIC són els que descriu l'annex 2 del Decret 89/2009, de 9 de juny, i que, d'acord amb la disposició addicional quarta, han estat objecte d'actualització mitjançant l'Ordre EMO/417/2012, de 27 de novembre (DOGC núm. 6277, de 19.12.2012) i l'Ordre PRE/18/2016, de 8 de febrer (DOGC núm. 7058, de 15.2.2016).

L'any 2016 la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport de la Fundació Blanquerna - Universitat Ramon Llull va modificar l'assignatura Gestió de la Informació i TIC (GITIC) dels graus en Educació Primària i en Educació Infantil per tal d'adaptar el seu programa als continguts de l'ACTIC, que van ser aprovats posteriorment per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya.

Aquesta assignatura té com a principal finalitat formar l'alumnat en la competència digital docent (CDD), segons la definició publicada mitjançant la Resolució ENS/1356/2016, de 23 de maig, i està formada per coneixements i habilitats de dos tipus: la competència TIC referida a l'ús instrumental de les tecnologies (CDI) i les habilitats de caire didàctic i metodològic (CDM). Segons aquesta Resolució, “A Catalunya la competència digital per a la ciutadania en general està definida en l'acreditació en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) en els seus tres nivells (ACTIC 1, 2 i 3) (Decret 89/2009, de 9 de juny i Ordre EMO/417/2012, de 27 de novembre). Així, es considera que l'ACTIC és el marc de referència de la competència digital instrumental.” La superació de l'assignatura Gestió de la Informació i TIC s'acredita mitjançant un certificat emès per la Secretaria Acadèmica de la Fundació Blanquerna.

En la fase d'anàlisi sobre l'equivalència entre els certificats de l'ACTIC i l'assignatura Gestió de la Informació i TIC (GITIC) de la Fundació Blanquerna s'han tingut en compte els currículums, la metodologia de treball i el sistema d'avaluació de l'assignatura que s'apliquen a partir del curs acadèmic...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR