ORDRE TSF/4/2018, de 25 de gener, per la qual es garanteix el servei d'atenció telefònica d'urgències i d'emergències que l'empresa Eulen, SA, presta a l'empresa Endesa (Ordre de 25 de gener de 2018, publicada al BOE núm. 24, de 27 de gener).
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Ministeris del Govern de L'Estat |
Rango de Ley | Ordre |
Vista la convocatòria de vaga presentada pel Comitè d'Empresa d'Eulen ,SA (amb registre d'entrada de 15 de gener de 2018 als Serveis Territorials del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies a Barcelona), que està previst que s'iniciï a les 22.00 hores del dia 28 de gener de 2018, amb una durada de 24 hores, i que afecta tots els treballadors i treballadores de l'empresa que efectuen el servei de contact center;
Vist que el servei que presta l'empresa, entre d'altres, consisteix a cobrir, fonamentalment, l'atenció telefònica d'urgències de gas a l'empresa Endesa, servei que resulta necessari i imprescindible per atendre necessitats vitals. Per això, l'atenció de les comunicacions telefòniques de les urgències i de les emergències, com són les d'avaries de gas, s'ha de considerar essencial per a la comunitat, perquè la seva interrupció afectaria drets i béns constitucionalment protegits com ara els drets a la vida i a la salut, que reconeixen els articles 15 i 43 de la Constitució espanyola respectivament.
Vist que l'autoritat governativa ha de dictar les mesures necessàries per mantenir els serveis essencials, tenint en compte que aquesta restricció ha d'estar justificada i ser proporcional a l'exercici legítim del dret de vaga, reconegut a l'article 28.2 de la Constitució;
Vist que no tota l'activitat de l'empresa té la consideració d'essencial i només cal fixar serveis mínims en les comunicacions d'urgències d'avaries de gas que s'hagin de gestionar sense demora, ja que mitjançant la comunicació s'atenen els serveis esmentats i cal ponderar el dret de vaga en relació amb els drets essencials, adaptant els criteris seguits en altres ordres de serveis mínims en el sector i a d'altres empreses, a les circumstàncies concretes de la vaga present;
Vist que en l'acte de mediació de 19 de gener de 2018 les parts en conflicte han formulat les seves propostes de serveis mínims, tal com consta a l'expedient;
És en atenció a les circumstàncies esmentades que per donar la cobertura adequada a les comunicacions d'avaries urgents en el servei de gas que efectua l'empresa, es necessària una presència reduïda de treballadors i es considera adient fixar una persona des de l'inici de la vaga a les 22.00 hores fins a les 8.00 hores del matí, i tres persones des de les 8.00 hores fins a les 22.00 hores en què finalitza la vaga;
Vist que s'ha demanat informe a la Direcció General d'Energia...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba