ORDRE ENS/71/2012, de 8 de març, per la qual s'organitzen els ensenyaments de formació professional inicial en la modalitat d'educació no presencial en centres privats.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Ensenyament
Rango de LeyOrdre

L’article 131.2.h) de l’Estatut d’autonomia de Catalunya estableix, com a competència exclusiva, els aspectes organitzatius dels ensenyaments en règim no presencial adreçats a l’alumnat d’edat superior a la d’escolarització obligatòria.

D’acord amb l’article 55.6 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació, el Departament d’Ensenyament pot autoritzar els centres privats per impartir ensenyaments postobligatoris en la modalitat d’educació no presencial.

Així mateix, l’article 3 del Decret 67/2007, 20 de març, pel qual es regulen els ensenyaments de formació professional inicial en la modalitat a distància, preveu la modalitat a distància en centres privats d’aquells cicles formatius de formació professional inicial que tinguin autoritzats per impartir en la modalitat presencial.

D’altra banda el Decret 284/2011, d’1 de març, d’ordenació general de la formació professional inicial estableix, en el seu article 7, que els ensenyaments de formació professional i les actuacions que s’hi relacionen es poden impartir en la modalitat presencial i no presencial.

Mitjançant aquesta Ordre s’estableixen els requisits d’organització de la modalitat no presencial en centres privats, sens perjudici que l’evolució de la tecnologia aplicable a l’educació a distància, pugui suposar la necessitat d’adaptar els requisits esmentats.

Es permet, per primer cop, que els centres de titularitat privada puguin impartir ensenyaments de formació professional en la modalitat no presencial i constitueix un avenç en l’exercici efectiu de la llibertat d’ensenyament el fet d’incrementar les possibilitats d’oferta d’ensenyaments per part dels titulars i, per tant, en ampliar les possibilitats d’elecció per a l’alumnat.

La modalitat no presencial permet tant ampliar el conjunt de l’oferta formativa com estendre-la territorialment, incrementant així les oportunitats efectives de la població per accedir a un ventall més ampli d’ofertes formatives, afavorint la progressió professional de les persones i, en definitiva, la cohesió social i cultural.

La modalitat no presencial facilita, de forma especial a la població adulta, la compatibilització de la formació amb el treball o amb altres activitats, alhora que permet adaptar el ritme i el seguiment dels aprenentatges a la disponibilitat individual de cada persona.

La modalitat no presencial en l’aplicació d’algunes mesures flexibilitzadores, com ara l’oferta de cicles en zones de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR