DECRET 345/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aproven la revisió anual de les tarifes i els peatges resultants de les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya, l'ajornament temporal de la seva aplicació i un nou règim de revisió de les seves tarifes.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Politica Territorial i Obres Publiques
Rango de LeyDecret

DECRET 345/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aproven la revisió anual de les tarifes i els peatges resultants de les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya, l'ajornament temporal de la seva aplicació i un nou règim de revisió de les seves tarifes.

La Generalitat de Catalunya està duent a terme en els darrers anys una política d'homogeneïtzació dels sistemes de revisió de les tarifes i peatges per tal d'aconseguir la implantació harmònica d'un nou model de gestió d'infraestructures d'altes prestacions i la millora de la gestió de la mobilitat sostenible especialment adreçada als usuaris habituals i en raó de la mobilitat obligada. Dins d'aquesta política, el Decret 113/2002, de 2 d'abril, va establir un nou sistema de revisió anual de les tarifes i els peatges resultants de les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya, l'ajornament temporal de la seva aplicació i un nou règim de revisió de tarifes.

Les repercussions d'aquest sistema en la política econòmica i, en tot cas, raons d'interès general fan aconsellable la reforma i el replantejament d'aquest marc concessional. En aquest sentit, el present Decret estableix un nou sistema de revisió anual de les tarifes mitjançant la fixació d'un índex que té en compte l'evolució anual de l'IPC, sense que es prevegin al llarg del termini de la concessió increments directes per sobre de l'IPC anual, sense perjudici de repercussions addicionals en raó dels contractes concessionals mateixos.

També, de conformitat amb aquesta política i amb la decisió de la Generalitat en el si del Grup de Treball per a la Reordenació del Peatges a Catalunya (Resolució 172/VI), el present Decret preveu l'ajornament de l'aplicació dels peatges i les tarifes resultants de la revisió anual prevista i estableix que durant aquest període seran aplicables els peatges aprovats pel Decret 113/2002, de 2 d'abril, sense perjudici del dret de les societats concessionàries a les compensacions corresponents.

Per tot això, de conformitat amb el que estableixen els règims concessionals i d'explotació de les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya i l'article 24 de la Llei 8/1972, de 10 de maig, de construcció, conservació i explotació de les autopistes en règim de concessió, d'acord amb l'informe de la Delegació del Govern a les Societats Concessionàries d'Autopistes, amb l'audiència de les empreses i societats concessionàries d'autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya, i amb l'informe previ del Departament d'Economia i Finances, a proposta del conseller de Política Territorial i Obres Públiques,

Decreto:

Article 1

1.1 S'aprova el nou sistema de revisió anual de les tarifes i els peatges corresponents a la C-16 Túnel del Cadí i els seus accessos; a l'autopista Montserrat C-16, Sant Cugat del Vallès-Terrassa-Manresa; a l'autopista Pau Casals C-32, Castelldefels-Sitges-el Vendrell; a l'autopista C-33, Meridiana-Montmeló; a l'autopista C-31/32, Montgat-Mataró-Palafolls i a la C-16, Túnels de Vallvidrera i els seus accessos, d'acord amb els requisits i procediment que s'estableixen en els apartats següents.

1.2 La revisió anual té com a fonament de partida la modificació dels preus que produeixi variació de l'Índex de Preus al Consum 'grup general per al conjunt de tot l'Estat (en endavant IPC). A aquest efectes operarà l'expressió següent:

Kt = Kt-1 - C

El coeficient Kt s'aplicarà a les tarifes base de cada concessió (To), resultant així les tarifes revisades per al moment t (Tt), d'acord amb els termes de la concessió.

Tt = Kt - To

Els símbols utilitzats representen el següent:

Kt-1, Correspon al valor del coeficient Kt obtingut en la revisió efectuada en l'any immediatament anterior a aquella de què es tracti.

C = 1 + 95% ÆIPC; on ÆIPC significa el valor, amb el signe que correspongui, de la variació expressada en tant per ú, experimentada per l'esmentat Índex des de la seva utilització en la revisió immediatament anterior i el darrer publicat o certificat per l'Institut Nacional d'Estadística.

1.3 El procediment de revisió de tarifes i peatges s'ajustarà als següents tràmits:

L'empresa o societat concessionària, abans de l'u de desembre, sol-licitarà al Departament de Política Territorial i Obres Públiques, per mitjà de la Delegació del Govern a les Societats Concessionàries d'Autopistes, la revisió de les tarifes que correspongui, acompanyada del certificat de l'Institut Nacional d'Estadística acreditatiu de la variació de l'IPC, i de la proposta dels peatges que resultin de les tarifes esmentades, arrodonits a un cèntim d'euro per defecte o excés, després d'impostos.

La Delegació del Govern a les Societats Concessionàries d'Autopistes, un cop comprovada la revisió proposada, l'elevarà al conseller de Política Territorial i Obres Públiques, que adoptarà la resolució que sigui procedent en el termini dels 30 dies següents a la data de la sol-licitud. La manca de resolució expressa en el termini indicat produirà efectes estimatoris de la sol-licitud presentada.

Les tarifes revisades i els peatges resultants poden ser aplicats per l'empresa o societat concessionària al llarg del mes de gener de cada any.

1.4 Per a la primera sol-licitud de revisió, coincidint amb la del mes de desembre de 2002, es prendrà com a tarifes base (To), les tarifes base i bonificades corresponent a la revisió anual aprovada pel Decret 113/2002, de 2 d'abril i, per al càlcul de la ÆIPC, la variació experimentada per l'esmentat índex, aplicat en aquesta darrera revisió i el darrer publicat per Institut Nacional d'Estadística, corresponent al mes d'octubre de 2002.

Article 2

D'acord amb el sistema de revisió anual que estableix l'article anterior, s'aproven les tarifes i els peatges resultants que, per a cadascuna de les categories de vehicles i recorreguts de les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya, figuren als annexes 1 i 2.

Article 3

3.1 S'ajorna fins a les 00,00 hores del dia 1 de gener de 2004, o en el seu cas fins a la data d'aplicació de la propera revisió anual, l'aplicació als usuaris dels peatges establerts a l'article anterior.

3.2 En el període que es mantingui aquest ajornament, seran d'aplicació els peatges aprovats i que figuren a l'annex del Decret 113/2002, de 2 d'abril, per a cadascuna de les autopistes i vies en règim de peatge.

Article 4

4.1 La Generalitat de Catalunya, atès l'ajornament en l'aplicació dels peatges revisats aprovats a l'article 2 d'aquest Decret, compensarà les empreses i societats concessionàries afectades per les diferències d'ingressos per peatge.

A aquest efecte es computarà com a diferència la resultant entre les tarifes i els peatges matemàtics prorrogats i els que resulten de l'aplicació de la revisió anual aprovats a l'article 2, aplicats a les diferents categories de vehicles en raó del trànsit prèviament acreditat davant la Delegació del Govern a les Societats Concessionàries d'Autopistes (IVA no inclòs i sense arrodoniment).

4.2 La compensació resultant es farà efectiva dins el primer semestre de l'any 2004, amb el corresponent interès legal.

Disposició derogatòria

Es deroga l'article 4 del Decret 113/2002, de 2 d'abril, pel qual s'aproven la revisió anual de les tarifes i els peatges resultants de les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya, l'ajornament temporal de la seva aplicació i un nou règim de revisió anual de les seves tarifes, i totes aquelles altres disposicions de rang igual o inferior que contradiguin o s'oposin al que estableix aquest Decret.

Barcelona, 24 de desembre de 2002

Jordi Pujol

President de la Generalitat de Catalunya

Felip Puig i Godes

Conseller de Política Territorial

i Obres Públiques

Annex 1

Tarifes

Túnel del Cadí i els seus accessos (Túnel del Cadí, SAC)

C=categoria

TR= tarifes revisades (euros)

TB= tarifes bonificades (euros)

C

Descripció

TR

TB

I.a)

Motocicletes i motocicletes amb sidecar

6,6595

6,1428

II.a)

Turismes i furgonetes de 2 eixos i 4 rodes fins a 9 places amb

o sense remolc d'un eix sense roda bessona en cap eix

8,2642

7,6230

II.b)

Furgons, furgonetes, camionetes i altres vehicles de 2 eixos i 4 rodes

amb o sense remolc d'1 eix sense roda bessona en cap eix. Camions

i autocars de 2 eixos i 4 rodes

8,2642

-

III.a)

Turismes i furgonetes fins a 9 places de 2 eixos i 4 rodes amb remolc

de 2 eixos sense roda bessona. Turismes i furgonetes de 2 eixos i més

de 4 rodes

18,0369

16,6375

III.b)

Furgons, furgonetes, camionetes, autogrues i altres vehicles de 2 eixos

i 4 rodes amb remolc de 2 eixos sense roda bessona. Camions, autogrues

i autocars de 2 eixos i més de 4 rodes

18,0369

-

IV.a)

Turismes i furgonetes fins a 9 places de 2 eixos amb remolc i roda

bessona almenys en 1 eix

21,6314

19,9531

IV.b)

Furgons, furgonetes, camionetes, autogrues i altres vehicles de 2 eixos

i 4 rodes amb roda bessona almenys en 1 eix. Camions i autocars de 3

o més eixos. Camions i autocars de 2 eixos i més de 4 rodes amb remolc

21,6314

-

Autopista C-32 Pau Casals (AUCAT)

C=categoria

TR= tarifes revisades (euros/quilòmetre)

TB= tarifes bonificades (euros/quilòmetre)

C

Descripció

I.a)

Motocicletes 2 eixos, 2 rodes.

Motocicletes amb sidecar, 2 eixos, 3 rodes.

II.a)

Turismes, 2 eixos i 4 rodes.

Turismes 2 eixos i 4 rodes amb remolc d'un eix amb o sense roda bessona (doble pneumàtic).

II.b)

Furgons i furgonetes de 2 eixos i 4 rodes.

Furgons i furgonetes de 2 eixos i 4 rodes amb remolc d'un eix amb o sense roda bessona (doble pneumàtic).

Autocars de 2 eixos i 4 rodes.

III.a)

Turismes amb remolc de 2 eixos amb o sense roda bessona (doble pneumàtic) en algun d'ells.

III.b)

Furgons i furgonetes amb remolc de 2 eixos amb o sense roda bessona (doble pneumàtic) en algun d'ells.

Camions de 2 eixos i 6 rodes.

Autocars de 2 eixos i 6 rodes.

IV.b)

...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR