ORDRE TSF/330/2016, de 9 de desembre, per la qual es garanteix el servei de teleassistència que l'empresa UTE Televida - Tunstall, presta al municipi de Barcelona.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de Treball, Afers Socials i Famílies |
Rango de Ley | Ordre |
Vista la convocatòria de vaga presentada pel Comitè d'Empresa a l'empresa UTE Televida - Tunstall (amb registre d'entrada de 2 de desembre de 2016 als Serveis Territorials del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies a Barcelona), que està prevista per als dies 13 i 19 de desembre de 2016, des de les 9.00 hores fins a les 11.00 hores, i per al dia 16 de desembre de 2016, des de les 15.00 hores fins a les 17.00 hores, i que afecta tots els treballadors i treballadores de l'empresa;
Vist que el servei que presta l'empresa consisteix en la prestació de serveis públics de teleassistència i atenció a la salut de les persones d'edat avançada i persones amb discapacitat, consistent en la instal·lació i l'ús d'un aparell connectat mitjançant la línia telefònica a una central receptora, amb la qual es pot comunicar en cas d'urgència, així com dispositius complementaris de seguretat per a la detecció de riscos per a la salut de la persona usuària i de la seva llar, serveis que són necessaris i imprescindibles per atendre necessitats vitals; per aquest motiu, l'atenció de les comunicacions telefòniques originades per la teleassistència, lligada a les unitats mòbils d'intervenció, s'ha de considerar essencial per a la comunitat, perquè la seva interrupció afectaria drets i béns constitucionalment protegits com ara el dret a la vida i a la salut, que reconeixen els articles 15 i 43 de la Constitució espanyola respectivament.
Vist que l'autoritat governativa ha de dictar les mesures necessàries per tal de mantenir els serveis essencials, tenint en compte que aquesta restricció ha d'estar justificada i ha de ser proporcional a l'exercici legítim del dret de vaga, reconegut a l'article 28.2 de la Constitució;
Vist que cal garantir que les trucades del servei de teleassistència que efectuïn els ciutadans dependents puguin ser respostes i ateses totalment en un termini de temps adequat, i tenint en compte les característiques de la convocatòria de la vaga, cal fixar com a serveis mínims la prestació del servei del Centre d'Atenció, tant dels teleoperadors com de la sala de control i de les unitats mòbils, equivalents a un dia festiu o diumenge.
Vist que s'ha sol·licitat a les parts que formulin les seves propostes de serveis mínims;
Vist que s'ha demanat informe a l'Ajuntament de Barcelona;
Atès el que disposen l'article 28.2 de la Constitució; l'article 170.1.i) de l'Estatut d'autonomia de Catalunya...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba