ORDRE TSF/330/2016, de 9 de desembre, per la qual es garanteix el servei de teleassistència que l'empresa UTE Televida - Tunstall, presta al municipi de Barcelona.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball, Afers Socials i Famílies
Rango de LeyOrdre

Vista la convocatòria de vaga presentada pel Comitè d'Empresa a l'empresa UTE Televida - Tunstall (amb registre d'entrada de 2 de desembre de 2016 als Serveis Territorials del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies a Barcelona), que està prevista per als dies 13 i 19 de desembre de 2016, des de les 9.00 hores fins a les 11.00 hores, i per al dia 16 de desembre de 2016, des de les 15.00 hores fins a les 17.00 hores, i que afecta tots els treballadors i treballadores de l'empresa;

Vist que el servei que presta l'empresa consisteix en la prestació de serveis públics de teleassistència i atenció a la salut de les persones d'edat avançada i persones amb discapacitat, consistent en la instal·lació i l'ús d'un aparell connectat mitjançant la línia telefònica a una central receptora, amb la qual es pot comunicar en cas d'urgència, així com dispositius complementaris de seguretat per a la detecció de riscos per a la salut de la persona usuària i de la seva llar, serveis que són necessaris i imprescindibles per atendre necessitats vitals; per aquest motiu, l'atenció de les comunicacions telefòniques originades per la teleassistència, lligada a les unitats mòbils d'intervenció, s'ha de considerar essencial per a la comunitat, perquè la seva interrupció afectaria drets i béns constitucionalment protegits com ara el dret a la vida i a la salut, que reconeixen els articles 15 i 43 de la Constitució espanyola respectivament.

Vist que l'autoritat governativa ha de dictar les mesures necessàries per tal de mantenir els serveis essencials, tenint en compte que aquesta restricció ha d'estar justificada i ha de ser proporcional a l'exercici legítim del dret de vaga, reconegut a l'article 28.2 de la Constitució;

Vist que cal garantir que les trucades del servei de teleassistència que efectuïn els ciutadans dependents puguin ser respostes i ateses totalment en un termini de temps adequat, i tenint en compte les característiques de la convocatòria de la vaga, cal fixar com a serveis mínims la prestació del servei del Centre d'Atenció, tant dels teleoperadors com de la sala de control i de les unitats mòbils, equivalents a un dia festiu o diumenge.

Vist que s'ha sol·licitat a les parts que formulin les seves propostes de serveis mínims;

Vist que s'ha demanat informe a l'Ajuntament de Barcelona;

Atès el que disposen l'article 28.2 de la Constitució; l'article 170.1.i) de l'Estatut d'autonomia de Catalunya...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR