ORDRE TSF/25/2016, de 18 de febrer, per la qual es garanteix el servei essencial de transport de viatgers que efectua l'empresa Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, a la zona del Barcelonès.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball, Afers Socials i Famílies
Rango de LeyOrdre

Vist l'escrit de convocatòria de vaga formulat pel Comitè d'Empresa de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA (registre d'entrada en data 29 de gener de 2016), que està prevista per als dies 22 i 24 de febrer de 2016 sense solució de continuïtat, que començarà a l'inici del servei fins a la finalització d'aquest, a excepció del personal que presta servei en torn de nit que la començarà a les 22.00 hores dels dies 21 i 23 de febrer, i que afectarà tota la plantilla;

Vist que el servei de transport de viatgers que efectua l'empresa Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, a la zona del Barcelonès, cal considerar-lo un servei essencial per a la comunitat, ja que la seva interrupció afectaria el dret a la lliure circulació recollit a l'article 19 de la Constitució;

Vist que l'autoritat governativa ha d'establir les mesures necessàries per tal de mantenir el servei essencial, tenint en compte que aquesta restricció ha de ser justificada i proporcional a l'exercici legítim del dret de vaga reconegut a l'article 28.2 de la Constitució;

Vist que el transport públic suburbà és un element indispensable en l'entorn ciutadà que desplaça dos milions de viatgers diaris i que garanteix el dret a la mobilitat, i facilita l'accés als llocs de treball, als de residència, als centres hospitalaris, als comerços i als centres d'activitat econòmica, social i cultural, raó per la qual constitueix un mitjà necessari per al desenvolupament d'altres drets, tot i l'existència d'altres mitjans de transport públic, com el servei d'autobús, el transport per ferrocarril que, amb parades a la ciutat de Barcelona i els municipis del voltant, presten els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i el Grupo Renfe, altres empreses d'autobusos amb parades a l'interior de Barcelona, el servei públic de taxi o el desplaçament mitjançant automòbils privats o també la bicicleta.

Vist que el moviment de viatgers i els desplaçaments s'han anat diversificant en els últims anys i les hores d'entrada i sortida de la feina, ja sigui als centres de treball de la indústria ja sigui als de les oficines i els comerços, i als centres d'ensenyament i als centres socials i sanitaris, no es produeixen únicament en les anomenades hores punta, sinó que hi ha una distribució al llarg del dia que es tendeix a homogeneïtzar, motivada, entre d'altres, per les jornades intensives, les flexibilitats horàries i la conciliació de la vida laboral i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR