ORDRE TSF/88/2016, de 21 d'abril, per la qual es garanteix el servei essencial de transport de viatgers que realitza l'empresa Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, a la zona del Barcelonès.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de Treball, Afers Socials i Famílies |
Rango de Ley | Ordre |
Vist l'escrit de convocatòria de vaga presentat pel Comitè d'Empresa de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA (amb registre d'entrada de 15 d'abril de 2016) que afecta tota la plantilla i està previst que es desenvolupi de la manera següent: el dia 26 d'abril, des de les 8.00 fins a les 10.00 hores i des de les 17.45 fins a les 21.00 hores per als agents d'atenció al client, els tècnics de línies automàtiques, motoristes, ACI's i personal administratiu; per a la resta de la plantilla les dues últimes hores de la seva jornada de treball; i el dia 27 d'abril de 2016, des de les 9.00 fins a les 15.00 hores i des de les 22.00 fins a les 0.50 hores de l'endemà per als agents d'atenció al client, els tècnics de línies automàtiques, motoristes i ACI's; des de les 10.00 fins a les 14.00 hores per al personal administratiu; i des de les 10.00 fins a les 16.00 hores i des de les 22.00 fins a les 0.50 hores de l'endemà per la resta de la plantilla.
Vist que el servei de transport de viatgers que efectua l'empresa Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, a la zona del Barcelonès, cal considerar-lo un servei essencial per a la comunitat, ja que la seva interrupció afectaria el dret a la lliure circulació recollit a l'article 19 de la Constitució;
Vist que l'autoritat governativa ha d'establir les mesures necessàries per tal de mantenir el servei essencial, tenint en compte que aquesta restricció ha de ser justificada i proporcional a l'exercici legítim del dret de vaga reconegut a l'article 28.2 de la Constitució;
Vist que el transport públic suburbà és un element indispensable en l'entorn ciutadà que desplaça dos milions de viatgers diaris i que garanteix el dret a la mobilitat, i facilita l'accés als llocs de treball, als de residència, als centres hospitalaris, als comerços i als centres d'activitat econòmica, social i cultural, raó per la qual constitueix un mitjà necessari per al desenvolupament d'altres drets, tot i l'existència d'altres mitjans de transport públic, com el servei d'autobús, el transport per ferrocarril que, amb parades a la ciutat de Barcelona i els municipis del voltant, presten els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i el Grupo Renfe, altres empreses d'autobusos amb parades a l'interior de Barcelona, el servei públic de taxi o el desplaçament mitjançant automòbils privats o també la bicicleta.
Vist que el moviment de viatgers i els desplaçaments s'han anat...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba