ORDRE VEH/159/2018, de 3 d'octubre, sobre operacions comptables de tancament de l'exercici pressupostari de 2018.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda
Rango de LeyOrdre

L'article 74 del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, estableix que l'organització de la comptabilitat pública és competència del conseller o consellera del departament competent en matèria de finances.

La proximitat de la fi de l'exercici pressupostari de l'any 2018 fa necessari que es dictin normes sobre les operacions de tancament del pressupost, ja que la normativa que regula la comptabilitat no preveu amb detall aquestes operacions i, d'altra banda, també cal establir terminis per presentar i tramitar determinades operacions i documents comptables.

Atès el que s'ha exposat, a fi de regular amb detall aquestes operacions comptables de tancament de l'exercici i a proposta de la Intervenció General de la Generalitat,

Ordeno:

Article 1

Àmbit d'aplicació

Les normes que conté aquesta Ordre són aplicables al sector públic administratiu de la Generalitat de Catalunya, és a dir, departaments, entitats autònomes administratives i al Servei Català de la Salut, excepte els articles 11 i 13, que són d'aplicació a les entitats en els termes que s'hi estableix.

Article 2

Nòmines del mes de desembre

2.1 Les nòmines del mes de desembre es poden comptabilitzar fins al dia 17 de desembre de 2018 (inclòs). Els serveis corresponents que gestionen la nòmina la poden trametre a les intervencions delegades i territorials (a partir d'ara intervencions) fins al 14 de desembre de 2018 (inclòs).

2.2 Un cop comptabilitzades les nòmines s'han de trametre per al seu pagament a la Sub-direcció General de Tresoreria abans del 21 de desembre de 2018.

2.3 Els expedients de despeses derivades d'indemnitzacions per raó de serveis es poden comptabilitzar fins al 10 de desembre de 2018 (inclòs).

Article 3

Pagaments a justificar

3.1 Els manaments de pagament a justificar de caràcter esporàdic emesos o que s'emetin per atendre activitats a realitzar durant el 2018 s'han de trametre a la Sub-direcció General de Tresoreria amb prou antelació perquè es puguin satisfer a temps en l'any natural. Les quantitats lliurades per justificar que no s'apliquin durant el 2018 no es poden acumular per al 2019, i s'han de reintegrar a la Tresoreria de la Generalitat.

3.2 L'última justificació dels manaments de pagament de caràcter renovable es pot efectuar fins al 28 de desembre de 2018, seguint el procediment que estableix l'Ordre del Departament d'Economia i Finances de 12 de desembre de 2001, sobre manaments de pagament a justificar.

3.3 Les despeses derivades d'indemnitzacions per raó de serveis, tramitades mitjançant manaments de pagaments a justificar, han d'estar comptabilitzades el dia 10 de desembre de 2018.

Article 4

Tramitació d'expedients de despesa pressupostària

4.1 Expedients de gestió pressupostària de la despesa

A partir de la publicació d'aquesta Ordre, els departaments, les entitats autònomes administratives, el Servei Català de la Salut no poden adquirir nous compromisos de despeses amb les excepcions previstes en aquest article i en els articles 2 i 3. A aquests efectes els gestors poden trametre a les intervencions fins a l'endemà de la publicació (inclòs) els expedients de qualsevol tipologia de despeses que incloguin la fase de compromís de la despesa (fases AD, D, ADO), inclosos els encàrrecs a entitats considerades mitjà propi de la Generalitat. S'exceptuen els expedients següents:

- Els que s'instrueixin en compliment de normes específiques.

- Els que derivin de modificacions pressupostàries.

- Els que corresponguin a despesa anticipada o a prorrogues contractuals.

- Els relatius a despeses de personal i els corresponents a deute públic.

- Els relatius a despeses afectades finançades, totalment o parcialment, amb fons finalistes d'altres administracions i els generats d'acord amb l'article 44 del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya.

- Els de contractació en fase de licitació a la data de publicació d'aquesta norma, i els de contractació menor de caràcter urgent i inajornable.

- Els de convocatòries de subvencions i ajuts ja publicades i en fase d'avaluació de sol·licituds.

- Els relatius a despeses vinculades a la prestació de serveis d'educació, salut i serveis socials, ja sigui per mitjà de la prestació directa o indirecta i, també, les despeses de farmàcia i de vacunes.

- Els relatius a les despeses de les aplicacions 226.04 Jurídics i contenciosos, 225 Tributs i d'altres de de naturalesa similar de caràcter recurrent.

- Els relatius a l'execució del pressupost dels òrgans superiors.

Amb independència de les excepcions anteriors, qualsevol expedient de despesa de caràcter urgent i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR